Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spotify via Bluetooth

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Spotify via Bluetooth

Hallo,

Het valt me op dat liedjes die ik via Spotify naar m'n auto stream vaak heel schel klinken. Terwijl liedjes via radio en USB/HDD heel vol en natuurlijk klinken.

Prutsen met die equalizer van Spotify op m'n gsm is ergerlijk, want dan heb je plots een track met veel bass en is alles weer dof en vervormd.

Als ik met m'n oortjes op de gsm luister is alles wel normaal en vol.

Iemand tips?

Mss een oudere versie van het Bt protocool? Het is maar sinds aptX dat de kwaliteit aanvaardbaar wordt voor muziek weer te geven op een middelmatige weergever. Persoonlijk verkies ik nog altijd de USB boven BT.
    Staan die liedjes lokaal op je GSM? Of worden die gestreamed? Want dan kan een beperkte bitrate ook een oorzaak zijn van je schelleliedjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
      Mss een oudere versie van het Bt protocool? Het is maar sinds aptX dat de kwaliteit aanvaardbaar wordt voor muziek weer te geven op een middelmatige weergever. Persoonlijk verkies ik nog altijd de USB boven BT.
      Staan die liedjes lokaal op je GSM? Of worden die gestreamed? Want dan kan een beperkte bitrate ook een oorzaak zijn van je schelleliedjes.
      Ik heb een premium spotify account en de liedjes in kwestie zijn gedownload in "extreme kwaliteit". De gsm is een Samsung Galaxy S5 met android lollipop. De auto is van september 2013.

De kwaliteit is soms echt belabberd.

Probleem is dat ik dus veel via spotify werk (thuis, sporten, ...) en dus relatief weinig tracks op MP3 heb. M'n HDD in de auto staat eerder vol met DJ mixes die ik van Soundcloud haal.

Comment

De GSM heeft aptX, maar welke radio is het?
        Heb je het al getest op andere Bluetooth speakers?

Comment

De GSM heeft aptX, maar welke radio is het?
          Heb je het al getest op andere Bluetooth speakers?
          Dat is de radio die normaal in een BMW F30 van september 2013 zit. De upgrades die je kan kopen (HK systeem) zijn volgens mij enkel de speakers en tussenversterkers. Niet zozeer de radio an sich. Zal dat eens proberen uitpluizen.

Comment

Heb ook eens zitten rondkijken, jouw radio zal volgens mij geen aptX ondersteuning bieden, gewoon A2DP dus en dat is zware compressie erop dan. Het speelt, maar goed kun je er niet van zeggen.

Hier vind je het verschil tussen A2DP & aptX, je moet maar eens in een MediaMarkt ofzo je telefoon koppelen via BT aan een goede speaker met aptX en datzelfde nr van je auto beluisteren, je gaat het verschil goed merken.

Comment

Heb ook eens zitten rondkijken, jouw radio zal volgens mij geen aptX ondersteuning bieden, gewoon A2DP dus en dat is zware compressie erop dan. Het speelt, maar goed kun je er niet van zeggen.

Hier vind je het verschil tussen A2DP & aptX, je moet maar eens in een MediaMarkt ofzo je telefoon koppelen via BT aan een goede speaker met aptX en datzelfde nr van je auto beluisteren, je gaat het verschil goed merken.
              Je zal gelijk hebben. Lees veel kritiek op de Bluetooth kwaliteit. Zal dan met een aux ingang werken. Wel geen functionaliteit via stuur ofzo dan. Helaas pindakaas.

Comment

Aux is toch heel slecht van kwaliteit? Alle bij mij toch.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Ja, of toch proberen de MP3's origineel te hebben en vanaf USB te spelen. Handenvrij bellen kan dan nog via BT, maar je muziek speelt lokaal af in hoogste kwaliteit en met volledige navigatie via radio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Je zal gelijk hebben. Lees veel kritiek op de Bluetooth kwaliteit. Zal dan met een aux ingang werken. Wel geen functionaliteit via stuur ofzo dan. Helaas pindakaas.
                    Werkt dat niet via USB vanop uw telefoon? Als je toch aux moet inpluggen kan je evengoed een usb inpluggen denk ik. Uw telefoon laadt nog bij dan ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                      Werkt dat niet via USB vanop uw telefoon? Als je toch aux moet inpluggen kan je evengoed een usb inpluggen denk ik. Uw telefoon laadt nog bij dan ook
                      Geen iPhone dus no party bij bmw.

