Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Franse wetgeving op snelwegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Franse wetgeving op snelwegen

Afgelopen vakantie zag ik opnieuw het zeer vervelende fenomeen op de Franse snelwegen.
    Iemand steekt een ander voorbij op het tweede rijvak en blijft naar links pinken tot hij terug naar rechts gaat.
    Heel vervelend als je iets harder op het rechtse vak rijdt. Komt hij naar het derde vak, of toch niet...

Hoe zit dat eigenlijk, moet het daar zo of doen ze maar wat?

Ik ben ooit op mijn vingers getikt geweest door een Franse agent, omdat ik het niet deed.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

zolang ze voorbijsteken, pinken ze

frans pinkergebruik is anders, ze pinken ook om van vak te wisselen, maar bij het inhalen blijft de pinker contenu aan

de wet is er anders niet verschillend als bij ons, alleen de cultuur

een franse discussie om héél de tijd tijdens inhalen de pinker te gebruiken, incl wetteksten

Comment

Is toch makkelijk ? indien je op het derde vak rijdt en je ziet voor je iemand met zen pinker naar links pinken, dan weet je dat die de auto voorbij gaat in het 2de vak.
        Dan weet je dat die "binnenkort" terug naar het 2de vak gaat gaan en moet je niet pharen of claxonere dat die uit de weg moet gaan.
        Daily Volvo V50 D5 Project

Old Volvo V50 2.0d Project

Comment

Stel je rijdt links en voor je rijdt er ene op het middenvak die van rechts komt met zijn pinker aan. Als ze blijven pinken, hoe word je dan verondersteld om te weten of ze al dan niet van plan zijn om ook van midden naar links te gaan? Ik vind dat maar een idioot gebruik.
          Er zijn ook zo'n kastaars die vanuit de invoegstrook van een oprit in één beweging alle rijstroken dwarsen en helemaal links gaan rijden.
          2.0 JTDm

Comment

ik vind persoonlijk - eens je in fr rijdt - het niet buitengewoon lastiger als ons systeem, als ze gewoon van vak wisselen pinken ze even, halen ze in blijft de pinker op...ze pinken ook nooit naar rechts bij het terug invoegen, maar zetten gewoon linkse pinker af

(vind het zelfs een deel vakantiegevoel je zit in la douce france)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              ze pinken ook nooit naar rechts bij het terug invoegen, maar zetten gewoon linkse pinker af
              Dat klopt, was ooit in VTM 'Zware Voet' (helaas opgedoekt). In de westhoek achtervolgden ze een gechipt en dampend Golfke TDI met 59-nummerplaat (Nord). Eens aangehouden kreeg die naast voor de snelheid ook onder zijn voeten omdat hij nooit naar rechts pinkte maar volgens hem hoefde dat ook niet. Moet zeggen dat die Belgische agent niet overtuigd was
              2.0 JTDm

Comment

op 5:40
                2.0 JTDm

Comment

vlg de wet moeten ze toch rechts pinken, ook al doen ze het konsekwent niet

Pour pouvoir dépasser, il faut :
                  en France, si l'on est un automobiliste souhaitant dépasser un véhicule à deux roues ou un piéton ou un animal ou un cavalier, laisser un espace latérale d'1,5 mètre en rase campagne ou 1 mètre en agglomération.
                  avoir une bonne visibilité vers l'avant. Pour garantir une bonne visibilité lors du dépassement, il vaut mieux parfois ne pas trop se rapprocher du véhicule que l'on veut dépasser, surtout s'il s'agit d'un poids lourd. Il peut alors être nécessaire de se déporter légèrement vers la ligne médiane. Il faut aussi faire attention si ce véhicule ne s'apprête pas à dépasser un deux-roues caché.
                  s’assurer qu’aucun conducteur derrière (ou devant) ne soit déjà en train de doubler
                  s'assurer qu'on pourra reprendre sa place à droite après le dépassement : il faut tenir compte des distances de sécurité avant d'effectuer cette manœuvre. Ainsi le véhicule dépassé ne doit pas être obligé de ralentir pour avoir un intervalle de sécurité suffisant (si deux véhicules sont très rapprochés, il faut donc soit les dépasser tous les deux, soit n'en dépasser aucun).
                  s'assurer que le dépassement ne durera pas trop longtemps : en effet, il ne faut pas tarder sur la voie utilisée pour le dépassement de manière à quitter la voie de droite le moins longtemps possible. Ainsi en général, il est conseillé d'avoir une différence de vitesse d'environ 20 km/h avec le véhicule que l'on souhaite dépasser, quitte à rétrograder et à utiliser le moteur pendant un bref instant à haut régime. Cependant, même pour doubler un court instant, la vitesse maximale autorisée ne doit pas être dépassée.

puis :
                  indiquer son intention de dépasser à l’aide du clignotant
                  changer de voie
                  et finalement se rabattre progressivement devant le véhicule en ayant mis son clignotant. On peut commencer à se rabattre à partir du moment où on voit bien le véhicule dépassé dans le rétroviseur intérieur.

mss vrij recent de wet aangepast onder druk eu ?
                  alleszins verschilt hun cultuur met de rest ven eu, aloewel veel walen het doen op z'n frans...mss fiscale inwijkelingen

Comment

die kale flik zijn Frans

Haddock door uw schuld zit ik hier nu gans de middagpauze Zware Voet filmpjes aan het zien..

