Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van verzekeraar wisselen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Van verzekeraar wisselen

Op dit moment ben ik verzekerd bij x. Ik heb vorige week prijs laten maken bij Argenta en dat komt goedkoper uit vanaf mijn 26ste, volgend jaar in maart dus. Als ik nu overstap naar argenta betaal ik meer dan mijn huidige verzekering dus dat heb ik niet gedaan.

De vraag is nu feitelijk, kan ik mijn huidige verzekering in maart stoppen en mij dan goedkoper verzekeren bij Argenta? Bij Argenta zelf zeiden ze dat dit niet kon. Heel vreemd vond ik dat.. Daarom vraag ik hier of iemand ervaring heeft met dit soort zaken. Mij lijkt het toch logisch dat je gewoon van verzekeraar kan wisselen. Argenta zei dat dit pas kon nadat mijn polis afgelopen was bij mijn huidge verzekeraar, volgend jaar oktober.

Dat klopt inderdaad. Pas als uw polis ten einde is. Je kunt dat wel "omzeilen" door uw nummerplaat te laten schrappen en dan uw auto herinschrijven bij uw nieuwe verzekeraar op een nieuwe nummerplaat.

Comment

Je sluit normaal een contract af voor een jaar dus lijkt het mij logisch dat je pas kan veranderen op het einde (3 maand vooropzeg ed wel rekening mee houden).

Mocht je nu geen wagen meer hebben laat ons zeggen van nu tot maart is het waarschijnlijk wel doenbaar, maar als je de wagen wenst te houden denk ik dat het weinig waarschijnlijk is dat ze je halverwege zullen laten gaan.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Maar Argenta kan wel je polis op tijd opzeggen en overnemen vanaf Oktober.
        Contract is contract hé, en dat wordt jaarlijks verleng tenzij je op tijd opzegt.

Nu ik zou ook geen half jaar op voorhand opzeggen. Als je dan een ongeval hebt, zal de service niet echt het beste zijn van wat je kan verwachten.

Comment

Ik heb dat wel gedaan, ruimschoots op tijd opgezegd. Als ze je niet vroeger laten overstappen, moeten ze er maar bij nemen dat ze ook service moeten geven aan een klant die binnenkort weg is.
          Ik moet nu ook tot mei wachten voor het huidige contract is afgelopen. Beetje absurd toch, vind ik, van bank en gsm-operator kan je zo wisselen en van verzekering niet.
          Toen ik toch mijn verzekeringen aan het herbekijken, ook een reisbijstandsverzekering die ik eigenlijk niet meer nodig heb opgezegd. Dat moet 3 maanden voor vervaldag via aangetekende brief. Ik natuurlijk 1 dag te laat om aangetekende brief te versturen, uiteraard moet ik die polis nog een extra jaar betalen. Een beetje inschikkelijkheid daarmee moet je niet verwachten. Als ik ooit weer zo'n verzekering nodig heb, zal 't toch daar niet meer zijn.

Comment

Daalt de premie van jouw huidige verzekering ook niet als je 26 wordt?
            De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
            1990 Volvo 344
            1991 Mercedes W124 230CE
            2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
            1980 Volkswagen Derby CLS
            1990 Mercedes W124 230CE
            2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
              Dat klopt inderdaad. Pas als uw polis ten einde is. Je kunt dat wel "omzeilen" door uw nummerplaat te laten schrappen en dan uw auto herinschrijven bij uw nieuwe verzekeraar op een nieuwe nummerplaat.
              Klopt niet volledig. Je hebt geen verdwijning van het risico, en dus stopzetting van de polis omdat je je nummerplaat wisselt.
              Meer en meer verzekeraars spelen het spel correct, aan beide kanten.

Een verzekering is een contract van een jaar, dat automatisch verlengd wordt, tenzij een van de partijen opzegt tenminste drie maanden voor de jaarlijkse vervaldag:
              Je kunt ook opzeggen na een tariefverhoging (laatste jaren redelijk gebruikelijk), namelijk binnen de maand na kennisgeving (vervaldagbericht) of na een geregeld schadegeval (binnen de maand na schaderegeling)
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Nummerplaat schrappen is niet echt katholiek.
                Een verzekering wordt stopgezet bij het verdwijnen van het risico. Nummerplaat inruilen is dat niet.
                Meer en meer verzekeraars spelen het spel zoals het hoort, en passen aan beide kanten de regels correct toe.

Een verzekeringspolis voor een particulier is een contract van een jaar, jaarlijks automatisch te verlengen, met een opzeg van minstens 3 maanden voor de vervaldag.
                Je kunt ook opzeggen na een tariefverhoging (een maand na kennisgeving (=vervaldagbericht)), en dit komt de laatste keren wel redelijk frequent voor, of binnen de maand na een geregeld schadegeval.

