Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herinschrijving auto op dezelfde naam.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Herinschrijving auto op dezelfde naam.

Weet er iemand hoe je een auto kan herinschrijven op dezelfde naam.
    Je zal je af vragen waarom. Wel mijn vrouw heeft al meer dan 25 jaar dezelfde nummerplaat met drie letters en drie cijfers.
    Als ze nu een nieuw wagen koopt is ze die nummerplaat kwijt want het moet een Europese met zij 7 karakters zijn nu.
    Nu zijn ze bijna aan dezelfde nummerplaat maar met 1 ervoor en wil ik de wagen herinschrijven om zo toch de drie dezelfde letter combinatie te hebben.
    Volgens mijn verzekering kan het allen als je via het DIV kantoor gaat maar dan geraak je nooit aan die combinatie want die is binnen de 2 uur uitgedeeld.
    Is er geen andere oplossing mogelijk, maar geen perso nummerplaat
    Graag even jullie feedback.

Groeten
    MC69

Identiek dezelfde plaat maar met een 1 ervoor lijkt mij redelijk onmogelijk

Comment

Aan de forumleden volgende vraag ook hierover:
      Is het mogelijk om een auto te keuren voor verkoop met roos papier, met dat roos papier naar de verzekering gaan om een nieuwe nummerplaat aan te vragen, zonder dat hij van eigenaar verandert? Of moet je in dat geval met al de papieren naar de DIV om het daar ter plaatse in orde te maken?
      1967 Volvo Amazon P130 B18A
      1978 Volvo 244 DL B21A
      1990 Volvo 740 GL B200E
      1993 Volvo 850 GLT 2.5 20V
      1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
      1997 Volvo S90 Executive 3.0 24V
      1998 Volvo S40 2.0T
      1998 Volvo S70 2.0 10V
      2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
        Identiek dezelfde plaat maar met een 1 ervoor lijkt mij redelijk onmogelijk
        Hij wil vooral de letters behouden, het cijfer maakt hem niet zozeer uit.
        1978 Volvo 244 DL B21A
        1990 Volvo 740 GL B200E
        1998 Volvo S40 2.0T
        1998 Volvo S70 2.0 10V
        2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

Enige oplossing is online te volgen aan welke combinatie ze zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Volvo02 Bekijk Berichten
            Is het mogelijk om een auto te keuren voor verkoop met roos papier, met dat roos papier naar de verzekering gaan om een nieuwe nummerplaat aan te vragen, zonder dat hij van eigenaar verandert? Of moet je in dat geval met al de papieren naar de DIV om het daar ter plaatse in orde te maken?
            Herinschrijving op dezelfde eigenaar kan zonder keuring en gebeurt rechtstreeks via de verzekering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Enige oplossing is online te volgen aan welke combinatie ze zitten.
              Zo ver zijn we ook, volledig voorbeeld:
              Hij wil op de Ford van zijn vrouw die momenteel "XXX-000" (voorbeeld nummerplaat) heeft, een nieuwe nummerplaat aanvragen "1-XXX-" (waarbij XXX staat voor letters). Hij wil dezelfde 3 letters aanvragen, cijfers maakt niet uit. Maar als je langs de DIV moet gaan, kan je het schudden voor de nummerplaat, de enige mogelijkheid is er om de nummerplaat aan te vragen via een roos formulier via de verzekering. Kan je met de auto naar de keuring gaan, laten keuren voor verkoop, oude nummerplaat (XXX-000) laten schrappen en op het juiste moment met het roos formulier naar de verzekering gaan om de nieuwe plaat aan te vragen (kwestie van dit alles, auto en eigenaar veranderen NIET, enkel de nummerplaat).

