Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jobs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Den Borre, ik gun het u volledig. Kan me uw situatie voorstellen en persoonlijk vind ik dat jij recht zou hebben op meer tegemoetkoming.
    Zoals ik zei ben ik ook al jaren ziek en ik zal wellicht nooit meer kunnen werken. Waar ik soms wel mijn bedenkingen over heb dat is dat wij van alle mogelijke tegemoetkomingen worden uitgesloten omdat het inkomen van mijn vrouw te groot is. Terwijl ik toch ook belastingen en rsz betaalde in het verleden. Anderzijds, financieel mag ik niet klagen. heb vroeger toen ik werkte nooit gek gedaan en goed kunnen sparen. Nooit echt op reis geweest en zo, altijd werken. Zeven dagen op zeven.. Als ik eerlijk ben mag ik van geluk spreken. Hebben geen schulden en kunnen nog sparen.
    Maar het systeem zou je doen scheiden. Mijn inkomen zou direct vele groter worden.
    En dat vind ik soms een beetje onrechtvaardig. Er zijn er genoeg die het systeem misbruiken. Wij worden afgestraft omdat mijn vrouw werkt.
    Enerzijds zullen er zeggen dat ik in mijn situatie die extra's niet nodig heb, want als je ziek bent moet je zogezegd content zijn met wat je krijgt.
    Maar waarvoor heb ik dan indertijd zoveel belastingen en vooral rsz betaald? Het gecummuleerde gezinsinkomen vind ik ergens onrechtvaardig...

Comment

• Vroeger rekenden de banken max. 1/3 van je gezinsinkomen als afbetaling. Dus bijv. 3000€ gezinsinkomen is max. 1000€ aan hypotheek. Zegt natuurlijk niets over hoeveel ze nog afbetalen aan andere dingen als een auto bvb. Ik ken er ook die maandelijks 700€ afbetalen voor een auto...
      Allemaal goed en wel tot er ene van de 2 gaat lopen of ziek wordt. Dan beginnen de problemen meestal. Stond onlangs in de Knack hoe weinig er nog gespaard wordt bij de jongeren (<35). Een aanzienlijk deel leeft gewoon van paycheck naar paycheck met hoogstens een paar duizend euro reserve.
      2.0 JTDm

Comment

• Idd ,mijn inkomen wordt ook gebaseerd op datgene mijn vrouw verdient ( minimum 35euro tot max 54 euro per dag). Tevreden zijn met wat we krijgen.
        @ haddock.. we hebben 0 reserve naar 4j ziekte...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          (...)
          Allemaal goed en wel tot er ene van de 2 gaat lopen of ziek wordt. Dan beginnen de problemen meestal. Stond onlangs in de Knack hoe weinig er nog gespaard wordt bij de jongeren (<35). Een aanzienlijk deel leeft gewoon van paycheck naar paycheck met hoogstens een paar duizend euro reserve.
          Zeer juist. Voor veel mensen is er niet veelk nodig om echt ind e armoede terecht te komen.
          Elke slager kan u vertellen dat hij in het begin van de maand bereidingen en beefsteaks verkoopt. Op het eind van de maand zijn het voornamelijk hamburgers en worsten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            Vroeger rekenden de banken max. 1/3 van je gezinsinkomen als afbetaling. Dus bijv. 3000€ gezinsinkomen is max. 1000€ aan hypotheek. Zegt natuurlijk niets over hoeveel ze nog afbetalen aan andere dingen als een auto bvb. Ik ken er ook die maandelijks 700€ afbetalen voor een auto...
            Goh man, toen ik de financieringen aanvroeg voor kopers van een nieuwe auto, dan zag ik pas wat er echt verdiend wordt. En hoeveel mensen lenen. En vooral, welke risico's ze nemen. Het beschikbare budget van een gemiddeld gezin is stukken lager dan wat je aan de buitenkant ziet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Goh man, toen ik de financieringen aanvroeg voor kopers van een nieuwe auto, dan zag ik pas wat er echt verdiend wordt. En hoeveel mensen lenen. En vooral, welke risico's ze nemen. Het beschikbare budget van een gemiddeld gezin is stukken lager dan wat je aan de buitenkant ziet...
              da is.

mijn buren bv.

woont officieel 1 iemand, zitten er met 3. hun elektriciteit krijgen ze van een kaske van de ocmw. Maar er staat wel een cooper S, 1-reeks en een A5 cabrio voor de deur

Ik heb ook geleend voor mijn auto's. Maar nooit in overdreven. Mijn leon was 250€ per maand voor 4 jaar. per maand koste die kar mij gemakkelijk € 750. dus dat was peanuts imo.

Uiteraard zijn er zotten die belachelijk veel lenen voor een auto maar dan niks meer kunnen uitgeven, of die tuners die hun laatste spaarcent in een bumper of radiobox steken.
              BMW X5 45e

Comment

• Als ik nog in dat tuning wereldje zat heb ik mij van tijd zitten afvragen waarom bepaalde individuen er aan meededen.

lenen voor velgen was een trend

Comment

• Het zijn vooral de hypotheken die hen de das omdoen. 1000 euro per maand kwam je dikwijls tegen bij een gezinsinkomen van 3000 euro.
                  Dan nog eens 300 a 400 voor een auto. Blijft er al maar 1600 euro meer over. Zo waren er heel veel. Dat wil zeggen dat 1 pree opging aan financieringen.
                  En dat zijn dan nog de goeie he. Toen ik okkaziewagens deed kwam ik met een ander deel in aanraking. Die hadden nog vele minder, maar des te meer schulden. Die kochten alles op krediet dikwijls, tot een tv of frigo toe.
                  Het is wel zo dat jonge gezinnen het niet makkelijk hebben. Als ze tegenwoordig een huis willen kopen en van thuis uit niet geholpen worden zijn die wel verplicht grote leningen aan te gaan.
                  Er zijn inderdaad 3 klasses in de bevolking. De klasse die heel weinig heeft, de middenklasse die eigenlijk ook niet veel heeft en de rijken die echt wel veel bezitten. Het is dat wat ook een vertekend beeld geeft als je in de krant het gemiddelde spaarboekje van een gezin ziet...
                  Jonge gezinnen die een huis kochten hebben doorgaans geen spaarcenten meer. Zelfs dertigers niet.

