Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krassen op gelakte bumper

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Krassen op gelakte bumper

Hallo

Waarschijnlijk zijn er al verschillende topics hieromtrent geopend, maar wou toch via een nieuw topic om raad vragen.
    Ben onlangs met mijn nieuwe partner tepee tegen een muurtje gereden bij het achteruit rijden (zie foto in de bijlage) Gevolgen: enkele redelijk diepe krassen. Kosten in garage of plaatselijk laten spuiten komen al gauw uit op 350 à 500 euro. Niet goedkoop dus. Ik wil hier niet te veel geld aan spenderen aangezien ik dagelijks in Brussel moet rondrijden. Kan iemand mij zeggen hoe ik zelf de schrammen enigszins kan camoufleren of wat minder zichtbaar kan maken? Geen te ingewikkelde handelingen aangezien ik een leek ben met wagens . Of een bepaald product dat ik hiervoor kan gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie tips of opmerkingen!

Pieter
    Bijgevoegde Bestanden

Een echt goedkope oplossing is er denk ik ni voor dergelijke schade, toch ni om het weer echt mooi te maken.
    Ge kunt eens proberen met een lakstift die je bij den dealer kan kopen, maar da ga je wel blijven zien. Het beste is denk ik nog steeds van gewoon die bumper te herspuiten.

Maar er zijn hier nog andere mensen op het forum die hier veel meer van weten, die zullen je misschien nog wel goede voorstellen doen.

Comment

'Enkele' diepe krassen?
      Da's inderdaad herspuiten.
      Denk zelfs niet dat een lakstift hier nog zal helpen, oppervlakte is echt wel groot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        'Enkele' diepe krassen?
        Da's inderdaad herspuiten.
        Denk zelfs niet dat een lakstift hier nog zal helpen, oppervlakte is echt wel groot.
        2 lakstiften he ;P

Maar mijn stiefvader heeft ook zoiets voorgehad en daar was het verdikt ook van te herspuiten... Hij heeft het na 5 jaar nog ni gedaan, maar ik geloof wel dat die van kunststof is dus da roest ni.

Ik zou dus zeggen, als da op een stuk is da kan roesten (en daar lijkt het ook naar), zou ik de kosten toch wel overwegen, want als da doorroest ben je denk ik wel meer kwijt dan de prijs van een herspuiting.

Comment

roesten doet het idd niet. je zou kunnen een spuitbus in je autokleur te kopen en zelf wat herspuiten. dan valt het tenminste toch zo erg niet op als nu.
          plak wel de rest van de auto en dat zwarte bumper deel af zodat daar al geen spuitnevel over komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            roesten doet het idd niet.
            Allez, op diene zijne foto ziet dat er toch uit alsof de kras tot op metaal zit, of zien ik nu zo scheel?

Ma inderdaad, lak in spuitbus, daar had ik ni aan gedacht want ik wist ni eens dat da bestond Misschien nekeer dan zien voor eentje te bestellen voor m'n ouders, dan pakken we die 2 auto's nekeer aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
              Allez, op diene zijne foto ziet dat er toch uit alsof de kras tot op metaal zit, of zien ik nu zo scheel?

Ma inderdaad, lak in spuitbus, daar had ik ni aan gedacht want ik wist ni eens dat da bestond Misschien nekeer dan zien voor eentje te bestellen voor m'n ouders, dan pakken we die 2 auto's nekeer aan
              Ik dacht dat de carrosserie behandelt wordt tegen roesten in de fabriek, en dat je pas na x aantal jaar kans hebt op roest.
              Maar ik kan mis zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                Ik dacht dat de carrosserie behandelt wordt tegen roesten in de fabriek, en dat je pas na x aantal jaar kans hebt op roest.
                Maar ik kan mis zijn
                Ik zou denken dat er met zo'n kras op uwe carrosserie nimeer veel over schiet van die behandeling
                Hoe dan ook, better safe than sorry zou ik zeggen.

Als de detailingbrigade hier straks binnen gewalst komt zal er wel snel een eenduidig antwoord zijn vermoed ik

Comment

plastic bumpers roesten niet

hier een bumper in het ongespoten materiaal
                  Last edited by ; 21/08/2014, 13:15.

Comment

Kras zit niet op het metaal. Dus gewoon op dat stukje zijbumper. Voor verder roesten moet ik mij dus geen zorgen maken :-) Misschien gewoon stukjes zijbumper vervangen in het zwart, komt waarschijnlijk goedkoper uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      plastic bumpers roesten niet

hier een bumper in het ongespoten materiaal
                      Ah ja, ma ik dacht dat er metaal onderzat he
                      Ma ik zie inderdaad ook ni hoe iet kan roesten als er geen metaal in zit.

