Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNG Thuisvulstations

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• CNG Thuisvulstations

Hallo iedereen,

Ik overweeg een CNG auto aan te schaffen alleen zou ik er ook wel graag een thuisvulstation bij aankopen.

Heeft er iemand zelf zo thuis al eentje hangen en welke ervaring heb je er dan mee ?

Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen ... ?

Geen antwoord op je vraag maar, ik zag hier bij dats dat cng 4 vent na even duur is als diesel, terwijl lpg tientallen centen goedkoper is.

Wat zijn de voordelen dan van cng? Of is het schoner/vrijgesteld van taks of zo/...? Want met iets rijden dat je bijna nergens kan tanken en even duur is als diesel lijkt mij niet zo Super voordelig.

Als je echter thuis kan tanken wordt het meteen heel erg handig, maar nog steeds niet goedkoper.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Per welke eenheid stond de cng?
      Bij diesel is dit per liter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
        Geen antwoord op je vraag maar, ik zag hier bij dats dat cng 4 vent na even duur is als diesel, terwijl lpg tientallen centen goedkoper is.

Wat zijn de voordelen dan van cng? Of is het schoner/vrijgesteld van taks of zo/...? Want met iets rijden dat je bijna nergens kan tanken en even duur is als diesel lijkt mij niet zo Super voordelig.

Als je echter thuis kan tanken wordt het meteen heel erg handig, maar nog steeds niet goedkoper.

Cng prijs is wel iets minder variabel dan diesel over het algemeen (schommelingen markt). De diesel staat gewoon uitzonderlijk laag op dit moment. Beter voor milieu en lager verbruik lijken mij de meeste voordelen.
        Een kilo highcal (hoogcalorisch) gas komt ook overeen met 1,3 liter diesel dus in de kering komt het toch een stuk goedkoper uit. De autos op cng zijn ook goedkoper dan de elektrische varianten, ook hybrides.

Comment

Ik dacht eens gelezen te hebben dat aan de pomp er accijnzen en die hele shit opzitten. Met thuisvulinstalkatie is het gewoon aan de prijs per cuub voor uwe aardgas. En dan komt dat een pak goedkoper uit. Thuisinstallatie zou rond de €5000 kosten.

Om even te proberen is dat duur, maar als ge bv 2 CNG's thuis hebt, aanzienlijk wat kms doet en in de toekomst op CNG wilt blijven rijden, dan is het snel terug verdient.

Comment

reken ook het electriciteisverbruik gedurende 8uur aan 700 watt per vulling = 8x.7x.25 = 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              reken ook het electriciteisverbruik gedurende 8uur aan 700 watt per vulling = 8x.7x.25 = 1.4
              Dit gaat ge mij toch eens wat beter moeten gaan toelichten. Waarom verbruikt een CNG vulinstallatie 8 u aan 700 watt?

Comment

Hallo,

De CNG staat hier achter mijne hoek aan 0,860 eur/KG
                Diesel staat inderdaad uitzonderlijk laag.
                Laat ik zeggen dat als de diesel piekt ik al snel aan 89 eur zit per 60 liter diesel.
                Ik rij heel veel ... (60.000km per jaar) en ik overweeg een Skoda Octavia - ETEC
                Heb er pas mee gereden en mijn hart is er precies toch wat aan verkocht.

Ik heb horen zeggen dat een thuisinstallatie ook een duur onderhoud bevat, en ook bep. keuringen.
                Nu ik weet niet wat de prijs is als je thuis tankt maar, we zouden inderdaad met 2 auto's tanken dusja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Dit gaat ge mij toch eens wat beter moeten gaan toelichten. Waarom verbruikt een CNG vulinstallatie 8 u aan 700 watt?
                  aardgasdruk net is 25mbar, het vergt wel wat energie om dat in je 200 bar autotank te krijgen

Comment

aardgasdruk net is 25mbar, het vergt wel wat energie om dat in je 200 bar autotank te krijgen
                    Dus 8u op voorhand gaat ge da spel moeten aanzetten zodat die 200 bar druk heeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Per welke eenheid stond de cng?
                      Bij diesel is dit per liter.
                      Dat weet ik niet. Ik dacht per liter, maar kom er nu pas achter dat dat blijkbaar niet kan. Later deze week kijk ik eens wat er bij staat.

Comment

Dus 8u op voorhand gaat ge da spel moeten aanzetten zodat die 200 bar druk heeft?
                        met 25 mbar voordruk heb je maar een klein debiet uit het gasnet, thuisvullen duurt gewoon 8 uur voor de tank vol is

Comment

met 25 mbar voordruk heb je maar een klein debiet uit het gasnet, thuisvullen duurt gewoon 8 uur voor de tank vol (op 200 bar) is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                            Dat weet ik niet. Ik dacht per liter, maar kom er nu pas achter dat dat blijkbaar niet kan. Later deze week kijk ik eens wat er bij staat.

cng altijd in kilogram, aardgas is pas bij 600bar een vloeistof

Comment

Hey,

Het schijnt dat een thuisvulinstallatie (slowfill) inderdaad tot 8u kan duren voor een tank van 15kg gevuld is.
                              Nu mij geen probleem ... ik steek die 's avonds in en 's ochtends rijden maar ?

Comment

het lijkt moeilijk om een deftig vergelijk te maken of het interessant blijkt, ik vind nergens een goeie berekening en zijn veel variabelen en weinig ervaring

hoe bereken je een benaderende prijs voor een kg gas uit de leiding, is de compressor effectief duur te revisreren na het equivalent van 100000 km

Comment

Hey bobo,

Ik heb ondertussen hier en daar wat firma's gevonden die de levering en installatie zouden doen.
                                  Ik ga er deze week een keer achteraan om te kijken wat het kost, welke attesten, wat en na hoeveel tijd dat ding onderhouden moet worden enz.

Comment

met 25 mbar voordruk heb je maar een klein debiet uit het gasnet, thuisvullen duurt gewoon 8 uur voor de tank vol (op 200 bar) is
                                    perfect uitgelegd bobo
                                    ik feite komt het neer op een speciale compressor die aardgas van 25 mBar naar 220 Bar, brengt, er is GEEN reservoir, zoals bij een luchtcompressor, het "vat" zit gewoon in je koffer.

ik heb al zitten zoeken naar een 2e handse CNG en vind niets, ruime break, vb Passat

ik zou er dan wel nog een nieuwe aardgasaansluiting moeten bijtellen :-(

iemand een idee of ervaring met geluid dat deze toestellen maken?

Comment

Hey Stef69,

wat vind je van deze ?
                                      Volkswagen Passat ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Ik zelf heb al aardgas dusja.
                                      Ook ik ben zelf opzoek naar iemand die dergelijke installatie al heeft staan.
                                      Ik vermoed dat deze wel fluisterstil moet zijn aangezien de meeste 's nachts tanken.

Comment

Alez, alweer iets bijgeleerd. Baas dacht het interessant was om de volgende wagens op CNG te nemen en dan zo een installatie aan het bedrijf en vanuit gaande dat ge op 10 min getankt hebt. Dat idee kan hij dan ook al laten varen of hij moet 7 installaties plaatsen

Comment

Working...
                                        X