Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Poll - Eigen stekje in magazijn en sleutelhokken verhuren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Poll - Eigen stekje in magazijn en sleutelhokken verhuren?

Met de lage rente begon ik op huizenjacht begin dit jaar, het mag dan wel crisis zijn - het heeft gelukkig ook een paar positieve kanten. En voor zij die het nog niet weten NU moet je lenen

Daar ik 4 wagens heb, geen vriendin en absoluut geen plan heb om een gezin te stichten was ik natuurlijk niet opzoek naar iets alledaags. De bedoeling was om een woning met loods/magazijn/atelier op de kop te kunnen tikken, moet zeggen dat ik schrok van het aantal geschikte woningen dat ik kon vinden. Echter bij een plaatsbezoek kreeg ik steeds een koude douche. Overal waar ik geweest ben zit je met niet instapklare woningen en mag je er meteen 75-100k tegenlappen om toch een beetje gerust te zijn voor de komende 20 jaar.

Vandaag was er terug een plaatsbezoek en heb besloten om geen bestaand huis te kopen daar het merendeel allemaal zware probleemgevallen zijn. De goeie huizen zijn zo verkocht, zitten in een iets hogere prijscategorie en zijn niet haalbaar voor mij.

Een van mijn twee resterende opties zou zijn om een industrieel magazijn te kopen en daarin mijn woning te maken, met daarbij het idee om sleutelhokken te gaan verhuren aan liefhebbers met plaats tekort.

- afsluitbare ruimtes
    - ruimte zou de grootte hebben van twee parkeerplaatsen waarin één wagen mag staan met nog wat ruimte voor gereedschappen
    - basis electriciteitsvoorziening
    - verder ook een deel gewone staanplaatsen

Eerste vraag is natuurlijk wie hiervoor interesse zou hebben en hoever zou je bereid zijn om te rijden voor zo'n sleutelhok? (met vermelding van uw woonplaats)
    Last edited by McLarenboy; 22/02/2015, 17:24.

Mooi initiatief. Maar ik vermoed dat qua brandveiligheid en verzekering de prijs van de huur de hoogte in zal jagen. Een industrieel pand moet namelijk voldoen aan een reeks voorschriften. Oa wordt er rookdetectie of ESFR systeem gevraagd om brandtechnisch te voldoen voor de brandweer. Ook opslag van brandbare en milieuvervuilende goederen kan een moeilijke zijn.
    ATEX richtlijn (zone waar opslag van brandstof e.d. in moet gestockeerd worden), kan een eis zijn van de brandweer.
    Dan nog de vraag wat je met wagens doet die op LPG staan -> gasdetectie en ventilatie te voorzien. Ik hoef je waarschijnlijk niet te zeggen dat al deze dingen duur tot redelijk duur zijn, aangezien je je waarschijnlijk reeds hebt bevraagd over deze items.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Hier geen interesse.
      Heel belangrijk,dat je op voorhand nakijkt of je dat verzekerd krijgt.
      Lassen, slijpen, zagen zijn toch activiteiten die iets meer risico dragen dan een simpele garage.

Kijk ook op voorhand na of je dat industriegebouw wel mag bewonen.

Comment

Op een forum met deelnemers uit heel Vlaanderen lijkt het me geografisch zo goed als onmogelijk om genoeg geïnteresseerden te vinden voor zoiets.

Comment

Interesse is er wel als de huurprijs niet meer bedraagt dan de huur van een dubbele garagebox... zag toevallig op fb daar net zoon zoekertje passeren van iemand die zo iets verhuurden.
          RIP Den borre!

Comment

Dit was wat op fb stond misschien ben je er iets mee.
            Bijgevoegde Bestanden
            RIP Den borre!

Comment

Zoiets had ik in gedachten, echter wel met afzonderlijke afgesloten ruimtes. Want zoals deze facebook advertentie daar zou ik alvast niet willen staan.
              De voorwaarden, regels en dergelijke is voor later. Nu wil ik gewoon peilen wie plaats tekort heeft en hoever mensen van huis willen rijden.

Comment

let serieus op met industriele gebouwen, je mag daar niet zomaar een woning in maken.

ik kocht mijn huis nu 7jaar terug als zijnde: "fabrieksgebouw met woongelegenheid"
                zag er dus volledig uit als een woning, keuken erin, wc beneden, open haard, alles afgewerkt in hout. bovenverdiep met 3slaapkamers, 2trappen naar boven, badkamer met wc, douche, bad en lavabo. het uitzicht ziet er ook uit als een huis... ZIET ERUIT...

met het grote leuke deel, 330m² hangaar eraan voor men oldtimers. her en der wat ramen kapot bovenaan (je ziet de ductape) en ook de dakgoten (zink) lekken een beetje.

