Mededeling

Collapse
No announcement yet.

keuring voor verkoop kwestie !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• keuring voor verkoop kwestie !

Ingewikkelde kwestie :

- Ik ben van plan van mijn wagen te verkopen particulier , ik heb al een potentiele koper die enkel nog moet wachten op de goedkeuring van de bank ivm zijn autolening !

- Ik heb mijn wagen reeds laten keuren voor verkoop en heb nu een blanco roos formulier meegekregen (aanvraag tot inschrijving).

- Mijn potentiele koper moet dit roos (aanvraag tot inschrijvings) formulier bij de bank kunnen voorleggen om aan te tonen dat die autolening effectief bestemd is voor dat voertuig waarvoor hij die lening aangaat , samen met de verkoopsovereenkomst.

Nu is mijn vraag : wat als ik dat "blanco aanvraag tot inschrijvingsformulier" meegeef aan mijn potentiele koper en de bank zegt opeens dat de lening om 1 of andere reden toch niet goedgekeurd is ?

mijn huidig keuringsbewijs is nu maar 2 maanden geldig en als ik mijn wagen binnen de 2 maanden niet verkocht krijg moet ik het opnieuw inschrijven op mijn naam ? maar ik heb geen roos formulier + inschrijvingsbewijs meer dan hoe gaat da in z'n werking ? kan ik dan zomaar zelf terug naar de keuring gaan zonder inschrijvingsbewijs/roos aanvraag tot inschrijvingsformulier ?

alvast bedankt !

Er bestaat zo iets als een kopieermachine. Geef nooit originelen mee zolang de wagen niet is verkocht en je je centen hebt.
    Keuring voor verkoop en wagen niet verkocht binnen die tijd is opnieuw inschrijven op je naam.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

idd, zolang jij geen centen hebt, ook geen officiele documenten meegeven.
      wat als hij die auto nu inschrijft zonder dat hij een lening heeft, dan staat die op zijn naam, en heeft hij ook een verkoopsovereenkomst getekent. hij kan die gewoon ophalen en jij zal moeite mogen doen om je centen te krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        wat als hij die auto nu inschrijft zonder dat hij een lening heeft, dan staat die op zijn naam, en heeft hij ook een verkoopsovereenkomst getekent. hij kan die gewoon ophalen en jij zal moeite mogen doen om je centen te krijgen
        Het is niet omdat iemand een auto inschrijft dat het daarom zijn eigendom is. Het staat trouwens op ieder Belgisch kentekenbewijs: die is geen eigendomsbewijs.

Het is natuurlijk wel te vermijden dat iemand een auto inschrijft zonder dat deze volledig betaald is. Daarom geen aanvraag tot inschrijving meegeven en ook geen kopie. Gewoon een kopie van het huidig kentekenbewijs zou zeker moeten volstaan al hoop ik dat je een particuliere verkoopsovereenkomst hebt opgesteld.

Comment

als je al een verkoopsovereenkomst hebt afgesloten, en de auto staat dan al op de andere zijn naam, krijg dan maar eens alles in orde.
          ook al is die officieel nog geen eigenaar, zit je dan toch al met de miserie. als die niet betaald, zal het al moeilijk worden om nog te keuren, aangezien je ZIJN nr plaat dan moet hebben.

eigenlijk maakt het toch al niks uit, ik heb de laatste 10jaar geenenkel officieel roos inschrijvingsbewijs gebruikt. ik mail gewoon een scan/foto door en het is al voldoende om in te schrijven. men benz heb ik ook zo ingeschreven, verkoper mailde mij het inschrijvingsbewijs en ik schreef de auto in.
          betaling gebeurde toen ik de auto kwam afhalen met mijn nr platen (voorschot was wel al betaald).

vind het al raar dat de bank een inschrijvingsbewijs moet zien. stel nu dat je een auto wil verkopen, maar nog geen keuring voor verkoop hebt gedaan, dan moet jij al keuren voor verkoop zonder dat er zekerheid is dat die zijn lening krijgt

Comment

Inderdaad een vreemde zaak. Bij mijn weten heeft de bank voldoende aan een overeenkomst. Ik zou niet happig zijn om zelfs nog maar een copy mee te geven. Bel eens naar de bank waar hij zijn lening vraagt en vraag eens uitleg...

Comment

Die koper zegt gewoon dat de bank de aanvraag tot inschrijving wil zien zodat hij de wagen al kan inschrijven. Een bank vraagt nooit een aanvraag tot inschrijving om een lening te geven tenzij het dikke amateurs zijn want zo werken er ook genoeg in de banken overal in dit land.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                als je al een verkoopsovereenkomst hebt afgesloten, en de auto staat dan al op de andere zijn naam, krijg dan maar eens alles in orde.
                ook al is die officieel nog geen eigenaar, zit je dan toch al met de miserie. als die niet betaald, zal het al moeilijk worden om nog te keuren, aangezien je ZIJN nr plaat dan moet hebben.

eigenlijk maakt het toch al niks uit, ik heb de laatste 10jaar geenenkel officieel roos inschrijvingsbewijs gebruikt. ik mail gewoon een scan/foto door en het is al voldoende om in te schrijven. men benz heb ik ook zo ingeschreven, verkoper mailde mij het inschrijvingsbewijs en ik schreef de auto in.
                betaling gebeurde toen ik de auto kwam afhalen met mijn nr platen (voorschot was wel al betaald).

vind het al raar dat de bank een inschrijvingsbewijs moet zien. stel nu dat je een auto wil verkopen, maar nog geen keuring voor verkoop hebt gedaan, dan moet jij al keuren voor verkoop zonder dat er zekerheid is dat die zijn lening krijgt
                Maar waarom zet je hier dan dat de koper de wagen gewoon kan ophalen als hij hem heeft ingeschreven? Een verkoper moet gewoon nooit een wagen meegeven die nog niet volledig betaald is, zo simpel is het.

