Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing autofiscaliteit in vlaanderen....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zojuist de berekening gedaan, mijn Q5 175gr wordt 13pk's (12,7 maar zal wel naar boven afgerond worden) en mijn Saab 233gr 15pk's...telkens in plaats van 11. Alleen aan rijtaks stijgt dan de Q5 naar een kleine 600 euros en de Saab naar een dikke 750 euros, voor wie mijn wagens na 1/1/2016 overneemt. Veel geld voor reeds oude wagens, hun waarde zal nog heviger kelderen ! Bedankt C.Michel en bedankt VW... Il zal zeker niet de enige die zal beslissen zijn wagenpark op te rijden, de mijne is in elk geval nog als nieuw. Dan zullen ze in de Regering zich afvragen hoe het komt dat de verkoop van nieuwe en 2handse voertuigen begint te slabakken, met de nodige gevolgen voor de economie.
    Veel groener zal de lucht in België nog een hele tijd niet worden !

Comment

• Stel dat door de verhoging van de dieselprijs sommige mensen volgend jaar willen overstappen op een occasie benzine. Zelfs voor een recente 2.0 benzinewagen ligt die referentiegrens van 122 gr toch wel heel laag, deze grens zou voor zo'n 2 de hands beter rond 150 gr liggen.
      Een nieuwe benzine met een 1.0 of 1.4 turbo kan idd (op papier) wel rond 122 gr hangen, als het geen al te grote auto mag zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
        Stel dat door de verhoging van de dieselprijs sommige mensen volgend jaar willen overstappen op een occasie benzine. Zelfs voor een recente 2.0 benzinewagen ligt die referentiegrens van 122 gr toch wel heel laag, deze grens zou voor zo'n 2 de hands beter rond 150 gr liggen.
        Een nieuwe benzine met een 1.0 of 1.4 turbo kan idd (op papier) wel rond 122 gr hangen, als het geen al te grote auto mag zijn.
        Met de nieuwe regels gaan wij hetzelfde beleven als in Italië in de jaren 60/70 : grote Lancia's met een 1,1 motortje...

Comment

• En lichte vracht? Veranderd er daar iets aan? Want nergens reppen ze daar precies over.

Comment

• Een M4 cabrio manueel van 15 naar 19 fiscale pk. Slik

Comment

• Hier van 24 fpk naar 39,4 fpk,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                Hier van 24 fpk naar 39,4 fpk,
                Ale daar gaat mijn droom om binnen 2jaar een m5 te kopen...
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• hoe zit dat dan met een 1literke benzine met een uitstoot van 99gr CO²
                  is een 6 FPK en met de nieuwe berekening zou dat -6,7FPK zijn...
                  beter volgend jaar opnieuw inschrijven?
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                    Hier van 24 fpk naar 39,4 fpk,
                    Allé die 0.4 mag je laten vallen.
                    Ze pushen ons allemaal om een tesla te kopen, wat je met je oud hok doet is jouw probleem (toch waardeloos).

Comment

Ze pushen ons allemaal om een tesla te kopen, wat je met je oud hok doet is jouw probleem (toch waardeloos).
                      Goh gewoon mee blijven rijden he als je nu al een zware bak hebt zit je goed.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                        hoe zit dat dan met een 1literke benzine met een uitstoot van 99gr CO²
                        is een 6 FPK en met de nieuwe berekening zou dat -6,7FPK zijn...
                        beter volgend jaar opnieuw inschrijven?
                        Nee dat is dan 5.586 pk, nog steeds 6 dus, vervuiler.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          ja, klopt niet capri, 0,3% is vermenigvuldigen met 0,003 en dan krijg je absurd lage getallen (zie mijn voorbeeld hierboven)...
                          gasten...voor de derde keer, jullie berekeningen kloppen niet, 0,3% is maal 0,003 en niet maal 0,3
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Goh gewoon mee blijven rijden he als je nu al een zware bak hebt zit je goed.

Was ik net ook aan het denken
                            Tenminste , zolang ze de regeling voor onze ingeschreven M3 niet wijzigen.
                            Ik was er over aan het nadenken om de M3 in de winter uit te schrijven maar daar moet ik nu niet meer over nadenken.
                            Ik zou dan zo'n 3000 euro wegentaks moeten betalen i.p.v. 2000 euro. Pffff ....

En ik volg je redenering ook van waarom moeten wij met onze hobby wagen met 5000 km / jaar meer betalen als een wagen met 25.000 km / jaar .
                            De regeling zoals in Duitsland (seizoenplaat) zou voor ons beter zijn ...

Comment

• HLN:
                              Afhankelijk van model
                              De precieze berekening hangt af van het specifieke model. Zo stijgt voor een Volvo V40 met Euro 5-dieselmotor de BIV van 371 euro naar 479 euro. De verkeersbelasting stijgt van 243 euro naar 256 euro. Voor een V40 met Euro 5-benzinemotor stijgt de BIV van 146 euro naar 164 euro, terwijl de verkeersbelasting daalt van 243 euro naar 208 euro.

Ik vind voor een V40 benzine de laagste uitstoot (T2 manueel) 125 g op hun site, hoe kan die verkeersbelasting dan dalen?

Comment

• @ Rennfox
                                Ik ben toch even in de war nu...*0.003 is toch verwaarloosbaar, of mis ik hier iets?
                                Last edited by ; 16/10/2015, 18:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Ziet er naar uit dat ik de Lexus na 1 januari best nog eens opnieuw inschrijf.

Nu betaal ik daar bijna 600€ rijtaks/jaar voor, is Euro6 benzine met 99g co2
                                  In het nieuwe systeem zou (?) dit dus een pak goedkoper moeten worden, maar dan moet ik die dus wel opnieuw inschrijven of anders verandert er niets...

t is weer eens een Kafka-regeling...
                                  122-99= 23gr x 0,3= 6,9 minder. Ik neem.aan dat het nu 15 pk is.
                                  dus kom je op 8 pk of een 1500cc. Nice...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Hola 6,9 % minder hé
                                    Voor elke gram meer stijgt de fiscale pk met 0,30 procent en voor elke gram minder daalt hij met 0,30 procent.

Comment

Ja en dan vallen "onze" centrales stil...😕

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Stel dat je Lexus nu 15PK is.
                                        122-99=23, dus je zal 23*0.3% minder fiscale PK's krijgen. Dat is dus 6,9% minder PK's. Dus PERCENT, geen absolute PK's ! 15PK-6,9% = 13,965PK. (=15*0,931) Scheelt je dus 1 fiscale PK. Of allicht veel minder dan je hoopte/dacht ... Veel mensen die blijkbaar moeite hebben om met percenten te rekenen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                          Stel dat je Lexus nu 15PK is.
                                          122-99=23, dus je zal 23*0.3% minder fiscale PK's krijgen. Dat is dus 6,9% minder PK's. Dus PERCENT, geen absolute PK's ! 15PK-6,9% = 13,965PK. (=15*0,931) Scheelt je dus 1 fiscale PK. Of allicht veel minder dan je hoopte/dacht ... Veel mensen die blijkbaar moeite hebben om met percenten te rekenen ...

Zo is da

Comment

Working...
                                          X