Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verf van poedercoat verwijderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verf van poedercoat verwijderen

Hallo,

Het kader van mijn Superduke R is herschilderd.
    Origineel is het kader oranje poedercoat.

De vorige eigenaar heeft deze zwart geschilderd (en nog veel meer onderdelen maar goed...).

Hoe verwijder ik best de verf zonder de poedercoat te beschadigen.

Gisteren even met thinner op de verf gezeten. Deze gaat eraf en de oranje poedercoating komt tevoorschijn maar nu weet ik natuurlijk niet of ik deze al dan niet beschadig.

Hebben jullie ideeen of zou ik zo doorgaan?

de vraag is waarom die overschilderd werd? misschien door valschade ofzo? als je dan de lak verwijderd, zit je met blank metaal. poederlak kan je niet plaatselijk herstellen.

normaal kan poederlak goed tegen thinner of aceton (laatste zal beter gaan om verf te verwijderen)

Comment

De bedoeling is om de poederlak erop te behouden en gewoon de overschilderde laag eraf te wrijven.
      Aceton is minder agressief dan?

Na een klein beetje proberen komt de poedercoating terug bloot maar zoals ik zei geen idee of ik deze beschadig, allesinds geen blank metaal gezien.

Comment

aceton is agressiever voor je verf.

poederlak is gewoon poeder die verneveld wordt en door een electrische stroom naar je metaal wordt getrokken. in een oven wordt dat poeder dan gebakken op je metaal. daar zitten dus geen solventen in. gewone lak is wel vloeibaar, dat wordt erop gespoten en de vloeistof erin moet verdampen. aceton en thinner maken die verf weer vloeibaar door deze op te lossen. aangezien poederlak zo niet werkt, krijg je die normaal niet vloeibaar ermee.

hier spreken ze toch ook om geen alcolen enzo te gebruiken:
        poedercoaten verzinkt staal aluminium chroomvrij voorbehandelen stralen metalliseren schooperen primer polyester polyurethaan kleuren Qualicoat Qualisteelcoat

dus of aceton goed is voor poederlak...

en hier raden ze het ook af
        MDF POEDERLAK

Bij poedercoaten van MDF wordt een mengsel van droog poeder en lucht op het te behandelen materiaal in de oven aangebracht. Dit poeder vloeit onder invloed van warmte uit tot een gesloten laag. In tegenstelling tot natlakken maakt men bij de applicatie van poedercoatings geen gebruik van oplos- of verdunningsmiddelen.

Gebruik voor het reguliere onderhoud een zachte doek uitgewrongen in zuiver water, eventueel aangelengd met een neutraal reinigingsmiddel. Onmiddellijk nabehandelen met een droge doek. Reinig de gelakte delen niet in de volle zon want dit kan vlekken veroorzaken.

Vetvlekken en lijmrestanten worden best verwijderd met een neutraal wasmiddel. Gebruik in geen geval: aceton,sterk alcoholhoudende middelen, zure of alkalische oplossingen of middel die ester,keton,glycolether of koolwaterstof bevatten. Wanneer u niet zeker bent van de inhoud van een bepaald product, is het aangeraden om het product eerst op een minder zichtbare plaats aan te brengen.

Comment

Hmmmmm, dus idem voor thinner dan eigenlijk?
          Die verf wil ik daar echt afkrijgen..

Comment

Working...
          X