Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    eigenlijk echt hallucinant....Ik denk eigenlijk niet dat VAG dit gaat overleven,zou eigenlijk ook terecht zijn hé.
    Kom kom, de overlevingskans van zo'n organisatie schat ge niet in aan de hand van wat schandalen.

Hier is er eentje waar ze zelf mee naar buiten komen.
    VW-topman Matthias Müller. "Voor ons telt enkel en alleen de waarheid... "
    (die grijns was er waarschijnlijk niet bij)

Om eerlijk te zijn als ze nu nog dingen achterhouden die dan toch uitkomen, dat gaat zeer doen. Dus het is niet onverstandig om aan het juiste tempo de zaken waar ze u op kunnen pakken uit te brengen. Aan dat plan zitten ze waarschijnlijk al twee jaar te puzzelen. Naast andere plannen.
    Last edited by Den Paarse Capri; 03/11/2015, 20:36.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Wat een onzin.
      Geloof je nu echt dat het bij de concurrent niet gebeurt?
      Wat mij al jaren opvalt is dat ze bij BMW steeds net die betere uitstoot resultaten halen dan bij Audi of MB. Audi zat net altijd een paar gram hoger dan BMW en net enkele luttele grammen lager dan MB.
      Twee mogelijkheden, ofwel kennen de technici bij Audi hun job niet ofwel hebben ze bij BMW een beter softwareprogramma.
      Geduld is een mooie deugd...

Sent from somewhere, using Tapatalk.
      De meeste concurrenten bouwden al een tijd Add-blue en een specifieke dieselcatalysator in, VW niet...

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Uiteraard... Niet voor niets heeft de EU (in de veronderstelling dat de testen nu op de baan zullen worden gedaan en niet meer in labo's) de toegelaten afwijking tov de norm op 110% vastgelegd, dit betekent dat geen een van de construkteurs tegenwoordig de euro6 norm in het echt haalt. De facto wordt de euro5-norm terug in voege gebracht, dit tot 2020. Dit spreekt toch boekdelen... Laat ons afspreken op het ogenblijk dat alle construkteurs een nieuwe homologatie op de baan moet laten certifiëren, ik denk dat wij nog goed gaan kunnen lachen !
      De golf VII TDi en de nieuwe 20d motor van BMW respecteren volgens een recente onafhankelijke wegtest de NOX emissienormen bij normaal gebruikscondities.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Nog maar net te horen gekregen dat de levering van een grote bestelling (500st.) BMW-1's met een maand is uitgesteld. Waren nochtans in juli al besteld geweest. Ik wil niets insinueer maar vind het toch wel een beetje vreemd dat BMW zich dit bij zulke grote klant kan veroorloven.

En dat heeft met emissieproblemen te maken? Vergeet niet dat de vergelijking tussen een BMW en een VW aan de basis lag van 't schandaal (alleen de VW stootte zoveel meer uit tijdens wegtesten). Ik heb vrienden die een BMW 2 hebben besteld die 3 maanden later geleverd werd, vanwege een technisch probleem met de nieuwe dieselmotoren (technische probleem dat alleen optreedt in combinatie met de automatische versnellingsbak). BMW heeft gen een 218dA geleverd ipv de bestelde 216d, vanwege technische problemen met die 216dA .
      Nogmaals, 't zou kunnen dat er ook iets mis is bij BMW of andere merken, maar daar zijn tot nu toe geen aanwijzingen voor. Zoals hierboven aangegeven, al die andere merken plaatsten dure bijkomende hardware die VW blijkbaar niet nodig had...
      BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        In zekere zin was het een vrij hypocriete bedoening tot nu, ook vanwege de EU wetgever..

Men liet toe de uitstoot te laten meten in een labo-omgeving, waarbij de constructeurs de wagens ofwel uitkleden, ofwel alles wat energie verbruikt in de wagen uitschakelen, ofwel een combinatie van dat alles, om dan tot een "theoretische" uitstoot te komen die aanvaardbaar is.

Dat men nu laat testen in gewoon verkeer is al een stap vooruit, maar dat impliceerde uiteraard een versoepeling van de normen omdat die gewoon niet haalbaar zijn in gewoon verkeer. Op zijn minst is dat stuk hypocrisie er dan al uit. Waar het nu op aankomt is te kijken wat er aan diesels nog überhaupt aan verbeterd kan worden, ofwel resoluut voor alternatieven te kiezen, zoals bv. hybride systemen, dat zou een goede tussenoplossing kunnen zijn.
        +100
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          eigenlijk echt hallucinant....Ik denk eigenlijk niet dat VAG dit gaat overleven,zou eigenlijk ook terecht zijn hé. Het is puur bedrog.

