Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW riskeert milieuboete van 18 miljard dollar (De tijd)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ja ik begrijp je standpunt heel goed, meer dan proberen 'gewoon' of zuinig te rijden kunnen we momenteel niet doen.... maar elke verandering die de mensheid ooit teweeg gebracht heeft begon met een gedachte... als iedereen nu begint te denken dat hij die uitstoot niet meer wil kunnen we misschien sneller dan verwacht dat auto/olie tijdperk achter ons laten.... het idee spreekt mij eigenlijk ook niet zo aan, ik rij ook graag met de wagen en soms is het zelfs leuk eens boven de 5000rpm te gaan :-) Maar ik heb ondertussen de switch gemaakt dat het misschien beter is mochten we allemaal electrisch rijden ...veel koppel... en zal ook best leuk rijden zijn, misschien kunnen ze er een heel waarheidsgetrouwe klankkast inbouwen om een benzineslurpende V8 na te bootsen :-)Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenHet kan wel degelijk iets schelen wat mijn auto verbruikt hé, dat moet ik weldegelijk wekelijks betalen aan de pomp!
20 jaar geleden wist niemand wat uitstoot was, en nu schiet men je dood als je durft zeggen dat je er niet om geeft.
Wel, je m'en fous. Ik rij zo zuinig mogelijk, vooral omdat het me anders meer geld kost, maar wat mijn auto daarbij uitstoot, daar lig ik zeker niet wakker van. En ik pak vooral de auto als ik er zin in heb (ja, ook om 1 km naar de bakker te rijden, en vaak ook gewoon om nutteloos wat rond te gaan rijden omdat autorijden leuk is!). Ik zal een van de laatsten zijn die z'n rijgedrag (beter gezegd: rijgewoontes, als in wanneer met de auto en wanneer niet) gaat aanpassen. Waarschijnlijk zal ik dat doen wanneer het voor een gewone mens onbetaalbaar zal worden om veel te blijven rijden.
Tot die tijd is het sleuteltje omdraaien en rijden maar!
Of dat nu met 99, 155 of 240 gram CO² is, dat kan me nu echt eens niet schelen.
Gelukkig woon ik op 'den buiten', dus is de kans groter (jammer genoeg, maar het is nu zo!) dat een zeer milieubewuste persoon die in Brussel-stad woont en geen auto heeft zijn kinderen astma krijgen dan de mijne.
Niet mijn woorden, woorden uit een artikel die recent in de krant stond.
Comment
-
ik heb ook wat twijfels... Vrij duidelijk is dat VW voor de bedoelde motor EA189 er niet in sloeg om de Nox snel genoeg te verlagen, zeker al voor de euro5-versie zonder adblue, maar ook voor de euro6-versie met adblue(2016) die ook een verdachte soft kregen. Hoe zouden ze dan nu plots en in een heiltempo de waarden onder de maxima krijgen ? De opgave was voor Nox te dalen van 250 (euro4) naar 180 (euro5) en naar 80 (euro6) , dit op 10 jaar tijd. Juist dat kreeg VW niet op tijd opgelost, en was blijkbaar de reden waarom er voor een trucje gekozen werd.Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenPiste #1) VW slaagt -na aanpassing- nog steeds niet in het behalen van de opgelegde milieu-eisen... gevolg: monsterboete in de VS.
Piste #2) VW kan de wagen aanpassen zodat deze voldoet aan de uitstootnormen, maar het CO2(verbruik) en prestaties zijn niet meer zoals geadverteerd... gevolg: een class-action lawsuit van misnoegde klanten.
Mag ik mij dus aan een kleine voorspelling wagen? ... Dit krijgen ze niet opgelost.
Comment
-
mss kan de staat ook nog nep-tankstations bouwen, waar je je bankkaart induwt en dan een pistool in een gat steekt en centen overschrijft naar brussel om de illusie van benzine te behoudenOorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk BerichtenMaar ik heb ondertussen de switch gemaakt dat het misschien beter is mochten we allemaal electrisch rijden ...veel koppel... en zal ook best leuk rijden zijn, misschien kunnen ze er een heel waarheidsgetrouwe klankkast inbouwen om een benzineslurpende V8 na te bootsen :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmss kan de staat ook nog nep-tankstations bouwen, waar je je bankkaart induwt en dan een pistool in een gat steekt en centen overschrijft naar brussel om de illusie van benzine te behouden
uw fantasie reikt momenteel duidelijk verder dan de mijne :-) heb de indruk dat jij graag geld overschrijft naar bxl
Comment
-
voor de keuring is er een maximum uitstoot voor elk type euro-wagen( daar zit eigenlijk al het absuurde, als een wagen gehomologeerd is voor een bepaalde uitstoot, waarom mag je dan x-procent meer uitstoot hebben?)De wagens met dpf delete geraken nu ook door de keuring. Ze gaan niet raken aan de maximum uitstoot voor ze u afkeuren, dus is er toch geen probleem. De garage gaat gewoon de software en eventueel hardware installeren, de software laat je terug overschrijven, je gaat uiteraard terug meer uitstoten, maar je zit nog steeds met de toleranties.Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenDie met een DPF delete gaan zweten, dat komt nooit goed.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
en daarbij, als ze de uitstoot van bepaalde wagens gaan verhogen, heb je dus ook automatisch een hogere tollerantie bij keuring.