Comment

Heb het gisteren ook een paar maal mogen ondervinden. Mij stoort het niet omdat je dat weet dat die links blijven pinken. Heb er meer problemen mee dat ze niet rechts pinken als ze terug invoegen, maar ook daarvan heb je zelf feitelijk geen last.
                      In Nederland gebruiken er ook heel veel hun pinkers helemaal niet en toch is het daar ook wettelijk verplicht. Verhoudingsgewijs scoren wij dan nog niet zo slecht.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Heb het gisteren ook een paar maal mogen ondervinden. Mij stoort het niet omdat je dat weet dat die links blijven pinken. Heb er meer problemen mee dat ze niet rechts pinken als ze terug invoegen, maar ook daarvan heb je zelf feitelijk geen last.
                        In Nederland gebruiken er ook heel veel hun pinkers helemaal niet en toch is het daar ook wettelijk verplicht. Verhoudingsgewijs scoren wij dan nog niet zo slecht.
                        leve Belgie ?

Comment

Franse wetgeving op snelwegen

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                          die kale flik zijn Frans

Haddock door uw schuld zit ik hier nu gans de middagpauze Zware Voet filmpjes aan het zien..
                          ik ken dat..

2 filmpjes blijven mij bij:

een audi ((r)s)?? op de E17

en die golf met uit het dak diene gast met zijn geweer..
                          Last edited by nick666; 19/08/2014, 13:57.

Comment

Zelfs als die op het middenvak links pinkt heb je op het linkervak nog altijd voorrang.
                            Als je niet zeker weet of hij/zij verder links wil komen laat je die dus maar gewoon wachten.

Ik vind het wel raar dat zo weinigen daar aanstoot aan nemen.
                            Op het einde van de inhaalbeweging kondigen ze nog steeds een verplaatsing naar links aan terwijl ze vlak daarna, zonder aankondiging naar rechts gaan.
                            Op de autosnelweg hoeft dat nog niet zo'n probleem te zijn maar wat op 2x2 wegen met linkse zijstraten? Blijven ze links rechtdoor rijden? Draait ie naar links en kan ik dus eventueel rechts voorbij? komt ie plots weer naar rechts?
                            Ik vind het een slechte en onduidelijke gewoonte.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nick666 Bekijk Berichten
                              leve Belgie ?
                              Dat nu ook weer niet!
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Het zijn Fransosen, zegt toch genoeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nick666 Bekijk Berichten
                                  ik ken dat..

2 filmpjes blijven mij bij:

een audi ((r)s)?? op de E17

en die golf met uit het dak diene gast met zijn geweer..
                                  Das de zware voet ni Das de luchtpolitie en veel recenter. De zware voet dateert echt al makkelijk van 10 jaar geleden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                    Das de zware voet ni Das de luchtpolitie en veel recenter. De zware voet dateert echt al makkelijk van 10 jaar geleden
                                    is mogelijk.
                                    al die filmpjes zijn wel leuk..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                      Haddock door uw schuld zit ik hier nu gans de middagpauze Zware Voet filmpjes aan het zien...
                                      haha als ge begint te youtub'en is er geen houden meer aan, ik ken dat

Ze zijn in de tijd met Zware Voet moeten stoppen bij VTM omdat een paar overtreders in beroep zijn gegaan tegen hun boete/straf wegens schending privacy en bizar genoeg nog gelijk gekregen hebben ook.
                                      België...
                                      2.0 JTDm

Comment

Hehe, de zwarte Volvo...

Aan het tankstation te Oekene:
                                        Agent: 'Meneer, hoe snel reed u, toen u ons voorbijstak ?'
                                        Ik: 'Goh, 'k zou niet weten, rond de 120, zeker ?'
                                        Agent: 'Ik denk dat het wat sneller was, hoe snel reed u, meneer ?'
                                        Ik: 'Eerlijk, meneer, geen idee'
                                        Agent dringt verder aan, ik blijf vol houden
                                        Agent:' 'We hebben u niet lang genoeg kunnen volgen, om een geldige vaststelling te doen, ik kan u dan ook geen bekeuring geven, maar ik raad u aan in het vervolg wat trager te rijden'
                                        Ik: 'Dank je wel, meneer.'

Chance gehad, die keer, want 't was veeeeel te rap - gelukkig in het voorbij rijden is mijn frank gevallen: 'tiens, ne zwarte Volvo, met geblendeerde ruiten'...
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                        X