Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pechbijstand in het buitenland. Welke aanbieder is de beste?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pechbijstand in het buitenland. Welke aanbieder is de beste?

Omdat onze gezinswagen nu toch >6 jaar oud is wil ik toch zorgen voor een deftige pechbijstand. Daarbij is het binnenland, maar vooral ook het buitenland belangrijk. Wij gaan namelijk een paar keer per jaar naar Oostenrijk, Duitsland en Frankrijk.

De wagen is een Kangoo.

Welke aanbieder raden jullie aan?
    Ik heb er in al die jaren geen praktijkervaring mee. Als nieuwwagen waren we telkens een paar jaar lid van TW. En mijn vader was vroeger bij VAB, maar ik heb er -gelukkig- nooit beroep op moeten doen.

We hebben ook een reisbijstand, die ook pechverhelping inhoud, via de verzekeringsagent (Axa geloof ik) maar ik denk dat een lidmaatschap van Touring of VAB misschien toch nuttig is.

Ik meen ook ooit ergens gehoord te hebben van iemand die lid was van ADAC, maar is dat als Belg wel een goed idee?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

mijn vrouw heeft haar autoverzekering bij kbc en heeft daar pechverhelping bijgenomen. Dat kwam goedkoper uit dan bij VAB rechtstreeks terwijl ze er nu via de verzekering toch bijzit. Lidmaatschapkaartje en magazines krijgt ze er allemaal bij. Dus misschien toch eens horen bij uw verzekering met wie ze samenwerken.
    www.peugeotforum.be

Comment

Axa zal wss Inter Partner Assistance zijn. Dit is immers een dochterbedrijf (van de Axa-holding, niet van Axa Belgium).
      Werken voornamelijk onder andere labels, die dan elk zowat hun eigen voorwaarden hebben.
      Hun dienstverlening vind ik persoonlijk heel goed, doordat ze met een heel dicht netwerk van lokale herstellers zitten. Je bent dus minder afhankelijk van de beschikbaarheid van de wegenwachters.
      Gezien hun achtergrond zijn ze in Frankrijk heel sterk.
      Werken samen met Europcar voor wat betreft vervangwagens.

Onlangs een bedrijfsbezoek gehad op hun hoofdzetel/callcenter op de Louizalaan, en 't is toch iets speciaals (het was het moment van de aardbeving in Nepal, en de Gentse school die er zat, ging door hen gerepatrieerd worden)

.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Europ Assistance. Doe ik al jaren.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

En als je gaat tanken bij Total? Vanaf 25l krijg je 3 weken gratis assistance

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk Berichten
            En als je gaat tanken bij Total? Vanaf 25l krijg je 3 weken gratis assistance

Sent from my iPhone using Tapatalk
            Voorwaarden en diensten zijn wel heel beperkt. De achterliggende dienstverlener is trouwens IPA.

Comment

Ik zit bij AXA Assistance en ben daar heel tevreden over, goedkoper dan Touring en Europ Assistance.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Ik zit bij AXA Assistance en ben daar heel tevreden over, goedkoper dan Touring en Europ Assistance.
                Idem hier.

Comment

Voor de ene KBC hier incl VAB. (en ja via volvo ook nog volvo assistance) De andere wagen zit bij Argenta en daar weet ik eigenlijk uberhaupt niet wie de pechverhelping doet (nog nooit nodig gehad, hopelijk blijft dat ook zo..) + Ford Assistance (das touring als ik me niet vergis)

Comment

Ethias Assistance hier, prima pechverhelping en zeker niet onnuttig met een oldtimer. Ik heb ook altijd recht op een vervangwagen (privilege formule wel).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Hier tot voor kort ook, heel tevreden. Recent overgestapt naar Allianz omwille van de uitgebreide reisbijstand wereldwijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                        Ethias Assistance hier, prima pechverhelping en zeker niet onnuttig met een oldtimer. Ik heb ook altijd recht op een vervangwagen (privilege formule wel).
                        Doen die dat?
                        Wij zijn indertijd vertrokken bij Ethias omdat in de Algemene Voorwaarden stond dat voertuigen ouder dan 15 jaar niet gedekt werden!

Voor Europa zou ik ADAC kiezen.
                        Het grootste voordeel daarvan is dat die chauffeurs dekken, ongeacht met welk voertuig die onderweg zijn.
                        Voor één prijs zijn zowel ik als mijn madam verzekerd, of we nu met mijn auto, haar auto, of de twee moto's onderweg zijn.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Doen die dat?
                          Wij zijn indertijd vertrokken bij Ethias omdat in de Algemene Voorwaarden stond dat voertuigen ouder dan 15 jaar niet gedekt werden!
                          Ja zeker, je moet wel de duurdere formule 'Privilege' nemen (met vervangwagen) als je een oldtimer hebt. Met de basisformule kan dit niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                            Ja zeker, je moet wel de duurdere formule 'Privilege' nemen (met vervangwagen) als je een oldtimer hebt. Met de basisformule kan dit niet.

Aha, weer wat bijgeleerd! Thanks!!
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Heb dat als extra genomen bij mijn verzekering, ING.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Voor Europa zou ik ADAC kiezen.
                                Het grootste voordeel daarvan is dat die chauffeurs dekken, ongeacht met welk voertuig die onderweg zijn.
                                Voor één prijs zijn zowel ik als mijn madam verzekerd, of we nu met mijn auto, haar auto, of de twee moto's onderweg zijn.
                                Aha. Interessant.
                                Ik heb eens rondgekeken op hun website maar vind daar niet direct op of je als Belg ook bij hen kan aansluiten.
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

De beste ? Eerst betalen en in B krijg je het terug. Zo werkt dat. Cash willen die of even pinnen.
                                  Onderwijl zetten je wagen bij andere wanbetalers,defecte auto's ,enz bij een sleepbedrijf tot 't betaald is .
                                  Vroeger was dat nog met kredietbrieven.1 dag voor joint culasse + overnachten. 's Anderdaags terug in panne ,culasse gebarsten.Dat was toen nog zonder gsm ,maar met praatpaal.
                                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ook ADAC hier
                                    Porsche 996 GT3 RS
                                    Porsche 964 RS
                                    BMW ///M3 e30
                                    Mercedes c250 CDI AMG
                                    www.flamebox.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                      De beste ? Eerst betalen en in B krijg je het terug. Zo werkt dat. Cash willen die of even pinnen.
                                      Onderwijl zetten je wagen bij andere wanbetalers,defecte auto's ,enz bij een sleepbedrijf tot 't betaald is .
                                      Vroeger was dat nog met kredietbrieven.1 dag voor joint culasse + overnachten. 's Anderdaags terug in panne ,culasse gebarsten.Dat was toen nog zonder gsm ,maar met praatpaal.
                                      Toch niet met de providers waar ik ervaring mee heb...

.

Comment

Working...
                                      X