Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toch belasting via kg CO2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toch belasting via kg CO2

Gisteren in avondles deze routeplanner leren gebruiken. Tot mijn verwondering staat de kg CO2 erbij(truck,vlieger,enz).
    Met al die slimme camera's kan men mss je rekening maken,zoals London bvb.
    Ik rijd nog met een oude diesel en betaal dan wellicht het meest.
    Of zal het land per land worden ingevoerd?

Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

is dat niet toegevoegd op die website omdat dit in nederland zo is.

want persoonlijk denk ik niet dat er effectief een onderscheid is gemaakt tussen routenet.nl en routenet.be
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

hoe kunnen ze nu de CO2/route berekenen.

stel ik rijd van kortrijk naar brussel (100km) over de E17 en E40. ik rijd met mijn golf diesel aan 90km/h en verbruik hierbij 3,5liter diesel. 3,5liter diesel = 9,1kg CO2 (91gr/km).
      ik doe nu dezelfde rit, maar ik rijd wel 120km/h. men auto verbruikt dan 4.5liter en zou dan 11,7kg co2 produceren (117gr/km).
      en nu doe ik nog eens dezelfde rit, ik ben verschrikkelijk gehaast, zit overal als een gek op te trekken, continue in het rood rijden en rijd 140-150km/h tussen de flitspalen door. men auto verbruikt 6liter diesel of 15,6kg co2 (156gr/km).

dat ze nu dus belasting heffen op het verbruik of de uitstoot (eigenlijk zegt ge 2keer hetzelfde. of de fabrikant nu zegt dat die 4liter verbruikt of 104gr/km CO2 produceerd is gelijk) is gewoonweg onzin. iemand die een kleine 'propere' wagen koopt die 98gr/km CO2 produceert maar als een gek rijd, kan die makkelijk tot 160gr/km krijgen. maar hij rijd wel goedkoop rond met zijn 'propere' wagen.
      een ander persoon die een dikke BMW koopt die op papier 138gr/km uitstoot, maar die rijd heel normaal op cruizesnelheden, kan zijn uitstoot zelf lager krijgen dan die 138. we nemen nu aan dat die toch iets meer doe en 145gr/km uitstoot. deze 'vervuilende' wagen rijd eigenlijk properder rond dan die 'propere' en toch krijgt die propere belastingsvoordeel. EN die zou bij km heffing ook nog eens meer voordeel halen... ABSURD gewoon.

wegenbelasting afschaffen (of baseren op uitstootgegevens die bij de keuring gemeten wordt), km heffing NIET doorvoeren en gewoon alles in de brandstofprijs doorrekenen. iemand die dan als een gek rijd en veel verbruikt, betaald automatisch voor de vervuiling
      Last edited by ; 01/04/2015, 11:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
        Gisteren in avondles deze routeplanner leren gebruiken. Tot mijn verwondering staat de kg CO2 erbij(truck,vlieger,enz).
        Heb ik hier een paar jaar geleden al eens neergezet, laat constructeur standaard een Co2-meter inbouwen, laat die jaarlijks uitlezen en ploef, even later zit het factuurtje in je brievenbus.
        Last edited by Metaxa; 01/04/2015, 11:44.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          hoe kunnen ze nu de CO2/route berekenen.

stel ik rijd van kortrijk naar brussel (100km) over de E17 en E40. ik rijd met mijn golf diesel aan 90km/h en verbruik hierbij 3,5liter diesel. 3,5liter diesel = 9,1kg CO2 (91gr/km).
          ik doe nu dezelfde rit, maar ik rijd wel 120km/h. men auto verbruikt dan 4.5liter en zou dan 11,7kg co2 produceren (117gr/km).
          en nu doe ik nog eens dezelfde rit, ik ben verschrikkelijk gehaast, zit overal als een gek op te trekken, continue in het rood rijden en rijd 140-150km/h tussen de flitspalen door. men auto verbruikt 6liter diesel of 15,6kg co2 (156gr/km).

dat ze nu dus belasting heffen op het verbruik of de uitstoot (eigenlijk zegt ge 2keer hetzelfde. of de fabrikant nu zegt dat die 4liter verbruikt of 104gr/km CO2 produceerd is gelijk) is gewoonweg onzin. iemand die een kleine 'propere' wagen koopt die 98gr/km CO2 produceert maar als een gek rijd, kan die makkelijk tot 160gr/km krijgen. maar hij rijd wel goedkoop rond met zijn 'propere' wagen.
          een ander persoon die een dikke BMW koopt die op papier 138gr/km uitstoot, maar die rijd heel normaal op cruizesnelheden, kan zijn uitstoot zelf lager krijgen dan die 138. we nemen nu aan dat die toch iets meer doe en 145gr/km uitstoot. deze 'vervuilende' wagen rijd eigenlijk properder rond dan die 'propere' en toch krijgt die propere belastingsvoordeel. EN die zou bij km heffing ook nog eens meer voordeel halen... ABSURD gewoon.

wegenbelasting afschaffen (of baseren op uitstootgegevens die bij de keuring gemeten wordt), km heffing NIET doorvoeren en gewoon alles in de brandstofprijs doorrekenen. iemand die dan als een gek rijd en veel verbruikt, betaald automatisch voor de vervuiling
          Zo is het!
          Eén probleem, onze politiekers zijn daar niet slim genoeg voor.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
            Btw, is me dat een hopeloze routeplanner. Dat jullie daar je tijd moeten insteken...

Comment

Laat maar zitten hoor die CO2 belasting, tenzij dat voor een benzine met bijna 300 uitstoot goedkoper zou uitdraaien dan de huidige regeling voor 3200cc. Dan wil ik wel weer mijn groene pet opzetten.

Comment

In welke avondles gebruiken ze ook een ( nederlandse ) routeplanner...
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Ben nog van de ouwe tijd,'k ben toch al in't 3° jaar IT geraakt.
                  Nu die link http://www.routenet.be/ ,daar staan autostrades wel aangeduid als 'A4' ipv E 411. Dus de NL-benaming voor autosnelwegen.
                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

A wegen zijn de nationale nummers voor de autosnelwegen, E nummers zijn de Europese nummers dit heeft toch niets te maken met België-Nederland.
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      A wegen zijn de nationale nummers voor de autosnelwegen, E nummers zijn de Europese nummers dit heeft toch niets te maken met België-Nederland.
                      Dat klopt en die routeplanner is bijgevolg hier dan ook niet bruikbaar. Of beter gezegd, helemaal niet handig.
                      Er zijn vele betere te vinden op het net als je dat wil gebruiken.

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

Working...
                      X