Comment

• Ik ben momenteel banken aan het afgaan om te zien hoeveel ik kan lenen. Sommigen houden nog vast aan de 1/3de regel, anderen rekenen met een bedrag dat je nodig hebt om van te leven, nog anderen (zoals vandaag) analyseren hoeveel je effectief uitgeeft per maand en houden het allemaal menselijk.
                    Ressultaat: bij de ene bank kan ik tot 36% meer lenen dan bij een ander. De risico's neem je er dan wel bij uiteraard.

On topic: kwantiteit- en kwaliteitscontroles op beladingen en lossingen van schepen, voornamelijk olie, chemie en gassen.
                    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                    1990 Volvo 344
                    1991 Mercedes W124 230CE
                    2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                    1980 Volkswagen Derby CLS
                    1990 Mercedes W124 230CE
                    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Het zijn vooral de hypotheken die hen de das omdoen. 1000 euro per maand kwam je dikwijls tegen bij een gezinsinkomen van 3000 euro.
                      Dan nog eens 300 a 400 voor een auto. Blijft er al maar 1600 euro meer over. Zo waren er heel veel. Dat wil zeggen dat 1 pree opging aan financieringen.
                      En dat zijn dan nog de goeie he. Toen ik okkaziewagens deed kwam ik met een ander deel in aanraking. Die hadden nog vele minder, maar des te meer schulden. Die kochten alles op krediet dikwijls, tot een tv of frigo toe.
                      Het is wel zo dat jonge gezinnen het niet makkelijk hebben. Als ze tegenwoordig een huis willen kopen en van thuis uit niet geholpen worden zijn die wel verplicht grote leningen aan te gaan.
                      Er zijn inderdaad 3 klasses in de bevolking. De klasse die heel weinig heeft, de middenklasse die eigenlijk ook niet veel heeft en de rijken die echt wel veel bezitten. Het is dat wat ook een vertekend beeld geeft als je in de krant het gemiddelde spaarboekje van een gezin ziet...
                      Jonge gezinnen die een huis kochten hebben doorgaans geen spaarcenten meer. Zelfs dertigers niet.
                      ik stond gisteren bij de mediamarkt voor een factuur. Stond er iets verder een man die een galaxy S5 wilde koper via afbetaling. maar enkel zonder intresten @ 10€ per maand. met intresten was het 12€ ofzoiets maar dat ging niet meer
                      BMW X5 45e

Comment

• Mijn vrouw werkte vroeger in een spaarbankje/verzekeringskantoor.

Kwamen mensen om 30.000 BF te lenen voor een brommerke.
                        Bleek dat de minimumlening 50.000 BF was.

Antwoord: "Geen probleem, dan koop ik nog een leren pak, en een paar nieuwe schoenen...."

Ik heb mijn kinderen toch iets anders geleerd hoor. Zelfs als student slagen die er in om te sparen (en zelfs te beleggen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
                          @A160 : ook een Life Benefit Consultant?
                          Je zou het zo kunnen noemen
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• een telefoon op afbetaling... WTF ? Dan laten ze die, zat van de Cara-pils, tegen de grond kletsen, en is dat scherm in gruzelmenten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              een telefoon op afbetaling... WTF ? Dan laten ze die, zat van de Cara-pils, tegen de grond kletsen, en is dat scherm in gruzelmenten...
                              Je zou er van verschieten wat kan:
                              Kerel op mijn werk heb ik tot 3x toe enkele jaren met loonbeslag geweten door telkens alles op afbetaling te kopen en na x maanden het niet meer te kunnen betalen. En toch kreeg hij het gedaan om telkens hier opnieuw mee te kunnen beginnen...

Comment

• Tja, dat zijn ook niet de slimsten he. En die laten zich omlullen door omgeving/verkopers/...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  En dan is er weer extra budget voor fietsen, moto's en reizen. 😃
                                  Dat heb ik allemaal al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                    Je zou er van verschieten wat kan:
                                    Kerel op mijn werk heb ik tot 3x toe enkele jaren met loonbeslag geweten door telkens alles op afbetaling te kopen en na x maanden het niet meer te kunnen betalen. En toch kreeg hij het gedaan om telkens hier opnieuw mee te kunnen beginnen...
                                    Ik vind dat erg. Eigenlijk zouden die mensen beschermd moeten worden op één of andere manier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Dat heb ik allemaal al.
                                      Overschot op budget zal dus besteed worden aan giften.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        Overschot op budget zal dus besteed worden aan giften.
                                        Inderdaad, aan m'n kinderen onder andere.

Comment

• Sommige mensen zouden verplicht moeten zijn om op hun brievenbus 'reclamedrukwerk niet toegelaten' te hangen... Het is door die reclame dat ze zot gemaakt worden en van alles willen. Die mensen weten gewoon van niet beter en die leven van dag tot dag.

Comment

Working...
                                          X