Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overjaarse wagen (nieuw) is hier iets vreemds aan de hand?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
    Elke invoerder heeft de mogelijkheid om auto's in een restvoorraad op te nemen.
    Dit is een bepaald percentage van de verkochte aantallen van een specifiek model.
    Deze zijn nog in te schrijven tot en met 31/8/2016.

De regel is inderdaad wel dat in theorie EURO5 nog in te schrijven was tot en met 31/8/2015.
    Tijdens de overgangsfase kan je ook een preregistratiedatum krijgen. Goed opletten is de boodschap.

Dank je wel voor deze essentiële info.
    Eigenlijk is dit een onderwerp waar Autowereld wel een artikel mag aan wijten. Het lijkt me dat dit kan voor heel wat aspirant auto kopers belangrijk kan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      jan, gelden die datums voor de hele eu toch hopelijk ? of krijgen constructeurs dat gedaan dat er bepaalde landen zijn waar ze hun oudere rommel - excuise me mon french -nog kunnen dumpen ?
      Hey Bobo

Ik weet niet hoe het in de andere EU-landen zit. Dit durf ik echt niet te zeggen. Let er wel op dat onze DIV nog volledig manueel werkt (voor de speciale gevallekes) en dat "ons kent ons" nog wel van toepassing is.

Samengevat (beknopt en geldig voor personenwagens):
      EURO 5 tot 31/8/2015
      Restvoorraad (aan te vragen door invoerder en lijst door te geven aan DIV) tot 31/8/2016

Wagens die via het officiële netwerk worden ingevoerd in België, krijgen een "pre-registratiedatum" bij de DIV. Als deze binnen de 48 maanden na invoering worden ingeschreven, zal de datum van eerste inschrijving ook effectief de datum van eerste inschrijving zijn. Gebeurt dit NA 48 maanden, zal de datum van eerste inschrijving de pre-registratiedatum (datum van invoer worden). Dit op voorwaarde dat de wagen nog in te schrijven valt, m.b.t. de geldende EURO-norm.

Dus concreet voorbeeld voor officiële invoerder MITS OPNAME IN RESTVOORRAAD:
      Nieuwe EURO5 ingevoerd door OFF INVOERDER op 1/1/2015, zal je nog tot 31/8/2016 kunnen inschrijven als nieuwe wagen met een correcte datum van eerste inschrijving.
      Nieuwe EURO5 ingevoerd door OFF INVOERDER op 1/8/2013, zal je nog tot 31/8/2016 kunnen inschrijven met als PRE-REGISTRATIEDATUM 1/8/2013. Je wagen is in dit geval vandaag dus al 2 jaar en twee maanden oud !

Bij Cardoen en/of andere onafhankelijke garages/invoerders zal je dus op papier moeten laten zetten wat de datum van eerste inschrijving is.
      Geven ze je op papier: 16/11/2015, dan moet dit op je inschrijvingsbewijs komen na registratie. Staat hier een datum van langer dan 2 jaar geleden, zit je met een wagen die al zeer lang in België ingevoerd is.
      Met betrekking tot EURO-norm, hebben grote onafhankelijke invoerders ook afspraken met de DIV. Zij hebben dus ook hun eigen restvoorraad.

LET ER DUS STEEDS OP WAT MEN JE BELOOFT/VERKOOPT EN WAT ER OP JE KENTEKENPAPIEREN KOMT TE STAAN !!

Nieuwe wagen wil bij mij zeggen: vandaag inschrijven = eerste inschrijvingsdatum ook effectief vandaag

Er zijn echter veel wagens op de markt (ook bij mezelf, Cardoen, ...) die 0 KM op de teller hebben, maar een daginschrijving.
      Dit heeft meestal te maken met het feit dat zij niet in een restvoorraad opgenomen konden worden en daardoor ingeschreven moesten worden ten laatste op 1/9/2015.
      Hier moeten de prijzen natuurlijk NOG lager liggen, daar de wagens reeds geregistreerd zijn en je dus puur theoretisch een tweedehandswagen koopt.

Kleine nuances, details, ... maar wel een interessante materie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konalight Bekijk Berichten
        Dank je wel voor deze essentiële info.
        Eigenlijk is dit een onderwerp waar Autowereld wel een artikel mag aan wijten. Het lijkt me dat dit kan voor heel wat aspirant auto kopers belangrijk kan zijn.
        Weet je nu al iets meer van de dealer?
        Is die nu al ingeschreven geweest en moet je dan biv op een 2de hands betalen of hoe zit dat?
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Weet je nu al iets meer van de dealer?
          Is die nu al ingeschreven geweest en moet je dan biv op een 2de hands betalen of hoe zit dat?

Is toch reeds gepost ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Is toch reeds gepost ?
            Toon het mij dan aub.
            den borre

Int3x0r

Comment

Zijn we in een lui dagje ? ...

Oorspronkelijk geplaatst door konalight Bekijk Berichten
              De wagen is nl 1 dag ingeschreven geweest door de invoerder.
              Het gaat hier dus officieel om een "tageswagen" / tweedehands voertuig.

En ja, dan moet je BIV voor een 2e hands betalen.

Comment

Zijn we in een lui dagje ? ...

En ja, dan moet je BIV voor een 2e hands betalen.
                Eergisteren wel.
                Zal er over gelezen hebben of nog slechter......al vergeten zijn.
                den borre

Int3x0r

Comment

Onecar.be in Latem, vrijdag eens binnengeweest, daar staan ook +50% wagens met 0 km, vooral uit de GM group, is gelieerd met Opel Deleersnyder Gent ;-)

Comment

En wat heeft dat met dit topic te maken ? ...

Comment

En wat heeft dat met dit topic te maken ? ...
                      Lees eerste en 2e bericht eens!

Comment

Working...
                      X