Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Distributieriem Nissan.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Distributieriem Nissan.

Beste leden. Wie kan mij raad geven wat te doen? Mijn Nissan qashqai met 70.000 km is 4 jaar en 10 maanden oud. Ik heb deze nieuw aangekocht en steeds op tijd laten onderhouden bij officiële dealer. Enkele dagen geleden us mijn distributieriem erdoor gegaan. Resultaat: motor dient vervangen te worden en veel kosten. Ik verneem nu dat ik zal moeten opdraaien voor alle kosten ondanks in onderhoudsboekje staat dat deze riem pas moet vervangen worden op 90.000 km of 5 jaar. Wat kan ik ondernemen?
    Met dank voor jullie raad.

Oorspronkelijk geplaatst door gwiedoke Bekijk Berichten
    Beste leden. Wie kan mij raad geven wat te doen? Mijn Nissan qashqai met 70.000 km is 4 jaar en 10 maanden oud. Ik heb deze nieuw aangekocht en steeds op tijd laten onderhouden bij officiële dealer. Enkele dagen geleden us mijn distributieriem erdoor gegaan. Resultaat: motor dient vervangen te worden en veel kosten. Ik verneem nu dat ik zal moeten opdraaien voor alle kosten ondanks in onderhoudsboekje staat dat deze riem pas moet vervangen worden op 90.000 km of 5 jaar. Wat kan ik ondernemen?
    Met dank voor jullie raad.
    Fuck man! Dat is klote!
    Rechtsbijstand van de auto inschakelen?

Comment

Dat is idd wel zuur. Ik zou het alleszins niet bij laten en aangetekende brief sturen naar Nissan om te beginnen. In feite is de garantie voorbij uiteraard, wettelijk gezien zijn ze u geen compensaties verschuldigd en heb je geen poot om op te staan. Dat wil neit zeggen dat je het hier moet bij laten, maar rechtsmatig ben je nergens.

Comment

Zoals gezegd invoerder contacteren en hopen op wat goede wil...
        Dienst klanten relaties
        Nissan Belux
        Bist 12
        2630 Aartselaar
        België
        0800 17 311
        e-mail : beluxnl@nissan-services.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
          Dat is idd wel zuur. Ik zou het alleszins niet bij laten en aangetekende brief sturen naar Nissan om te beginnen. In feite is de garantie voorbij uiteraard, wettelijk gezien zijn ze u geen compensaties verschuldigd en heb je geen poot om op te staan. Dat wil neit zeggen dat je het hier moet bij laten, maar rechtsmatig ben je nergens.
          Als het bij het voorgeschreven onderhoud staat dat deze moet vervangen worden bij 5jaar of 90000km is deze vroegtijdig stuk gegaan en mag men er toch vanuit gaan dat er deels compensatie is...

Comment

vind ik ook: vroegtijdig sneuvelen van een onderdeel = fabricagefout !!!
            als de fabriek een garantie geeft (onderhoudsinterval) van 90 000km of 5jaar, dan moet die distributie dat MINSTENS 90 000km of 5jaar volhouden.
            de riem is 70k km oud (20k te weinig dus) of 4j10maand (2maand te kort).

als die riem dat niet haalt, dan hadden ze dat interval maar vroeger moeten zetten

Comment

Wij vinden dat inderdaad en normaliter zou hij een compensatie krijgen. Ik zeg enkel dat hij rechtsmatig geen poot heeft om op te staan als garantie voorbij is. Er staat ook niet in de boekjes van de TSI's dat hun kettingen eraf vliegen of je deze ooit moet vervangen

Comment

Ai, erg jammer. In principe is men weinig verplicht, maar als je vriendelijk bent en het goed aan boord legt kun je ver raken. Als je altijd de auto liet onderhouden bij een officiele Nissan dealer, dan sta je toch wel sterk in je schoenen.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Tegenwoordig gaat de distributie minstens 120k tot zelfs 220k mee.
                  Met max. duur meer dan 7 j.

Is 90k of 5 j niet al weinig voor dergelijke recente wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                    Tegenwoordig gaat de distributie minstens 120k tot zelfs 220k mee.
                    Met max. duur meer dan 7 j.

Is 90k of 5 j niet al weinig voor dergelijke recente wagen?
                    Hangt ook een beetje van het gebruik af...

als je elke dag uren stadverkeer/file doet (veel warmte = geen rijwind en veel draaiuren maar weinig kms op de teller.

Een riem die 50.000km(en uren) puur stadverkeer achter de rug heeft zal er slechter aan toe zijn dan een riem die er 125.000km puur snelweg achter de rug heeft.

daarom heeft mijn voyager ook een draaiuren teller
                    Last edited by ; 27/07/2015, 13:11.

Comment

Zoals hierboven al gezegd, wettelijk geen poot om op te staan. Maar in de praktijk vind ik toch dat je mag hopen op coulance van de fabrikant en de dealer. Mij is het ooit gebeurd met een eerste generatie Twingo (buiten garantie natuurlijk) en dat heeft ons niets gekost. De kosten zijn verdeeld onder dealer en fabrikant.
                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Working...
                      X