Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto importeren uit Italië/Zwitserland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto importeren uit Italië/Zwitserland

    Heeft er iemand een idee welke mogelijkheden er zijn om een wagen te importeren uit Italië of Zwitserland?

    Met de vlieger naar dat land gaan, thans naar de garage en dan?

    Onze verzekering inlichten, en op chassisnummer verzekeren met de plaat van een huidige wagen op dezelfde houder en deze nummerplaat tijdelijk zetten op de nieuwe auto, groot risico? Doenbaar? Ik denk maar aan de grens van Zwitserland met mogelijke controle?

    Of werken met een importplaat of iets dergelijks? Of hoe gaat dit het beste? En wie moet dan zo een plaat regelen? Het is niet de bedoeling de wagen in te schrijven in België onmiddellijk na aankoop.

    Mensen met ervaring?? Thanks

  • #2
    Vragen aan de verkoper/garage of ze transitplaten voor u regelen, zeker niet met jou eigen Belgische plaat ermee naar huis rijden, dat is vragen om problemen. Ofwel kan je transport regelen, dat is uiteindelijk nog altijd het makkelijkste

    Comment


    • #3
      Duidelijk, bedankt!

      Comment


      • #4
        Regel een transporteur en doorloop eenmaal hij in België staat alle stappen. Controleer goed de grijze kaart (Italië) dat het geen inbeslag genomen wagen betreft. Maar dat is niet anders dan dat je er een in een ander land zou gaan kopen.

        Comment


        • #5
          Alsemi, je inbox zit vol.. Wil je een pb'tje sturen..

          Sent from my One+ using Tapatalk
          =================
          2016 Skoda Octavia RS

          Comment


          • #6
            It: exportplaten bestaan daar maar het is zeer ingewikkeld.
            Ch: exportplaten bestaan en kosten 150a200euro, bedenk wel als je er mee naar huis rijdt eenmaal buiten CH rij je als Europeaan rond met een niet gededouaneerd voertuig...in principe moet je dan al aan de grens stoppen om een TF1 document aan te vragen om de douane rechten te regelen in Belgie.
            Stel dat je koopt voor 25.000 betaal je daar 10% invoerrechten op en daar nog eens 21% btw op. (als het een audi is kan je een EUR1 document aanvragen bij amag en dan moet je enkel btw betalen)
            je wil het bedrag natuurlijk zo laag mogelijk houden dus ter plaatse laat je de verkoper op je overeenkomst een "defecten lijstje" opstellen de verf moet je niet opschrijven daar doen ze moeilijk over.

            En weet ook dat de douane over een lijst beschikt van alle auto verkoop sites in CH met de bedragen erbij....staat die te koop voor 25k en jij komt af met 10k
            Op een trailer het land uitrijden en hier dedouaneren is makkelijker en kan je meer met de bedragen foefelen.

            Oh en een ch voertuig moet normaal een homologatiekeuring ondergaan omdat het een niet EU land is kost wel iets maar duurt vooral heeeeeeel lang in dit apenland.
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              It: exportplaten bestaan daar maar het is zeer ingewikkeld.
              Ch: exportplaten bestaan en kosten 150a200euro, bedenk wel als je er mee naar huis rijdt eenmaal buiten CH rij je als Europeaan rond met een niet gededouaneerd voertuig...in principe moet je dan al aan de grens stoppen om een TF1 document aan te vragen om de douane rechten te regelen in Belgie.
              Stel dat je koopt voor 25.000 betaal je daar 10% invoerrechten op en daar nog eens 21% btw op. (als het een audi is kan je een EUR1 document aanvragen bij amag en dan moet je enkel btw betalen)
              je wil het bedrag natuurlijk zo laag mogelijk houden dus ter plaatse laat je de verkoper op je overeenkomst een "defecten lijstje" opstellen de verf moet je niet opschrijven daar doen ze moeilijk over.

              En weet ook dat de douane over een lijst beschikt van alle auto verkoop sites in CH met de bedragen erbij....staat die te koop voor 25k en jij komt af met 10k
              Op een trailer het land uitrijden en hier dedouaneren is makkelijker en kan je meer met de bedragen foefelen.

              Oh en een ch voertuig moet normaal een homologatiekeuring ondergaan omdat het een niet EU land is kost wel iets maar duurt vooral heeeeeeel lang in dit apenland.
              Nuttige info bedankt! Voor CH moet er altijd 10% invoerrechten betaald worden? Ongeacht nieuw of 2dehans? Allez, als het allemaal officieel zou gebeuren? Denk dan dat ik dat land best links laat liggen

              Comment


              • #8
                Gelden de importregels voor Monaco hetzelfde of Frankrijk?

                Comment


                • #9
                  Mijne maat heeft een tweedehands Maseratie in Italie gekocht. Hij zegt dat er een notaris moet ingeschakeld worden voor de aankoop van een tweedehands. Komt heel veel papierwerk bij kijken.
                  AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                    Mijne maat heeft een tweedehands Maseratie in Italie gekocht. Hij zegt dat er een notaris moet ingeschakeld worden voor de aankoop van een tweedehands. Komt heel veel papierwerk bij kijken.
                    Een notaris voor de aankoop van een wagen? Nog nooit van gehoord..
                    =================
                    2016 Skoda Octavia RS

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                      Een notaris voor de aankoop van een wagen? Nog nooit van gehoord..
                      Uit de US moet dat ook altijd
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #12
                        Bij invoer uit Italië komt er zeker geen notaris aan te pas, heb dit nl. zelf al gedaan (wel al enkele jaren geleden).

                        Eigenlijk is de procedure in heel de Europese Unie dezelfde. Wat geldt voor Duitsland geldt ook voor Italië, Frankrijk, Spanje etc. Het enige wat verschilt is dat elk land zijn eigen systeem van exportplaten heeft (sommige hebben er ook gewoon geen)
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

                        Comment


                        • #13
                          Maar vertel me zijn er belastingen die we moeten betalen als we brengen de auto? Ik hoorde iets over een eerste registratiebelasting.

                          Comment

                          Working...
                          X