Comment

Polieren zal het uitzicht van de ondiepe krassen iets minder erg maken, maar weg zijn gaat zeker niet lukken.
                        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Spotrepair misschien.
                          Dan ben je voor 150 euro ongeveer gesteld.
                          Je kan het ook zelf doen en kost het je een 50 euro.
                          Krassen wegschuren met 600 tot 1200.
                          Zone met uitgeschuurde krassen overspuiten met primer, werken in dunne laagjes.
                          Overspuiten met autolak, enkele dunne lagen.
                          Daarna overspuiten met vernis en het stuk links naar boven overspuiten met uitspuitverdunner zodat het een onzichtbaar geheel vormt.
                          Last edited by DolF; 21/08/2014, 19:12.
                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

als het goedkoop moet zijn omdat je misschien nog wel ergens krassen gaat oplopen, dan kan je beter dat ene bumperhoekje herspuiten.

-verfbus halen met de correcte kleur in en 1 bus vernis.
                            -alles goed afplakken
                            -oude lak wat matschuren en vooral aan de krassen wat opschuren
                            -fijn laagje lak erover tot alles weer egaal van kleur is
                            -laagje vernis over

en gedaan. kostprijs iets van 20€ (velletje fijn schuurpapier, bus kleurlak en bus vernis)

Comment

Voor 20€ ???? 1 buske lak kost al bijna zoveel.......

Ik krijg de foto niet open maar afgaande op wat ik lees :

Comment

waar koopt gij u lak dan? laatste keer dat ik lak op kleur kocht was dat iets van 9€/bus (400ml).
                                het blauwe van mijn capri RAL50xx (weet het niet meer vanbuiten, denk 5010) kost nog minder. 1e hit op google 7,92€ voor een 400ml bus

en blanke lak 500ml gevonden bij de autospeciaalzaak voor 6,5€.

op http://www.auto-lak.nl/spuitbus-autolak-peugeot.html vind je elk kleur peugeot aan 16,25€. gewoon ff de goeie kleur intikken bij zoeken.
                                als ge een beetje zoekt, vind ge da wel goedkoper. als ge spuitbus met vernis al bij kunt kopen, hebt ge met 1 buske genoeg. dan mag dat nog 20€ kosten voor die ene bus.

men fiesta was een 52€ (4x 0.5liter aan 13€/pot)
                                http://fcapri.homelinux.com/fcapri/f...0/PICT0807.jpg en die was ooit http://fcapri.homelinux.com/fcapri/f.../100_00510.jpg
                                mijn dodge heb ik volledig geschilderd met <40€ aan lak en materiaal (8€/kleur aan lak). en die is 5.5meter lang. hier aan het drogen in de zon wegens gebrek aan spuitcabine
                                http://fcapri.homelinux.com/fcapri/d...0/102_0118.jpg.
                                Last edited by ; 22/08/2014, 07:26.

Comment

Merci voor de antwoorden, ik zal dan zelf aan de slag gaan met de verfbus. Nog 1 vraagje, jullie spreken van afwerken met laaje vernis. Is dat vernis speciaal voor wagens? is dit dan kleurloos en waar vind ik dit juist? Sorry, ben nogal een leek :-)

Comment

ja, als je de verf gaat kopen voor je auto, vraag dan ook een bus blanke vernis bij. op die website van nl (auto-lak.nl) staat in de beschrijving zelf bij 'afwerken met blanke lak'.
                                    sommige verven kan je gewoon krijgen met de vernis al in. dan hoef je zelf 1 bus te kopen in de correcte kleur en kan je dat hoekje daarmee doen. die verf is zo sterk niet als echte carosserielak maar dat is ook niet nodig op dat beweegbare bumperhoekje.

het beste koop je die in dezelfde zaak zodat ze van hetzelfde werk meeleveren. sommige merken reageren fel op elkaar en dan kan je herbeginnen (bv kleurlak van motip, neem dan ook motip blanke lak

en alle sin HEEEEEEEL dunne lagen spuiten. vooral die vernis moet dik liggen maar loopt ook snel. als je zo een melkkleurige waas krijgt tijdens het spuiten van vernis, ligt er al veel teveel op.
                                    zeker bij rechtstaande randen loopt het snel af.
                                    beter 5dunne laagjes, dan 1dikke.
                                    oja, al de rest goed afplakken hé, echt ALLES wat binnen de 50cm zit en als het kan in de garage spuiten (niet in open lucht).
                                    na het licht opschuren ook wat ontvetten met thinner ofzo

desnoods op youtube wat filmkes bekijken van spotrepair (=plaatselijk lak herspuiten)
                                    Last edited by ; 22/08/2014, 12:11.

Comment

Working...
                                    X