Hopelijk is het hier iets duidelijker mee?
              1978 Volvo 244 DL B21A
              1990 Volvo 740 GL B200E
              1998 Volvo S40 2.0T
              1998 Volvo S70 2.0 10V
              2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

Als je zo gehecht bent aan een bepaalde combinatie betaal dan €1000 voor een gepersonaliseerde. Anders zal dit simpelweg niet lukken denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Herinschrijving op dezelfde eigenaar kan zonder keuring en gebeurt rechtstreeks via de verzekering.
                  Rechtstreeks, dus als je op de juiste moment naar de verzekering gaat voor een herinschrijving, weet je meteen je nummerplaat? Of is er iemand van de verzekering die 1x per week naar dienst DIV gaat om alle herinschrijvingen te doen?
                  1978 Volvo 244 DL B21A
                  1990 Volvo 740 GL B200E
                  1998 Volvo S40 2.0T
                  1998 Volvo S70 2.0 10V
                  2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

Hij wil vooral de letters behouden, het cijfer maakt hem niet zozeer uit.
                    Oeps te snel gelezen...

Comment

Oude nummerplaat binnengeven in het postkantoor om ze uit te schrijven en dan naar de verzekering om de auto opnieuw in te schrijven.

Ik veronderstel dat je enkel een andere nummerplaat wil?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Oude nummerplaat binnengeven in het postkantoor om ze uit te schrijven en dan naar de verzekering om de auto opnieuw in te schrijven.

Ik veronderstel dat je enkel een andere nummerplaat wil?
                        Klopt, maar, volgens mij moet een herinschrijving ALTIJD via DIV kantoor. Je kan naar je verzekering gaan en zij sturen dan iemand 1x per week naar een DIV kantoor waar de herinschrijvingen worden doorgevoerd, maar dan heb je een combinatie die dan aan de beurt is en zoiets kan je niet plannen.
                        1978 Volvo 244 DL B21A
                        1990 Volvo 740 GL B200E
                        1998 Volvo S40 2.0T
                        1998 Volvo S70 2.0 10V
                        2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

Ik wist niet dat het mogelijk is om een bepaalde combinatie te krijgen met een planning.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Ik wist niet dat het mogelijk is om een bepaalde combinatie te krijgen met een planning.
                            Als je een auto van iemand over koopt en die is gekeurd voor verkoop met roos formulier is het super simpel. Je houdt de combinaties in het oog, vanaf de moment dat je ziet dat het aan uw combinatie is ga je zo snel mogelijk naar je verzekering en laat je via hun een nummerplaat aanvragen via een tooltje dat zij hebben van DIV. Ik heb zo'n nummerplaat, ik wou 1-***-001 tot 1-***-999, ik had uiteindelijk mijn gewenste letters met nummer 034.
                            1978 Volvo 244 DL B21A
                            1990 Volvo 740 GL B200E
                            1998 Volvo S40 2.0T
                            1998 Volvo S70 2.0 10V
                            2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

Interessant!!!!

Volgens mij kan een herinschrijving op naam van dezelfde titularis ook enkel manueel aan het DIV-loket maar er zijn er hier die beweren dat het wél via webdiv (online via makelaar kan). Mij zou het verbazen ofwel moet er een goede reden zijn waarom de meeste makelaars dat niet willen doen.

Goede vraag of het dan wel kan met webdiv via keuring voor verkoop. In dat geval komt het er gewoon op neer om met je makelaar af te spreken om op het juiste moment in te schrijven. Concreet kan je hem gewoon opbellen op het moment dat je ziet dat DIV aan de gewenste combinatie zit.

Aan de topicstarter: ook via de manuele herinschrijving op naam van dezelfde titularis is het mogelijk om de gewenste combinatie te bekomen. Je kan dan best naar een DIV-kantoor gaan waar je redelijk discreet meerdere volgnummers kan nemen in de loop van de dag, bv. Oostende. Je volgt via een smartphone de actuele combinaties op via de website van DIV (er is ook nog een betere die de laatste plaat gewoon weergeeft maar die ken ik niet meer) en zorgt ervoor dat je met je volgnummer aan de beurt komt op het moment dat de gewenste combinatie wordt uitgegeven. Een voorspelling van de combinaties kan je volgen op http://belgianlicenceplates.blogspot.be
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Herinschrijving op naam van titularis kan niet via webdiv.

Waarom niet?

Bij DIV moeten ze je vorige inschrijvingsbewijs effectief in handen hebben, dus je moet zelf langsgaan bij DIV met je roos formulier en je (laatste) inschrijvingsbewijs waar reeds uw naam op staat. OF alles via de post, maar dan zit je weken te wachten op de facteur terwijl je anders 's anderdaags reeds uw nieuwe plaat en/of inschrijvingsbewijs in handen hebt.

