Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk BerichtenAls het Belgie was geweest dan had ik deze zomer 5000 euro biv betaald. Heb dank zij Vlaanderen nog geen 1000 betaald.
Wat ze ook doen, t'zal nooit goed zijn voor de bleiters.
Pas op, ben het ermee eens dat het voor de auto's die nauwelijks rijden niet correct is. Zoveel betalen voor nauwelijks km's te rijden.
Maar het uiteindelijke doel van Vlaanderen is betalen per km, rekeningrijden. Dan zijn al die met een dikke hobby auto content.
Maar dan komen de km vreters weer bleiten. En zo blijven we bezig en is het nooit goed.
Vroeger was het niet goed, nu is het niet goed, in de toekomst zal het ook niet goed zijn. Dat hier nog mensen wonen in zo een door en door slecht land, t'is niet te geloven zeg.
Want de hervorming moet de vergroening dienen, daar gaat het toch allemaal om, is het niet?
Of zou het heel misschien kunnen dat dit allemaal lapzwans is en het alleen maar om de extra inkomsten te doen is?2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDikke +1
Neemt niet weg dat het gezegd mag worden als het systeem op niks trekt.
Een reactie als "Verhuis dan" vind ik een zwaktebod, sorry2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenNiemand gaat emigreren enkel omdat de autofiscaliteit hem/haar niet aanstaat.
Een reactie als "Verhuis dan" vind ik een zwaktebod, sorry
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenNiemand gaat emigreren enkel omdat de autofiscaliteit hem/haar niet aanstaat.
Een reactie als "Verhuis dan" vind ik een zwaktebod, sorry2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Excuses dat ik mij niet van mijn strijdlustigste kant laat zien, ik weet zeker dat de meeste zelfstandigen enkele jaren geleden zwaardere klappen kregen... In het algemeen had de particulier daar geen boodschap aan, integendeel, die vond dat zelfs een prima regeling. Welnu, vandaag is de particulier harder getroffen en zijn het de particulieren die moeten klagen.
Voor mij is het simpel, als we op een autoforum niet eens overeenkomen, wat moet de politiek nog volgen? Er was misschien een draagvlak om diesel te ontmoedigen, awel bij deze.
Comment
-
Een bevriende garagist vroeg me net of ik even wou vragen in deze topic wat zijn 997 GTS zou kosten om dit jaar of volgend jaar in te schrijven. Hij reed tot nu toe op Z plaat (dus nog niet eerder ingeschreven) maar als de kost voor taks en BIV serieus zou stijgen zou hij hem alsnog dit jaar inschrijven.
Cilinderinhoud 3800cc, Euro5, 408pk of 300kw, gemengde uitstoot 250.Last edited by Streamline; 18/12/2015, 10:56.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Chosen One Bekijk BerichtenMensen, ik heb er genoeg van die stijging.
"enkel op zwaar vervuilende dieselwagens"
allemaal zever, ze rammen ons weer vanalles door ons strot zonder verpinken.
Paar weken terug stuurde ik een mail naar Truttelboom, met de vraag hoe het zat met die regeling, aangezien iedereen maar wat zegt, maar niemand iets zeker weet !?
Ze antwoordde doordleuk dat 2 weken voor ingang, alles werd gestemd in het parlement, en dan alles zal duidelijk worden.
Gisteren kon je op de site van de BIV een berekening doen, maar sinds gisterenavond is het er weeral af.
Ik sta met een E36 M3 3.0 van 1994 om volgend jaar in te schrijven (is nu nog in opbouw), wel, dit jaar zou ik +-1600€ BIV betalen, en +-780€ jaarlijkse tax.
Vanaf 2016 wordt dit +-1950€ BIV en 1420€ tax
Dit voor een auto van 20jaar, die eens gebruikt zal worden om de zondag mee te rijden?? komaan e seg.
En ik ben wss geen alleenstaand geval, er zijn er zelfs nog ergere.
Ook de tijdspanne waarin dit wordt geregeld, achter onze rug, schandalig!