En anders is er nog de ultieme oplossing: de sjoemelsoftware van VW
nieuwe dienst voor tuningbedrijven ????
Comment
-
Niet beginnen dromen, hé. De testen van de full-electrische kleinere wagens (Leaf, e-Golf...) tonen aan dat -ondanks hun hoge prijs- wij nog ver zijn van produkten die een valabele alternatief bieden voor een massa-productie. Een Tesla mag aantrekkelijk blijken, maar zal zoals de Q6 etron iets voor happy fews blijven. En de dag dat er wat meer mensen electrisch zullen rijden zal men beginnen zeuren over de recyclage van de batterijen, en over de vervuiling van de electrische centrales die nodig zijn om een aanzienlijke aantal wagens van de nodige Kw/u te voorzien.Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten...Maar ik heb ondertussen de switch gemaakt dat het misschien beter is mochten we allemaal electrisch rijden ...veel koppel... en zal ook best leuk rijden zijn, misschien kunnen ze er een heel waarheidsgetrouwe klankkast inbouwen om een benzineslurpende V8 na te bootsen :-)Last edited by guyugy; 15/10/2015, 20:36.
Comment
-
Vind ik leukOorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmss kan de staat ook nog nep-tankstations bouwen, waar je je bankkaart induwt en dan een pistool in een gat steekt en centen overschrijft naar brussel om de illusie van benzine te behouden
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
we moeten juist dromen...we zijn ooit begonnen met dromen over steeds krachtiger benzinemotoren...Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenNiet beginnen dromen, hé. De testen van de full-electrische kleinere wagens (Leaf, e-Golf...) tonen aan dat -ondanks hun hoge prijs- wij nog ver zijn van produkten die een valabele alternatief bieden voor een massa-productie. Een Tesla mag aantrekkelijk blijken, maar zal zoals de Q6 etron iets voor happy fews blijven. En de dag dat er wat meer mensen electrisch zullen rijden zal men beginnen zeuren over de recyclage van de batterijen, en over de vervuiling van de electrische centrales die nodig zijn om een aanzienlijke aantal wagens van de nodige Kw/u te voorzien.
maar ze zijn idd. te duur voor mezelf en jan met de pet anders had ik er al één...
Ik droom eigenlijk van deze http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/ denk het beste alternatief, snel tanken, voldoende vermogen en reikweidte...
als er steeds minder benzine nodig is zal er veel meer energie vrijkomen om electriciteit te maken want je rijdt verder op de hoeveelheid electriciteit die men uit petroleum kan halen dan uit de energie die nodig is om deze olie te raffineren. In de batterijen zoals nu in de meeste electrische wagens geloof ik niet echt neen
Comment
-
@Herbie66
Toch raar dat bedenkers van wagens voor de toekomst vaak zoniet altijd afkomen met voertuigen met uitzonderlijke prestaties waarvan wij het vermogen niet mogen/kunnen benutten. Een sprintje naar 100km/u in 3,2 seconden zoals voor de Tesla, is dat nu een eigenschap die determinerend is voor de bruikbaarheid, zeker als de batterijen hierdoor bliksemsnel opgebruikt worden ?
Comment
-
Prestaties boven efficiëntie. Jammer genoeg vindt marketing het nog altijd makkelijker om wagens aan de man/vrouw te brengen op basis van prestaties.
Nu wordt er voornamelijk gekeken om binnen de normen uit te komen en niet om zo goed mogelijk te doen.
Als ze een kwart van de middelen die merken spenderen aan het maken van al maar krachtiger motoren voor doordeweekse wagens hadden gespendeerd om diezelfde wagens efficiënter te maken (lees zuiniger/properder), dan ben ik ervan overtuigd dat we al heel wat verder zouden staan.
Ik heb geen kids, maar af en toe stel ik me de vraag hoe de kinderen/kleinkinderen van mijn vrienden in pakweg 40 jaar zullen leven. Eerlijk gezegd zie ik het niet zo rooskleurig in. En daar zijn we vandaag verantwoordelijk voor.
Comment
-
daar hebben ze vroeger misschien ook wel aan gedachtOorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk BerichtenIk heb geen kids, maar af en toe stel ik me de vraag hoe de kinderen/kleinkinderen van mijn vrienden in pakweg 40 jaar zullen leven. Eerlijk gezegd zie ik het niet zo rooskleurig in. En daar zijn we vandaag verantwoordelijk voor.
Comment



Comment