Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toeslag eerste keuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toeslag eerste keuring

Goede avond,

Ik heb vorig jaar een occasie gekocht, de garagist heeft deze zelf laten keuren. Echter ik ga nu voor de eerste keer zelf naar de keuring met deze wagen en moet zie staat "Toeslag 1e keuring < = 3,5 t".

Ik vind dit vreemd want vorig jaar is de garagist onder mijn naam deze auto gaan keuren en je zou veronderstellen dat de keuring nu reeds voor de 2 de keer onder mijn naam verloopt.

Iemand een verklaring?

Oorspronkelijk geplaatst door dvdb Bekijk Berichten
    Goede avond,

Ik heb vorig jaar een occasie gekocht, de garagist heeft deze zelf laten keuren. Echter ik ga nu voor de eerste keer zelf naar de keuring met deze wagen en moet zie staat "Toeslag 1e keuring < = 3,5 t".

Ik vind dit vreemd want vorig jaar is de garagist onder mijn naam deze auto gaan keuren en je zou veronderstellen dat de keuring nu reeds voor de 2 de keer onder mijn naam verloopt.

Iemand een verklaring?
    T'zijn afzetters bij de keuring, kben m'n boorddocumenten kwijt maar heb er wel een copy van toen ik de wagen moest gaan keuren aanvaarden ze het copy van de keuring niet en moest ik 15€ extra betalen voor een nieuw blad van vorige termijn, terwijl ik op hetzelfde moment een nieuw keuringsattest kreeg voor de nieuwe termijn. Ze gingen me eerst een rode kaart geven omdat ik niet over originele documenten beschikte maar op het attest van de flikken stond er dan m'n copy's aanvaard werden dusja uiteindelijk gingen ze dan toch akkoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dvdb Bekijk Berichten
      Goede avond,

Iemand een verklaring?
      Nee.. das eigen aan de keuring..

Comment

Ik ben met een nieuwe wagen naar de keuring geweest omdat er af fabriek een trekhaak opstond .Aan de ingang zegt men dat ik met mijn LPG in de andere rij moet staan , toen ik zei dat ik met keukengas(cng) reed en niet met LPG hoorden ze het in keulen donderen en stond ik voor 1u30' opzij om alles uit te zoeken . Ik heb op den duur een groen kaart gekregen met de vemelding dat dit GEEN geldige keuring was omdat het voertuig niet kon gekeurd worden , want bij gebrek aan keurings materiaal???????????

Comment

Lol, Belgische keuring.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Is dat dan niet de eerste keuring op jouw nummerplaat dvdb ?

Schnappi: lijkt me normaal te zijn dat ze daar geen kopietjes aanvaarden.

Comment

Je moet die strookjes waarop de berekening van alle toeslagen en keuringen staan eens goed bekijken. Het is vreemd dat ze de lucht die je in het keuringsstation inademt niet aanrekenen...

Comment

Eigenlijk bekijk ik die elke keer en ik heb ze nog niet op een fout kunnen pakken.

Comment

vorig jaar een occazie gekocht? dan is die op de verkoper zijn nr-plaat gekeurd...

Comment

Tja, dat heeft ze toch al vermeld.

Comment

Vorige maand, op de jaarlijkse keuring met Caddy lv, begon de controleur na de roettest plots de Caddy op te meten met een rolmeter. Wielbasis, lengte, etc.

Wist niet goed wat ik zag en vroeg 'm wat hiervan de bedoeling was.
                      Blijkbaar moet een lv na plaatsing nieuwe nummerplaat opnieuw opgemeten en gewogen worden.

Gelukkig kwam effe later een controleur van de langsgelegen 'lijn' hem zeggen dat hij de gegevens van de eerste keuring mocht overnemen en dus mocht stoppen met meten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                        Tja, dat heeft ze toch al vermeld.

niet echt, 't was nog niet ingezonken dat de bestelwagen met de Z-plaat gekeurd was...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                          Vorige maand, op de jaarlijkse keuring met Caddy lv, begon de controleur na de roettest plots de Caddy op te meten met een rolmeter. Wielbasis, lengte, etc.

Wist niet goed wat ik zag en vroeg 'm wat hiervan de bedoeling was.
                          Blijkbaar moet een lv na plaatsing nieuwe nummerplaat opnieuw opgemeten en gewogen worden.

Gelukkig kwam effe later een controleur van de langsgelegen 'lijn' hem zeggen dat hij de gegevens van de eerste keuring mocht overnemen en dus mocht stoppen met meten.

Dat "mag" dus eigenlijk niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                            En dat had je niet gedaan ?

Comment

Een tijdje geleden aan de kant gezet voor overdreven snelheid.
                              Die agent maakte toen ook een opmerking over de achterste nummerplaat.

Was nog altijd mijn eerste plaat.
                              Heb deze 'onderhouden' door de tekens met rode verf bij te werken (omdat ik deze plaat graag had gehouden).
                              Tekens waren duidelijk leesbaar, hier geen probleem maar bijwerken mag niet.
                              Geen pv gehad maar wel een nieuwe plaat moeten aanvragen binnen de veertien dagen.
                              Wel pv voor de snelheid...

Vandaar dus. Ik leer zo wel stilaan de wetgeving kennen... .
                              Last edited by taiko; 19/11/2015, 20:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                Dat "mag" dus eigenlijk niet...
                                Ik vermoed dat men eerst in de war was en dacht dat het ging om een nieuwe inschrijving.
                                Als het een inschrijving betreft op naam van dezelfde titularis en dus eigenlijk gewoon het administratief veranderen van nummerplaat lijkt het me niet dat er opnieuw gemeten dient te worden.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Meting/ weging werd wel aangerekend : 14,20 €

In totaal 66,60 € betaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                    Ik vermoed dat men eerst in de war was en dacht dat het ging om een nieuwe inschrijving.
                                    Als het een inschrijving betreft op naam van dezelfde titularis en dus eigenlijk gewoon het administratief veranderen van nummerplaat lijkt het me niet dat er opnieuw gemeten dient te worden.

Ik heb nochtans nog nooit gezien dat de lengte of de wielbasis van een wagen plots veranderd bij het wisselen van eigenaar. Maar anno 2015 moet je van niks meer verschieten

Comment

het gaat niet om de wielbasis, maar het pecentage van de wielbasis dat de laadbak lang is... en de laadbak kan wel veranderen enkel het percentage wordt bijgehouden, dus moeten beiden gemeten worden.

Comment

Laadbak wordt sowieso bij iedere jaarlijkse keuring gecontroleerd.

Maar ik begrijp je wel, als de regels het voorschrijven moeten ze ook correct uitgevoerd worden.
                                        Last edited by taiko; 20/11/2015, 19:26.

Comment

Working...
                                        X