Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aktie Mediamarkt/Leaseplan private lease

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    aan max10 000km/jaar (voorwaarde van die leasing), heb je na 2jaar rijden ook geen onderhoud te doen op een oude wagen, dus die kosten heb je ook zowieso al niet.
    24maand x 189€ = 4536€. daarvoor heb je toch al een mooie occasie met verzekering en belasting ingerekend. en die kan je erna nog verkopen.
    zelf met mijn C200 ben ik goedkoper af dan dit (heb ongeveer 1000€ belasting en verzekering per jaar)
    exact zo uitgelegd aan iemand die hierin geinteresseerd was

Comment

En zo was mijn berekening ook voor haar 1 wagentje.... tot vorige week een betonnen vangrail de rekening anders maakt, geen auto voor overname, kostprijs auto + wat kosten(nieuwe bandjes, koppeling en onderhoud) en dan kom je op 300€ per maand uit voor een oud gebakje van 14 jaar
      bedoeling was om na 3 jaar(daarom ook die kosten) een nieuwe te kopen als ze gedaan had met leren
      nu moeten we 2 jaar overbruggen, kopen we terug een oud gebakje dan is dit alleen goedkoper indien er niks gebeurt, anders is de lease goedkoper(zelfs met de 450€ eigen schade)
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

dubbel post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Onderhoud, gaat toch 2 jaarlijks moeten gebeuren op elke auto, ongeacht kilometers. Banden bv. komen er dan ook nog eens bij.
          Wat voor velen ook een voordeel is, is de zekerheid die je hebt. Zeker als je er niets vanaf kent, kan er bij een goedkope 2de hands auto al eens gemakkelijker een hogere, onvoorziene kost bijkomen.
          zekerheid bij leaewagens... dan neem je toch zelf een contract bij één of andere wegenhulp...
          ik heb jaren nieuwe leasewagens gereden en die stonden meer in panne als mijn eigen autos.
          mijn kangoo 2x versnellingsbak kapot op minder dan 100K km
          mijn clio had allerhande problemen met de abs, remme, injectie...
          mijn megane heeft 2x problemen gehad met de airco, problemen met de cruize control, problemen met een deur, met de electrische ramen en met de versnellingsbak die niet meer wou schakelen. en daarna was die 1jaar oud...
          men jumpy had problemen met zijn stuurbekrachtiging en een zekering die sprong. stond ook altijd water aan de voeten als die schuin stond bij een regenbui.
          men fiesta heb ik nooit goed voelen rijden en is op de brussel ring op regen aan 120km/h ook rondgegaan
          ...
          heb 11firmawagens gehad op 7jaar tijd en ik hoef die nieuwe rommel met hun snufjes allemaal niet meer. het enige voordeel eraan is dat ik ze niet moest betalen. ik rijd nu al jaren happy rond met mijn 27jarige golf 2 diesel. die heeft nu ook al wat probleempjes gehad maar daar kon ik gewoon mee verder rijden. (denk dat die op 5jaar me in totaal een 1500€ gekost heeft inclusief alle herstellingen. 5x300€ verzekering erbij en 2x350€+3x32€ aan belasting. maakt een totaal van 3800€. heb 2 ongevallen in men recht gehad waarbij de verzekering me bijna 1400€ uitbetaald heeft). zit ondertussen al 130K verder op de km teller.

ik wil die kleine lettertjes wel eens zien in dat contract, want t ziet er allemaal te rooskleurig uit.
          Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
          En zo was mijn berekening ook voor haar 1 wagentje.... tot vorige week een betonnen vangrail de rekening anders maakt, geen auto voor overname, kostprijs auto + wat kosten(nieuwe bandjes, koppeling en onderhoud) en dan kom je op 300€ per maand uit voor een oud gebakje van 14 jaar
          bedoeling was om na 3 jaar(daarom ook die kosten) een nieuwe te kopen als ze gedaan had met leren...
          nu moeten we 2 jaar overbruggen, kopen we terug een oud gebakje dan is dit alleen goedkoper indien er niks gebeurt, anders is de lease goedkoper(zelfs met de 450€ eigen schade)
          en wat al ze binnen een paar maand zo een leasewagen in de beton zet? zo een nieuwe wagen met airbags die afgaan zijn al snel economosch total loss. gaat de lease je zomaar een andere geven omdat je nog een contract hebt?
          die franchise is voor herstellingen, is dat ook voor een total loss?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            bedoeling was om na 3 jaar(daarom ook die kosten) een nieuwe te kopen als ze gedaan had met leren
            Ik heb het voor mij eens uitgerekend voor mij komt het een stuk beter uit zelf terug een te kopen. Maar wissel zelf banden en doe mijn onderhoud ook zelf dus schilt mij ook al veel. Ik kwam op een jaar met de Focus toe met 1600 euro. ex aankoop natuurlijk. Maar het is de bedoeling er langer mee te rijden natuurlijk.
            RIP Den borre!

Comment

stront forum
              Last edited by J_o_n_a_s_; 05/10/2015, 19:32.
              RIP Den borre!

Comment

kaka ? ...

