politie valt binnen bij VW
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Intressant filmke.
Ik vraag me dan af hoe die tuners toch stock waarden kunnen meten als die auto zo slim is om het verschil te kunnen tot een 2WD bank en 4WD bank.
Want als ik op FB kijk van een bepaalde tuner zie ik dat zij een VW en consoorten op een 2wd bank tunen en toch standaard waarden op hun grafiek zetten.
Dus afgaande op filmke prutsen zij ook aan hun standaard grafiekskes zoals tuningkid ooit zei?
BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtentest gedaan met 12 verschillende wagens in reële omstandigheden en blijkbaar hebben die weinig moeite om de beoogde cijfers te halen:
http://www.vroom.be/nl/autonieuws/ge..._content=blok1
Comment
-
maar het lukt wel terwijl men dikwijls te horen krijgt dat de huidige normcijfers totaal niet haalbaar zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenHet "meerverbruik is bij moderne benzine auto's, is duidelijk minder als bij diesels (2013)
Bij recente auto's (Euro 6) geven de diesels een meerverbruik van 50% t.o.v. 15% à 20% voor benzine auto's (Canvas uitzending "De Afspraak")
Dit kan ik met men huidige auto alleen maar bevestigen (officieel 5.1 L/100 werkelijk 6 L/100 na 7000 km (Hatchback met 170 pk))
Veel diesel rijders hebben alleen ervaring met hun benzine auto van 20 jaar geleden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmaar het lukt wel terwijl men dikwijls te horen krijgt dat de huidige normcijfers totaal niet haalbaar zijn
Comment
-
ik haalde met onze nieuwe auto een verbruik dat een halve liter hoger lag dan het normverbruik bij wisselende omstandigheden: 50-70-90
bij 120 km/h halen weinig auto's het normverbruik omdat de constructeur ook zelf aangeeft dat het verbruik op de snelweg hoger ligt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmaar het lukt wel terwijl men dikwijls te horen krijgt dat de huidige normcijfers totaal niet haalbaar zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
ook op deze forum werd dit voorval uitvoerig besproken sinds een jaar of drie !
Comment
-
[QUOTE=El Greco;5682079]Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
De jarenlange wedloop van de heilige drievuldigheid naar het laagste Co2-record per motormodel is opmerkelijk.
Als je die vergelijkt met even(w)aardige motoren uit Aziatische stallen valt het iedereen toch op dat deze telkens "net niet" die minima halen van de andere drie.
Ik denk er het mijne van, zeker van BMW hoe zij telkens onder Audi & MB-modellen gaan. Ik heb nog een beter buikgevoel voor MB daarbij dan voor BMW.
Tijd brengt raad.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Ben in België van de autostrade gereden met een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100km over die afstand, met een BMW 520d die 195 000 km op de teller heeft en een normverbruik heeft van 5,4 l/100 km.
De nieuwe (420d) is nog volop in "rodage", maar ik zit nu aan een gemiddeld verbruik van 4,3 l volgens de boordcomputer. Ook met altijd de maximumsnelheden te rijden (ik doe wel geen file en niet zo veel autostrade)
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenIk vraag mij af waarom het nog steeds enkel over VW gaat. Blijkbaar heeft Bosch de sjoemelsoftware geleverd aan VW, dus waarom zou Bosch dit ook niet aan de andere merken aangeboden hebben. de emissienormen zijn elk jaar verstrengd en elk jaar konden alle merken onmiddelijk beantwoorden/voldoen aan de strengere normen. Mij maak je niet wijs dat enkel vw hierbij betrokken is.
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenAlles hangt dan ook af van je rijstijl en afgelegde kilometers. Vriendin rijdt nu met een octavia 1.2tsi 105pk. Gemiddeld verbruik zou 5,1 zijn. Haalt zij in de verste verte niet. Je geraakt net onder de 6L als je enkel autostrade doet aan max 120, 80km lang. Van zodra je de korte afstanden doet, zit zij gemakkelijk aan een verbruik van +7L wel gecombineerd met een vrij vlotte rijstijl.
collega haalt met zijn bmw 316d gemiddelden van onder de 5,5L, maar rijdt dan wel met een ei onder zijn gaspedaal.