Comment

Ik heb het zelf met mij bmw toch zo enkele jaren gelden nog gedaan bij dezelfde verzekeraar. De auto stilgezet in de winter gedurende een 6-tal maanden. Ik was mijn A-plaat kwijt en kreeg daarna een C-plaat. Ik betaalde maar een half jaar verzekering en verkeersbelasting.

Of ik de auto nu 6 maanden stil zet of 1 week, dat boeit toch niet? Ik heb toch het recht mijn auto uit te schrijven wanneer ik er niet meer mee wil rijden

Comment

dan wordt je contract geschorst. Schorsen is niet gelijk aan opzeggen.
                    Bij schorsing ga je nooit een definitief schadeattest krijgen. En dat wordt nu vaak gevraagd om bij de nieuwe verzekeraar een betere instap te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Bij schorsing ga je nooit een definitief schadeattest krijgen. En dat wordt nu vaak gevraagd om bij de nieuwe verzekeraar een betere instap te krijgen.
                      En als je geen definitief schadeattest kan voorleggen, maar een schorsing aanvaarden ze het niet.
                      Velen vergeten dit... En dan begint de miserie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        De verzekeraars zijn bij wet verplicht om dit attest af te leveren op het einde van een autoverzekering of wanneer de verzekeringsnemer erom vraagt.

Ik mag het dus gewoon vragen, dat kan het probleem al niet meer zijn.

Comment

Op een tussentijds schadeattest staat geen einddatum, en is dus niet voldoende 😉

Comment

vriendin is begin dit jaar overgestapt van verzekering X naar y, dit zonder vooropzeg. Verzekering X had namelijk een tariefwijziging doorgevoerd en dan heb je het recht om meteen de verzekering stop te zetten. Van deze optie gebruikt gemaakt. Verzekering Y heeft al nodige administratie voor zijn rekening genomen.
                            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                            2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Zie ook mijn post van 14/10, laatste alinea😉

.

Comment

Zoals A160 en Jenstzr zeggen: een schadeattest opvragen van een contract dat niet op eindvervaldatum is, bevat geen einddatum (logisch). Vaak is dit niet genoeg om bij de nieuwe verzekeraar te kunnen 'instappen' aan een gunstig tarief (immers, je kan je schadevrije jaren niet bewijzen).

Speel het spel correct, en verander van verzekeraar zoals het hoort: Minstens drie maanden voor eindvervaldag, binnen de maand na kennisgeving van tariefwijziging (leuk detail: een prijsverlaging is ook een tariefwijziging!) of na een afgehandeld schadegeval.

Vaak zal de 'nieuwe' verzekeraar je met alle plezier helpen bij het stopzetten en correct opzeggen van je oude contract (dit kan gelijk wanneer hé, je nieuwe verzekeraar zal voor je uitzoeken tot wanneer de oude polis loopt en vanaf wanneer de nieuwe bij hen zal moeten starten).
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Hallo, ben hier nieuw en heb ook een vraag ivm verzekeringen. We hebben namelijk een nieuwe wagen gekocht en begin januari wordt hij geleverd. Ben van plan om te veranderen van verzekering van zodra ik mijn nieuwe wagen heb, de oude nummerplaat (wel europees) staat op de naam van mijn vriendin, wil ik laten schrappen om zo te kunnen veranderen van verzekering. De nieuwe nummerplaat zou ik dan op mijn naam laten zetten. Zou de verzekering dan nog moeilijk kunnen doen?

Comment

Ze kunnen u laten starten op het basistarief, omdat je geen schadeattest of aantoonbaar schadeverleden kunt voorleggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                      Op dit moment ben ik verzekerd bij x. Ik heb vorige week prijs laten maken bij Argenta en dat komt goedkoper uit vanaf mijn 26ste, volgend jaar in maart dus. Als ik nu overstap naar argenta betaal ik meer dan mijn huidige verzekering dus dat heb ik niet gedaan.

De vraag is nu feitelijk, kan ik mijn huidige verzekering in maart stoppen en mij dan goedkoper verzekeren bij Argenta? Bij Argenta zelf zeiden ze dat dit niet kon. Heel vreemd vond ik dat.. Daarom vraag ik hier of iemand ervaring heeft met dit soort zaken. Mij lijkt het toch logisch dat je gewoon van verzekeraar kan wisselen. Argenta zei dat dit pas kon nadat mijn polis afgelopen was bij mijn huidge verzekeraar, volgend jaar oktober.
                                      en waarom vraag je aan x geen aangepaste prijs?

Comment

Wel opletten met de nieuwe CO wetgeving met wat je doet .

Comment

Working...
                                        X