Comment

Je vrijstelling zal voor een totaal verlies niet meer zijn dan voor een schade van 1500 euro.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

zekerheid bij leaewagens... dan neem je toch zelf een contract bij één of andere wegenhulp...
                    ik heb jaren nieuwe leasewagens gereden en die stonden meer in panne als mijn eigen autos.
                    mijn megane heeft 2x problemen gehad met de airco, problemen met de cruize control, problemen met een deur, met de electrische ramen en met de versnellingsbak die niet meer wou schakelen. en daarna was die 1jaar oud...
                    men jumpy had problemen met zijn stuurbekrachtiging en een zekering die sprong. stond ook altijd water aan de voeten als die schuin stond bij een regenbui.
                    men fiesta heb ik nooit goed voelen rijden en is op de brussel ring op regen aan 120km/h ook rondgegaan
                    ...
                    heb 11firmawagens gehad op 7jaar tijd en ik hoef die nieuwe rommel met hun snufjes allemaal niet meer. het enige voordeel eraan is dat ik ze niet moest betalen. ik rijd nu al jaren happy rond met mijn 27jarige golf 2 diesel. die heeft nu ook al wat probleempjes gehad maar daar kon ik gewoon mee verder rijden. (denk dat die op 5jaar me in totaal een 1500€ gekost heeft inclusief alle herstellingen. 5x300€ verzekering erbij en 2x350€+3x32€ aan belasting. maakt een totaal van 3800€. heb 2 ongevallen in men recht gehad waarbij de verzekering me bijna 1400€ uitbetaald heeft). zit ondertussen al 130K verder op de km teller.

ik wil die kleine lettertjes wel eens zien in dat contract, want t ziet er allemaal te rooskleurig uit.

en wat al ze binnen een paar maand zo een leasewagen in de beton zet? zo een nieuwe wagen met airbags die afgaan zijn al snel economosch total loss. gaat de lease je zomaar een andere geven omdat je nog een contract hebt?
                    ja ook bij een perto...
                    eigen auto is altijd goedkoper als er niks onvoorzien gebeurt.... contract stopt bij een perto, enkel de 450€ betalen en tis afgerond
                    mijn autootjes:

Comment

...

ja ook bij een perto...
                      eigen auto is altijd goedkoper als er niks onvoorzien gebeurt.... contract stopt bij een perto, enkel de 450€ betalen en tis afgerond
                      mijn autootjes:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                        stront forum

ik dacht autoforum?
                        BMW 420dA : >>>

Comment

Dacht ik ook, maar ik lees bij locatie: reet ... dan weet je wat er kan volgen hé ...

Comment

In die prijs zit ook de verzekering.
                            Voor een jonge bestuurder loopt dat al snel naar 1000€ per jaar, en omdat dat inbegrepen is, is dit wel een goede zaak.

Je kan dit niet vergelijken met een auto van 14 jaar oud. Tenzij je zelf gaan sleutelen (en wie kan en wil dat nog doen), is dit echt wel een goed aanbod voor een beginnend chauffeur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              In die prijs zit ook de verzekering.
                              Voor een jonge bestuurder loopt dat al snel naar 1000€ per jaar, en omdat dat inbegrepen is, is dit wel een goede zaak.

Je kan dit niet vergelijken met een auto van 14 jaar oud. Tenzij je zelf gaan sleutelen (en wie kan en wil dat nog doen), is dit echt wel een goed aanbod voor een beginnend chauffeur.
                              Zit er nergens iets rond leeftijd in verwerkt?
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Zit er nergens iets rond leeftijd in verwerkt?
                                Enkel:

U moet minstens 18 jaar oud zijn en beschikken over een geldig rijbewijs.
                                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                  Enkel:

U moet minstens 18 jaar oud zijn en beschikken over een geldig rijbewijs.
                                  Dan kan dit heel interessant zijn voor jongeren die moeilijk aan een verzekering geraken.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Dan kan dit heel interessant zijn voor jongeren die moeilijk aan een verzekering geraken.
                                    zelfs voor jongeren zonder problemen om aan een verzekering te geraken...
                                    momenteel staat de dochter erbij als bestuurder(zo kan ze zonder probleem met iedere auto rijden)
                                    als ze 3 jaar rijervaring heeft, kan ze een polis op haar naam krijgen aan dezelfde voorwaarden(en prijs)
                                    indien ze dus nog die 2 jaar rondrijdt met een leasing, kan ze na afloop(en afstuderen) een polis krijgen aan de laagste BMgraad voor haar nieuwe auto... omnium goedkoper en BA goedkoper....
                                    mijn autootjes:

Comment

Mijn dochter heeft binnen ca 1-2 jaar ook een auto nodig voor de stages ipv een kot.
                                      Als ik dan goed reken: 190€ per maand plus 100€ naft = 290€ , en dus goedkoper dan een kot.

Alleen hoopt ze dat ze dan ook een Fiat500 in een leuk kleurtje in het aanbod opnemen...

Ter vergelijking: mijn zoon kocht een Polo 1.4 TDI van 2009 voor 6400€.
                                      Als die daar 2 jaar mee rond rijdt krijgt hij waarschijnlijk nog een goede 4000€ (particulier natuurlijk).
                                      Tel daar 2 keer 850€ bij voor de verzekering (zonder omnium), en nog eens 500€ voor onderhoud.

De brandstof zal wat goedkoper zijn, maar voor de rest een héél schappelijk aanbod voor jonge chauffeurs, zeker als er geen bereidwillige pa is die 6000€ wil lenen voor een paar maand.

Comment

"Ik ben toch niet gek ? ..."

Comment

Ik denk dat het voordeel dat de verzekering inbegrepen is voor een jonge chauffeur ook wel interessant is

Comment

Working...
                                          X