en dan begon de miserie. in mijn verkoopsactie staat dat stad waren en stedebouw verklaren dat er geen bouwovertredingen zijn begaan op de lokatie. das al leuk zeg. vorige eigenaar liet me ook weten dat het pand al een tijdje geleden lang verhuurd was.
                ik wil nu eens een voordeur plaatsen, want elke keer door de garagepoort naar binnen is ook niet leuk. zeker als een dodge de garage goed vult.
                aanvraag bij de gemeente...
                gemeentekerel:mijnheer, op dat adres staat geen huis. er is een nr 1A en een nr 3, maar geen woning op nr 1
                ik: huh? ik woon daar wel al een paar jaar, daar staat toch echt een huis
                gemeentekerel:neenee, k heb de plannen er hier bijgenomen. daar staat een fabriek, en voor de fabriek staat een stockageruimte.
                en ik krijg die plannen daar te zien. 4 muren en een dak. binnenin NIKS. bovenverdiep zogezegd volledig leeg voor stockage van tapijten (fabriek was een weverij).
                blijkt nu ook ineens dat enkel de laatste 2 stukken hangaar officieel goed zijn, en de voorste 3 + het huis zonevreemd staan in "waardevol agrarisch gebied"...

iemand heeft dat huis in de jaren 60 gezet, plannen ingediend voor een loods en toch een huis gezet. de openhaard zijn schouw is gemetst op de gewelven en de beton is ERNA gestart. de bakstenen zaten half in de beton. dus niet iets dat later bijgedaan is maar opzettelijk zo gebouwd bij de bouw.
                hele hoop miserie dat mijn 'fabriekspand' moet omgezet worden naar een woning. en daar zijn een PAK regels aan verbonden
                -het gebouw moet deel uitmaken van een reeks gebouwen die al deze functie hebben. no way dat dit lukt voor bv een windmolen halverwege een veld.
                -het gebouw moet ook voldoen aan de nieuwe functie. een platenkot ofzo omzetten naar huis kan niet. deftige muren, ramen, afvoeren, deuren... moeten aanwezig zijn
                -in de omtrek moeten ook andere gebouwen zijn met dezelfde functie (no way dus voor een pand in het midden van industriegebied en idem voor die windmolen in het veld...)
                -de komende 10jaar mag er GEEEEEN verbouwing meer uitgevoerd worden aan het pand (probleem bij mij want in de toekomst moest het dak vervangen worden van de hangaar.

voldoe je aan al die voorwaarden, dan doet stedebouw een onderzoek en mag je daarna 1000m³ vrij kiezen als woongelegenheid.

-mijn gebouw maakte deel uit van een gebouwengroep OK
                -gebouw moet voldoen aan zijn nieuwe functie: OK, t ziet eruit als een huis, kan gebruikt worden als huis
                -in de omtrek nog gebouwen met dezelfde functie: 2 geburen dus OK
                -komende 10jaar geen verbouwingen dat dak ineens nu vervangen lukt niet, geen financien ervoor.

ik heb geluk gehad dat stad waregem een grove fout heeft gemaakt, namelijk het ding in 1985 laten verhuren als huis. grote bouwovertreding dat dit een huis is, en waregem had moeten voorkomen dat mensen in een 'loods' wonen. die van stad wou mij niet geloven en ging bij dienst bevolking gegevens opvragen. en idd, spel al 20jaar verhuurd en vrolijk kadaster belastingen gevraagd voor die 'woning'. uiteindelijk hebben ze de boel rap zelf omgezet (huis staat er sinds de jaren 60 en stedebouw is pas gekomen in 1975 ofzo.
                huis is dus ineens legaal, mocht 1000m³ vrij kiezen, mag mijn voordeur plaatsen en mag nog toekomstige verbouwingen doen. voor hetzelfde mocht ik op zoek naar een ander huis omdat ik hier niet mocht wonen.

oja, voor je al je winsten ziet binnenkomen van de verhuur, zo een gebouw kost VEEEL GELD in onderhoud.
                mijn dak van de hangaar wordt vervangen door een plat dak, kostprijs... 158 000€!!!!
                Last edited by ; 22/02/2015, 20:33.

Comment

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

paar maanden geleden was ik geïnteresseerd om 1 of 2 plaatsen te huren, wat rondgebeld, bij 2 of 3 magazijnen in het Gentse was het ong. 30 euro per auto,

hier 1 in Gavere (hij had mij gezegd 60 euro voor 2 auto's):

je zou je ook kunnen richten tot degene met caravans, mobilhomes etc.,

maar vraag mij ook af of het echt de moeite is,

hoe minder je de zone indeelt, hoe minder extra kosten, en hoe meer flexibiliteit...

huizen stijgen meestal meer in waarde dan industriële magazijnen
                    Last edited by ; 23/02/2015, 10:02.

Comment

Ik huur op dit moment ook drie staanplaatsen, 25€ per wagen. Hoewel ik daar mag sleutelen doe ik het niet daar het er vol staat van mooie wagens. Het gaat ook om een open ruimte. Maar niemand sleutelt daar omdat er teveel kans is dat er iets verkeerd kan gaan.

Comment

@Gere: echt bedankt voor die foto's want dat is volledig wat ik wil doen. Het is geruststellend om te zien dat het al eerder gedaan is dus heb een 15-tal stedenbouwkundige diensten gecontacteerd met de vraag voor de vereisten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                          moh, toevallig dezelfde architect als van mijn huis
                          Weet dat wel niet zijn, hier in Nazareth.

Comment

Working...
                          X