Terecht?
          Denk dat de consument daar echt niet wakker van ligt hoor...
          De publieke opinie is 'ja VW is stout geweest maar de Amerikanen zijn zelf grote hypocrieten (4% van de wereldbevolking maar 25% van de mondiale energieconsumptie!) en iedereen wist al lang dat al die emissie- en verbruikstests van geen kanten deugen"
          En die "sjoemelauto's" rijden ook helemaal niet verkeerd he. Het is niet dat ze onder je gat wegroesten zoals bij een niet nader genoemd premium merk...
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• tis da... ik overweeg zelfs VW als mijn nieuwe firmawagen nu
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
              tis da... ik overweeg zelfs VW als mijn nieuwe firmawagen nu
              Held van de dag
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                Held van de dag
                waar is mijn medaille?

Comment

waar is mijn medaille?
                  Kent ge een "speekmedaille" ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                    done

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Terecht?
                      De publieke opinie is 'ja VW is stout geweest maar de Amerikanen zijn zelf grote hypocrieten (4% van de wereldbevolking maar 25% van de mondiale energieconsumptie!) en iedereen wist al lang dat al die emissie- en verbruikstests van geen kanten deugen"
                      En die "sjoemelauto's" rijden ook helemaal niet verkeerd he. Het is niet dat ze onder je gat wegroesten zoals bij een niet nader genoemd premium merk...
                      Onderschat de psychologische impact van die constante stroom negatieve berichten in de media bij de consument maar niet. D'Ieteren doet er alles aan om toch maar de indruk te geven dat het business as usual is maar ik geloof geen seconde dat hun verkoop niet serieus gedaald is.

Comment

• Het is nog veel te vroeg om de schaden te proberen op te nemen. Ik denk dat er meer mensen zijn dan gedacht, vooral bij de "edele" modellen van VAG, die niet oneindig de geamuseerde commentaren van hun entourage zullen verdragen.

Comment

• Ja, zoals die Belgen die nooit meer een Renault gingen kopen na de sluiting van de fabriek in Vilvoorde in 1997
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Onzekerheid kost hun zeker klanten. Collega wil een Q7 3.0, heel interessant momenteel met Quattro Days en nog wat acties maar de dealer/invoerder heeft nog geen idee wat de toekomstige fix gaat hebben qua impact (meer co², minder vermogen,...) en dus bestelt hij niet.

Comment

• Telkens VW met nieuws komt lijken al die forums over het onderwerp precies een middeleeuws plein waar er ene op de brandstapel zal worden gegooid of er een lynchpartij zal plaatsvinden.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                Onzekerheid kost hun zeker klanten. Collega wil een Q7 3.0, heel interessant momenteel met Quattro Days en nog wat acties maar de dealer/invoerder heeft nog geen idee wat de toekomstige fix gaat hebben qua impact (meer co², minder vermogen,...) en dus bestelt hij niet.
                                Ik zou daar toch niet op wachten zulle. Ja , voor de nieuwe berekeningen van het BIV & VB misschien.
                                Wat maakt dat nu uit of zo'n wagen een paar gram meer uitstoot en 268pk ipv 272 zou hebben?

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

done

Comment

Terecht?
                                    Het gaat bij mij niet hoeveel ze uitstoten,want eigenlijk boeit mij dat niet. Waarschijnlijk komen ze nooit in de buurt van 309g C02 die mijn Rover V8 uitstoot.
                                    Ik heb nog nooit een auto gekocht en gekeken naar de uitstoot of het verbruik.

MAAR

Wat ik wel verschrikkelijk vind is dat ze mensen die dat wel belangrijk vinden,complete belastingssystemen en een hele markt van consumenten bedriegen door te liegen over
                                    de cijfers. En dan zijn Amerikanen niet Hypocriet...Die hun Mustangs,F150's en al de resten zuipen en stoten uit tegen de sterren op maar dat weet iedereen en daar betaal je taks voor
                                    terwijl VW laffe onderkruipers zijn net zoals ze in alle technische problemen en garantiekwesties doen.
                                    Elk merk heeft zijn problemen,alleen slaat VAG er in om het steeds onfraai op te lossen...Of moet ik zeggen Band'ieteren?
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Het volgende probleem : 92000 auto's retour met rem-issues.

Comment

• Het houdt niet op: Nu ook de benzinewagens betrokken.
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Telkens VW met nieuws komt lijken al die forums over het onderwerp precies een middeleeuws plein waar er ene op de brandstapel zal worden gegooid of er een lynchpartij zal plaatsvinden.

VW komt niet met dat nieuws, het lekt gewoon beetje bij beetje uit en VW zit nu heel stil in een hoekje tot de storm overgewaaid is...

Comment

Working...
                                          X