Ik vind het een SCHANDE dat de autoliefhebber binnenkort uitgestorven is, door die zware taksen.
Velen vinden het een "ver-van-mijn-bed-show" omdat hun tax blijft doorlopen, maar eens ze zich een andere auto willen aanschaffen, OF ze hun wagen aan de straatstenen niet meer kwijtgeraken, is het te laat.
Had graag mijn kleinkinderen ook nog ooit een auto laten zien met een V8 in, en geen lithiumbatterij'tje in de handschoenkast.
Wie mij steunt, volg onze groep op facebook groep "TURTELBOOM, JE GAAT TE VER!"
Wie weet hebben we genoeg volk om een actie te doen (petitie, in het nieuws komen, ...), al is het IETS !
Maar geen reactie, is toestemmen, en wachten tot de volgende taksverhoging
Groep gejoined
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk BerichtenIs het bij nog dat de simulatietool van belastingsportaal vlaanderen voor 2016 niet werkt ? Gisteren geprobeerd en toen ging het nog.
2 weken op voorhand kan je het EINDELIJK met zekerheid weren hoeveel je ze pluimen, en 's avonds is het er al terug af.
mogelijk pistes
1- het mocht mss nog niet online staan?
2- teveel kritiek, ze gaan toch nog eens herberekenen?
3- laat we de mensen toch nog een beetje extra kloten en in het ongewisse laten e seg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Chosen One Bekijk Berichtennog zo een groot deel van mijn frustratie.
2 weken op voorhand kan je het EINDELIJK met zekerheid weren hoeveel je ze pluimen, en 's avonds is het er al terug af.
mogelijk pistes
1- het mocht mss nog niet online staan?
2- teveel kritiek, ze gaan toch nog eens herberekenen?
3- laat we de mensen toch nog een beetje extra kloten en in het ongewisse laten e seg
Ze gaan dat echt niet online en offline zetten voor mesen te kloten hoor... Ik vermoed eerder dat er een foutje was bij sommige berekeningen of iets in die aard en dat ze er terug aan het sleutelen zijn.
Denk je nu echt dat er veel mensen zijn beginnen simuleren van de week? Wij hier op autoforum raadplegen dat ding eens, 99,9% van de belgen weet er geen hol van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEn nu kan je plots wel weer simulaties doen vanaf 2016...
Begrijpe wie het kan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenWas al op voorhand bekend dat het ging lukken vanaf 15/12.
Heb je de discussie gevolgd wijsneus? Eerst kon het, dan plots niet meer en nu plots wel weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk BerichtenEen bevriende garagist vroeg me net of ik even wou vragen in deze topic wat zijn 997 GTS zou kosten om dit jaar of volgend jaar in te schrijven. Hij reed tot nu toe op Z plaat (dus nog niet eerder ingeschreven) maar als de kost voor taks en BIV serieus zou stijgen zou hij hem alsnog dit jaar inschrijven.
Cilinderinhoud 3800cc, Euro5, 408pk of 300kw, gemengde uitstoot 250.
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 6.185,7 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.738,84 EUR
Inschrijven volgend jaar :
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 7.543,95 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 2.145,73 EUR- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWe hebben nog wel wat leuks op het oog (3.0l benzine en 170gr.) die staat nu op BIV: €719,81 & VB: € 777,42
Benieuwd wat dit in 2016 gaat geven.
Edit: zou normaal € 917 & € 771,76 moeten worden. (dat vinden we dan weer wel aanvaardbaar).
Plots wordt dit dus wel een héél interessante wagen als ze hem krijgen gehomologeerd voor 170 gr.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenSimulatie voor een 2012 BMW 328i F30 (1995cc twinturbo benzine 245pk):
Vandaag:
BIV: €231,84
VB: €405,11
01/01/2016:
BIV: €301,24
BV: €374,73
Fiscaal gezien 1 van de beste opties als je veel vermogen wenstprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenDie 4 cil benzines met veel pk 250-350 zijn toch echt cheap qua taks en BIV
Fiscaal gezien 1 van de beste opties als je veel vermogen wenst
Comment
Comment