Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tot maand wachten op nieuwe nummerplaat ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tot maand wachten op nieuwe nummerplaat ?

Citaat: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...mmerplaat.aspx

Iemand die weet of het probleem intussen al is opgelost of blijven de vertragingen nog steeds aanhouden?

Ik ging vorige week naar mijn verzekering om een tweedehandsvoertuig in te schrijven. Indien zij via de post het inschrijvingsformulier opstuurden mocht ik 5 tot 6 weken op de nieuwe nummerplaat. Ik ben dan maar zelf naar de DIV in Gent gereden en na 2 uur wachten kon ik dan het voertuig inschrijven. De volgende ochtend belde de postbode al aan met de nieuwe nummerplaat.....

Comment

Ah, dat is goed nieuws
      Als mijn nieuwe wagen geleverd wordt, dan ga ik dus best zelf even langs de DIV om mijn nieuwe nummerplaat sneller te bemachtigen.

Comment

Normaalgezien kan uw verzekering bij een nieuwe wagen dat gewoon online aanvragen en is de plaat de volgende dag ook bij uw dealar/concessiehouder

Comment

Voor nieuwe of 2dehands (Belgische) wagens moet je inderdaad niet naar een DIV loket gaan. De verzekeringsagent kan die zelf online inschrijven voor jou (en na 1 werkdag heb je je plaat).
          DIV loket is enkel nodig voor speciale gevallen (zoals duplicaat aanvragen, perso platen, importwagens, taxi platen, brommers etc).

Comment

Voor mijn import Golf Variant moet ik binnenkort persoonlijk langs gaan bij de DIV.Hopelijk is die zever met die wachttijden dan voorbij. 4 weken wachten op een nummerplaat en dit in de 21ste eeuw???? Onbegrijpelijk dat zoiets nog bestaat ! Rap privatizeren heel die boel zou ik zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
              Normaalgezien kan uw verzekering bij een nieuwe wagen dat gewoon online aanvragen en is de plaat de volgende dag ook bij uw dealar/concessiehouder
              Klopt, en zit je met een wachttijd van 4-5 weken. Het is aangeraden om zelf naar een DIV kantoor te gaan, dan wordt uw aanvraag direct verwerkt en heb je binnen de 3 werkdagen uw nummerplaat.( van mij zat ze de dag erop in de bus)

Comment

Wtf? Ik verwacht een dezer ook een nieuwe lease auto... hoop echt dat ik dan niet moet wachten op een stomme plaat
                Denk dat ik toch maar eens informeer bij athlon......
                4 rings driver

Comment

Fout, bij een nieuwe wagen hebt ge hem gewoon na 1 werkdag als ge hem voor een bepaald uur bij uw verzekering doorgeeft. Tenzij uw verzekering niet met webdiv werkt maar dat zou ik betwijfelen..

Comment

2jaar geleden waren er ook achterstanden van een maand bij DIV voor de inschrijvingen per post, en mijn 2de hands werd ingeschreven. Ia webdiv en de plaat was er al na een werkdag

Comment

Weet iemand hoe lang je vandaag moet wachten op een nummerplaat? En op een gepersonaliseerde nummerplaat?

Comment

Wij zijn al een maand aan't wachten op een inschrijvingsbewijs voor een oldtimer, triestig!
                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                        Current:
                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                        Ex:
                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                          Wij zijn al een maand aan't wachten op een inschrijvingsbewijs voor een oldtimer, triestig!
                          Uw verzekeraar heeft dat via de post moeten opsturen zeker? Ik snap niet dat anno 2014 dat niet via dien Webdiv gaat voor O-plaat
                          Last edited by platten tuub; 13/06/2014, 17:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                            Uw verzekeraar heeft dat via de post moeten opsturen zeker? Ik snap niet dat anno 2014 dat niet via dien Webdiv gaat voor O-plaat
                            Klopt. Ze kunnen een O-plaat niet online doen. Moet handmatig.
                            Triestig in deze tijd van PC's.
                            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                            Current:
                            1987 Mercedes-Benz W124 200D
                            1979 Mercedes-Benz W123 280E
                            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                            Ex:
                            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                            1976 Mercedes-Benz W123 250
                            1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                            1980 Mercedes-Benz W123 280
                            1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Wij hebben 6 weken moeten wachten voor de nummerplaat van onze nieuwe caravan
                              Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
                              Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

Zelf naar DIV antenne gaan voor speciallekes (herinschrijving, oldtimer, invoer,... ) is de boodschap !

Comment

en web-DIV valt de laatste weken dan nog nu & dan plat voor een halve dag of meer...
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                  X