Kzal straks nog eens proberen, maar hij wou niet afspelen via USB en gsm.

Comment

En u liedjes gewoon op een stickje zetten?

Comment

Typisch

Comment

USB heeft bij mij ook voorrang qua kwaliteit.

Echter zit ik met de Audi met het probleem dat ik enkel AUX en een cd wisselaar heb.

- Bluetooth module (Voor telefoon + muziek streamen) -> 399EUR zonder plaatsing
                            - Bluetooth module + USB en nog van alles dat ik niet gebruik-> 599EUR zonder plaatsing

Dus zal het enkel de Bluetooth module zijn, echter heb ik geen ervaring met streaming. Betreft A2DP.
                            Als dat het zelfde is als AUX van kwaliteit dan hoeft het zelf niet voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              USB heeft bij mij ook voorrang qua kwaliteit.

Echter zit ik met de Audi met het probleem dat ik enkel AUX en een cd wisselaar heb.

- Bluetooth module (Voor telefoon + muziek streamen) -> 399EUR zonder plaatsing
                              - Bluetooth module + USB en nog van alles dat ik niet gebruik-> 599EUR zonder plaatsing

Dus zal het enkel de Bluetooth module zijn, echter heb ik geen ervaring met streaming. Betreft A2DP.
                              Als dat het zelfde is als AUX van kwaliteit dan hoeft het zelf niet voor mij.
                              AUX is volle kwaliteit, maar met een laagje ruis bovenop vanwege de gebrekkige verbinding, omdat dit een puur analoge verbinding is met intern zwakke onderdelen (een echte VAG ). Waar je bij AUX ook moet op letten is dat je u telefoon of mp3 niet op volle volume zet, want anders "overstuur" je het ingangssignaal en ga je sowieso sterke vervorming hebben.
                              A2DP is digitale verbinding, maar twee keer compressie, een keer in codec en ook nog eens in transmissie.
                              Mijn nieuwe bestelde auto heeft ook USB en BT, maar sowieso ga ik de BT enkel gebruiken voor handenvrij te bellen, en dan nog. Muziek staat sowieso op een USBstickje bij mij.

Comment

Nuja, USB is ook niet heilig. Ik weet nog bij de 1e gen Insignia, wat een drama was me dat. Stick mocht maar x aantal nummers hebben, niet groter zijn dan 4Gb, max zoveel nummerkes per map en shuffle was zodanig "dom" dat je steeds dezelfde 5 liedjes hoort als je maar 10min rijdt. De losse Pioneer units hebben dit shuffle probleem nog steeds.

Daarom probeer ik sindsdien altijd wat ik verlang dat het systeem kan, te testen bij de dealer of op een testrit. Dan kom je niet meer voor verassingen te staan en weet je vooraf wat kan en wat niet.

Comment

Mijnen Astra had ook USB en dat ging wel goed, was dan ook het enige aan die wagen.

Nu een oudere Audi en die moet het dus met minder stellen. Zou eigenlijk zo eens moeten luisteren hoe dat speelt.

Comment

Hier idem maar perfecte audio kwaliteit met Spotify Premium in combinatie met iphone6 en Audi A7 en dit via BT protocol..... Icm Bose installatie en is goed tot zeer goed te noemen....

ik heb vroeger nog een F10 gehad (8 maanden ) en de kwaliteit was "ok". Volgens mij heb ik dit "goed" gekregen door een bepaalde setting ergens diep in het menu aan te passen....

Comment

Ja Bose & perfecte kwaliteit in een zin en ik heb al afgehaakt. Maar goed, dit is hier een autoforum, mijn audiofiel gebeuren is voor andere plekken.

Bij nazicht blijkt zelfs dat Apple nog helemaal geen ondersteuning heeft (en ook niet van plan is), om aptX te ondersteunen. Ze blijven liever bij hun antieke SBC over A2DP werken. https://developer.apple.com/hardware...Guidelines.pdf

Ze blijven liever bij hun propriëtaire Airplay met nul ondersteuning voor al de rest op de wereld.

Comment

hier gaat het vrij goed, zeker niet beter of slechter dan radio/usb kwaliteit.

Ook spotify premium en nexus 5 via bluetooth afspelen in auto.
                                        Kan het niet zijn dat je equalizer van de auto niet vlak staat en die van spotify ook niet? Op die manier lijken beiden me in rekening gebracht en krijg je rare vervorming.
                                        vb 2 lichte smileys worden 1 grote smiley...
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                        X