Comment

Nu zitten ze aan de 1-JK*-001
                                  Als je bijv een combinatie hebt van R**-001 ga je nog enkele jaren mogen wachten.
                                  Zonder 1000 EUR ga je je gewoon erbij moeten neerleggen dat je een volledig andere plaat zult hebben (tenzij je combinatie nog nie uitgegeven is en nadert).
                                  Anders kan je ook wachten voor een nieuwe gemakkelijke combinatie. vb. 1-JUF of 1-JUP ofzoiets.

Comment

We hebben de oplossing gevonden! Omdat het gaat over een relatief zuinige wagen, is de BIV laag. De oplossing die we bedacht hebben:

Met de auto naar de keuring voor verkoop, roos formulier zoals een gewone keuring voor verkoop, ipv dat we een herinschrijving doen op dezelfde naam, schrijven we de auto in op MC69, dus niet zijn vrouw haar naam, maar zijn eigen naam. Oké, er dient opnieuw BIV betaald te worden, maar de BIV op deze Fiesta bedraagt 60 EUR. Momenteel liggen alle documenten bij de verzekeraar en met 1 telefoontje hebben we onze gewenste combinatie! Nadien kan de nummerplaat opnieuw overgezet worden van zijn naam op haar naam.

Noem het zottenwerk, noem het "verkwisting" van geld, maakt allemaal niet uit, het is niet dat we dit wekelijks doen, maar 1-malig. Uiteindelijk is het nog steeds goedkoper dan een volledig gepersonaliseerde nummerplaat, kosten die we hebben gehad:
                                    - BIV opnieuw betalen: 60 EUR
                                    - Nieuwe nummerplaat met kentekenbewijs: 30 EUR
                                    - Tweedehandskeuring: 54,60 EUR

Totaal: 144,6 EUR voor een "semi-gepersonaliseerde" nummerplaat.
                                    1978 Volvo 244 DL B21A
                                    1990 Volvo 740 GL B200E
                                    1998 Volvo S40 2.0T
                                    1998 Volvo S70 2.0 10V
                                    2003 Volvo S40 1.8 16V

Comment

We hebben de oplossing gevonden! Omdat het gaat over een relatief zuinige wagen, is de BIV laag. De oplossing die we bedacht hebben:

Met de auto naar de keuring voor verkoop, roos formulier zoals een gewone keuring voor verkoop, ipv dat we een herinschrijving doen op dezelfde naam, schrijven we de auto in op MC69, dus niet zijn vrouw haar naam, maar zijn eigen naam. Oké, er dient opnieuw BIV betaald te worden, maar de BIV op deze Fiesta bedraagt 60 EUR. Momenteel liggen alle documenten bij de verzekeraar en met 1 telefoontje hebben we onze gewenste combinatie! Nadien kan de nummerplaat opnieuw overgezet worden van zijn naam op haar naam.

Noem het zottenwerk, noem het "verkwisting" van geld, maakt allemaal niet uit, het is niet dat we dit wekelijks doen, maar 1-malig. Uiteindelijk is het nog steeds goedkoper dan een volledig gepersonaliseerde nummerplaat, kosten die we hebben gehad:
                                      - BIV opnieuw betalen: 60 EUR
                                      - Nieuwe nummerplaat met kentekenbewijs: 30 EUR
                                      - Tweedehandskeuring: 54,60 EUR

Totaal: 144,6 EUR voor een "semi-gepersonaliseerde" nummerplaat.

Zoals mijn neef Volvo02 al zei is het ons gelukt om de oude nummerplaat te wijzigen in een Europese nummerplaat met dezelfde 3 letters.
                                      Waarvoor mijn dank aan hem voor al het opzoekwerk.
                                      Een foto als bewijs dat je een "semi-gepersonaliseerde" nummerplaat kan aanvragen zonder 1.000 EUR te betalen.
                                      Last edited by ; 15/01/2015, 21:13.

Comment

Proficiat en goed gedaan!

Al zou ik het zelf voor €30 geprobeerd hebben.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                        X