Comment

ok, mijn zin is dus verkeerd begrepen, dus ik zal het iets anders formuleren.

verkoper vraagt dat papier, hij schrijft die snel in en heeft geen lening aangegaan.
                  morgen 'kan' die aan u deur staan om de auto te komen ophalen. hij heeft immers een overeenkomst dat de auto aan hem verkocht is, alsook heeft hij een inschrijvingsbewijs op zijn naam en nummerplaat op zijn naam voor die auto.
                  die "kan" dat ik daar schreef, was op de bedoeling dat hij die kan komen ophalen (zijn bedoeling om de auto mee te krijgen). niet dat hij die wettelijk zal meekrijgen. maar houd je been maar eens stijf als hij daar met 6brede maten staat.

ik had beter dit geschreven in dit eerste bericht
                  wat als hij die auto nu inschrijft zonder dat hij een lening heeft, dan staat die op zijn naam, en heeft hij ook een verkoopsovereenkomst getekent. hij wil die gewoon komen ophalen en jij zal moeite mogen doen om je centen te krijgen
                  als jij het goed op papier gezet hebt, krijgt die pas de auto mee als het volledige bedrag is betaald. maar de miserie begint al hé. jij krijgt je centen niet, dus je geeft de auto niet mee. jij kan de auto ook niet voorrijden voor herkeuring, immers is die op iemand anders ingeschreven en de auto moet met DIE nummerplaat weer aangeboden worden (of met garageplaten). bijkomend heb jij NIET het laatste inschrijvingsbewijs, want die is op iemand anders zijn naam ingeschreven, dus zal de keuring niet aan een herkeuring beginnen (je moet het vorig inschrijvingsbewijs, verzekeringsbewijs en de auto aanbieden op de keuring).

stel dat die nu een document opmaakt (vals) met jou handtekening er vakkundig onder gezet dat de eindbetaling voldaan werd, en die staat morgen met politie aan u deur.
                  OF, hij heeft een andere wagen staan, zet daar dat chassisnr in en verkoopt die auto met u papieren in het buitenland. hij kan evengoed bij de dealer achter een nieuw GVA gaan, hij heeft immers de 2 inschrijvingsbewijzen op zijn naam.

mensen met slechte bedoelingen, kunnen VEEL doen als ze u papieren in handen krijgen. ik zou enkel de verkoopsovereenkomst geven. de bank kan geen inschrijvingsbewijs eisen voor een auto die hij nog moet kopen. desnoods laat je de bank u contacteren en kan jij dat persoonlijk naar hen doormailen/faxen.

maak desnoods een copy en schrijf daar met dikke stift op dat deze copy niet gebruikt kan worden voor inschrijving en enkel als bewijsstuk dient voor zijn bankagentschap. schrap bv een bepaald nr door op die copy
                  Last edited by ; 10/10/2015, 10:07.

Comment

Er kan toch geen sprake zijn van een herkeuring ?

Comment

als die nieuwe persoon de auto inschrijft, maar niet met geld over de brug komt, moet die opnieuw gekeurd worden voor verkoop als je die weer wil verkopen of zelf inschrijven

Comment

Ik denk ook dat die dan opnieuw moet gekeurd worden, maar dat kan dan nooit een herkeuring zijn.

Comment

Heb een vraagje ivm de controle van de banden op de autokeuring, mag je met winterbanden gaan met deze huidige buitentemperaturen?

Indien je een sneetje in uw band hebt van zo'n 3cm lang (langs de zijkant van de band aan de velg) en het is niet erg diep kunnen ze hiervoor de band afkeuren? Dit zijn m'n enige twijfels die ik heb voor m'n controle vandaag.

Comment

Je mag met winterbanden gaan maar als de snelheidsindex op de winterbanden lager is dan wettelijk verplicht op betreffende wagen dan moet er binnen in de wagen een stickertje hangen met de maximumsnelheid die de banden aankunnen. Een snee in een band is normaal geen afkeuring tenzij het zo erg is dat het niet meer veilig is. Als er nog een stuk aanhangt plak het dan gewoon vast met secondelijm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Je mag met winterbanden gaan maar als de snelheidsindex op de winterbanden lager is dan wettelijk verplicht op betreffende wagen dan moet er binnen in de wagen een stickertje hangen met de maximumsnelheid die de banden aankunnen. Een snee in een band is normaal geen afkeuring tenzij het zo erg is dat het niet meer veilig is. Als er nog een stuk aanhangt plak het dan gewoon vast met secondelijm.

Merci

Comment

Working...
                              X