Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Airco compressor Opel astra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Airco compressor Opel astra

Hoi,

Wij hebben onze Opel Astra Break in 2012 gekocht van bouwjaar 2009.
    Na 1 maand was onze airco al stuk bleek de compressor te zijn.
    Dit was garantie, dus geen probleem. het werd gemaakt.

Net geen jaar later in 2013 airco werkte weer niet, heel vervelend...
    Is normaal iets dat niet zo snel stuk gaat.
    Maar het was garantie oef, weer een nieuwe compressor erin en klaar.
    Nu vorige week, je kan het mss al raden.
    Airco werkte weer niet, auto binnen gedaan en wat blijkt? inderdaad compressor stuk.
    een keer dat kan, twee keer is al heel toevallig maar 3 keer dat kan toch niet meer.

Nu hebben ze bij de garage geen info van de herstelling van 2013 niet meer.
    Wij hebben daar ook geen papier van omdat het garantie was.
    We weten nog wel dat het in juni was maar daar staat alleen onderhoud bij genoteerd.
    Een nieuwe pomp zou 800euro kosten...
    Wij hebben zoiets van dat geven wij er niet aan stel u voor dat hij nog is kapot gaat.
    We vinden ook al is dit 1 maand na garantie dat het maar van opel uit moet gemaakt worden en deze keer misschien is beter nagekeken moet worden.
    Want waarschijnlijk ligt het wel door een onderliggend probleem.
    Weet iemand raad, zouden dit heel graag van je horen want wij weten het niet meer :-(

Groeten

Troost u, ik ben aan waterpomp nummer 3 bezig op evenveel weken... En Opel wilt niet meer vervangen (ook al heb ik nog een jaar garantie). Waterpomp piept dat het geen naam heeft, is allemaal normaal zeggen ze dan.

Wel raar dat hij 30.000km niet piepte...

Comment

Op hoeveel graden zet je de airco bij het weer zoals vorige week?

Comment

hij deed het vorige week ook al niet meer.
        maar anders op 20 graden

Comment

Ik zou die wagen gewoon los door de vitrine van die zaak rijden, uitstappen en sleutels op de balie smijten en uw geld terug eisen. En koop dan een deftig merk. Opel is al lang niet meer wat het geweest is.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Gij had hetzelfde moeten doen toen met uw Corsa.

Comment

Heb toevallig ook mijn compressor stuk op mijn Audi A4.
                In de garage vertelde ze dat er mogelijk ijzergruis in de airco kan belanden, die moet dan ook gespoeld worden anders houdt een nieuwe compressor het niet lang uit.

Kosten met uren bijgeteld 640 euro, moest de airco gespoeld worden 720.

Comment

ik zit in de huis-airco branche,
                  "ijzergruis" kan een defect veroorzaken, maar in de meeste auto airco installaties zit een filter-droger, deze houd de vuiligheid en het vocht(beperkt) uit het systeem normaal gezien.

mogelijke oorzaken defecte compressor

- verkeerde koelgasvulling ( teveel of te weinig)
                  - ergens een koelleiding verstopt of geknikt ( lijkt mij bij jou goed mogelijk)
                  - filterdroger verstopt ( zeker ook es laten controleren, en preventief vervangen)
                  - geen of te weinig olie op de airco compressor

normaal gezien hangt men twee airco darmen aan uw auto om het systeem te controleren ( een rode en een blauwe), op de hierop aangesloten druk meter kan je je hoge en lage druk aflezen.
                  In jouw geval vermoed ik dat deze niet correct gaan zijn, dus zoek het probleem verder. maar ja dat zal een beetje veel gevraagd zijn voor een automonteur zeker

Comment

bij onze opel astra vorig jaar ook de compressor kapot! ik had binnen in de wagen ook een lek ( mat was soms wat vochtig... )

Comment

Er worden ook soms spotgoedkope aircocompressors uit China gemonteerd op auto's. Logische dat deze het niet lang uithouden want die kosten een fractie van oem kwaliteit. De winstmarge voor de garage ligt echter vele malen hoger en als zo'n compressor het net buiten garantie begeeft is het natuurlijk echt ideaal voor hen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                        Gij had hetzelfde moeten doen toen met uw Corsa.
                        Had er geen airco in, dus geen probleem

Comment

Op iedere herstelling moet volgens de wet minimaal 1 jaar garantie gegeven worden.
                          Fout gelopen? Best alles op papier zetten. Defect ontdekt binnen garantie periode? Mail of brief naar de garage of dealer.
                          Hersteld? Mail of brief naar de garage, met daarin de melding dat je er van uit gaat dat op de herstelling de Europese garantie geld van 2 jaar.
                          Indien de garagist of dealer geen reactie geeft, is dit een teken dat hij stilzwijgend akkoord gaat.
                          Eventueel kan je bij de melding over Europese garantie, de zin toevoegen: indien geen tegenbericht binnen de 7 dagen, wordt deze garantie als akkoord aanvaard tussen beide partijen.

Interessante literatuur hierover: http://economie.fgov.be/nl/ondernemi.../#.VaCxa0pUerU
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                          X