Comment
-
[QUOTE=SUpermasj;5682373]Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWel, dat haalde ik zonder problemen met mijn 520d touring. Zoals hier boven aangegeven, met de 420d zit ik net boven de 4 l. Hangt ook allemaal af van het soort weg dat je aflegt (niet te veel verkeerslichten, geen files)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichtenals je korte afstanden met je 420d doet, werkt je BC niet goed denk ik. Zelfs met autostradekilometers is 4l amper haalbaar met elke wagen. Hadden vroeger een fabia 1.4tdi 3-cyl, op autostrade na 80 km 120 ging je net onder de 5L. Kan amper geloven dat je dan met een 420d net boven de 4L uitkomt. Je start je wagen wss, legt hem terug af en je vrouw duwt zeker tot op de bestemming
Wanneer ik met mijn 520d aan 120 km/h reed gaf de boordcomputer ook een verbuik van ongeveer 5,0 l aan. En die boordcomputer was correct, wanneer ik mijn werkelijk verbruik controleerde (schommelingen van -0,2 to +0,2 l/100 km op een volle tank (65l))
En wat betreft die 420d , kijk hier eens wanneer je me niet gelooft http://www.autofans.be/rijtesten/sed...18d-gran-coupe en hier http://www.groenlicht.be/2014/10/10/...an-coupe-418d/ , dat zijn twee rijtests met de oude 418d motor (120 gr CO2), in beide testritten werd een werkelijk verbruik onder de 5 liter gemeten (4,7 en 4,5). In de tweede test lees ik "Je hoeft ook geen 110 km/u te bollen, tussen 120 en 130 km/u blijft de vierpitter de zuinigste vierwieler die we in lange tijd reden")
En ik rijd niet als een bompa, maar denk ook niet dat de nieuwe Schumacher of Senna ben. Ik ga vlot mee met het verkeer, respecteer altijd de wettelijke snelheidslimiet (en rij die zo goed als altijd).
Maar je moet me niet geloven hoor, maakt mij niet uit.Last edited by BertVS; 08/10/2015, 22:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenTegen 120 km/h geeft de boordcomputer onder de 5l/100km aan, vergeet niet dat dit geen TDi is...
Wanneer ik met mijn 520d aan 120 km/h reed gaf de boordcomputer ook een verbuik van ongeveer 5,0 l aan. En die boordcomputer was correct, wanneer ik mijn werkelijk verbruik controleerde (schommelingen van -0,2 to +0,2 l/100 km op een volle tank (65l))
En wat betreft die 420d , kijk hier eens wanneer je me niet gelooft http://www.autofans.be/rijtesten/sed...18d-gran-coupe en hier http://www.groenlicht.be/2014/10/10/...an-coupe-418d/ , dat zijn twee rijtests met de oude 418d motor (120 gr CO2), in beide testritten werd een werkelijk verbruik onder de 5 liter gemeten (4,7 en 4,5). In de tweede test lees ik "Je hoeft ook geen 110 km/u te bollen, tussen 120 en 130 km/u blijft de vierpitter de zuinigste vierwieler die we in lange tijd reden")
En ik rijd niet als een bompa, maar denk ook niet dat de nieuwe Schumacher of Senna ben. Ik ga vlot mee met het verkeer, respecteer altijd de wettelijke snelheidslimiet (en rij die zo goed als altijd).
Maar je moet me niet geloven hoor, maakt mij niet uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtenzijn twee testen van een 418d en in de tweede test staat duidelijk dat ze extreem eco gereden hebben om het lage verbruik te kunnen bekomen. Maar dat jij dan nog een stuk onder dat gemiddelde zit, ..... Denk je er niet aan om zuinigheidscursussen te geven, want blijkbaar krijg jij het verbruik nog extreem lager en dat nog in de inrijperiode.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichtencollega haalt met zijn bmw 316d gemiddelden van onder de 5,5L, maar rijdt dan wel met een ei onder zijn gaspedaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtentest gedaan met 12 verschillende wagens in reële omstandigheden en blijkbaar hebben die weinig moeite om de beoogde cijfers te halen:
http://www.vroom.be/nl/autonieuws/ge..._content=blok1
(zie ook: http://www.streetfire.net/video/143-...uel_180378.htm)
Wat dus belasting en milieuberekeningen op basis van zo'n theoretisch verbruik totaal belachelijk maakt.
Wil je echt aan het milieu werken, dan moet je het daadwerkelijk verbruik belasten. (aka geen verkeersbelasting, enkel brandstofbelasting)
Comment
Comment