Onlangs kocht ik me een nieuwe A6 Avant voorzien van het S-line & sport design pack, met standaard 19 inch velgen. Persoonlijk vind ik dat ie mooier staat met 20 inch maar de verkoper raadde me aan om ofwel te opteren voor de 19 inch ofwel de 20 inch met bijkomend de pneumatische ophanging (wegens anders te hard). Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 19 inch velgen maar twijfel nu toch. Anderzijds wil ik me ook geen tekort doen op niveau van comfort. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
20 inch of toch maar 19?
Collapse
X
-
Wij hebben een 5 reeks met 20 inch velgen en ik moet toch zeggen dat dat relatief hard is. Als je veel autostrade doet zou ik ze gewoon nemen, anders ben je wellicht iets beter af met 19 of 20 met die pneumatische ophanging. Rationeel natuurlijk, want zo'n 20 inch velg is zoals je zegt ideaal op dat type wagen en is de ideale maat.-
-
Als 20" de "ideale maat" zou zijn voor die auto, waarom wordt hij er dan niet standaard mee geleverd? Kwa rijgedrag is een iets kleinere velg juist veel beter. En 19" kun je nu toch moeilijk klein noemen?
Het advies van de verkoper vind ik dan weer eigenaardig. Je opteert voor een S-line, dus wil je strakker onderstel. Vervolgens zou je dan een andere ophanging kiezen om weer meer comfort te hebben?? Dat klinkt als een optie kopen om de andere optie op te heffen. Interessant voor de verkoper, maar voor de klant?
En als het puur om het esthetische gaat, denk er dan aan dat de de auto het mooist is wanneer "hoogte" van de band ongeveer gelijk is aan de ruimte tussen band en wielkast. Ik vermoed dat zelfs met een S-line een 19" hier mooier zal zijn. Heb je toevallig geen foto's van de verschillende alternatieven?
Comment
-
Ik rij met een A6 avant met 19" velgen ( zie sig ) , dit in combinatie met de sportophanging ( 20mm verlaging , S line heeft 30mm dacht ik ). Mijns inziens is dit zeker voldoende comfortabel, in wezen merk in niet zo heel veel verschil met m'n 17" winterset.
Maar eerlijk, ik vraag me af of 20" niet net teveel van het goede zou zijn rekening houdende met de staat van ons Belgisch wegennet. Persoonlijk zou ik het niet doen maar het is wel zo dat ik die 19" comfortabeler is dan 17" op m'n vorige A4 avant ( B8 ).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenAls 20" de "ideale maat" zou zijn voor die auto, waarom wordt hij er dan niet standaard mee geleverd? Kwa rijgedrag is een iets kleinere velg juist veel beter. En 19" kun je nu toch moeilijk klein noemen?-
Comment
-
image.jpgOp de A5 hier zowel met 20 als 19 gereden. Wagen is voorzien van sportvering.
Bevinding: 20 is harder om mee te rijden, je voelt elke oneffenheid. 19 inch is ook wel hard, maar voelt stuk comfortabeler aan.
Banden waren 255/30/20 en 255/35/19.
Momenteel 19 inch met Pirelli Pzero RossoLast edited by Utah; 02/04/2014, 12:57.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenVisueel bedoel ik dan. 19 gaat nog net, alles kleiner lijkt gewoon niet in proportie t.o.v. zo'n groot koetswerk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVerschil tussen 19" en 20" zal te verwaarlozen zijn kwa hardheid.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ik denk dat de bandenkeuze evenveel belang heeft als een maatje groter of kleiner voor de velg
ik heb het ervaren met de switch naar Michelins, mijn 19 duimers zomer zijn nu zachter dan mijn 17 duimers winter, ondanks de dikkere laag rubber op mijn Pirellis Ice and Snow
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten20' wordt vooral verkocht voor het uiterlijk vertoon. Biedt op een doordeweekse gezinswagen geen enkel voordeel, enkel maar nadelen (comfort , geluid , kostprijs , vebruik). 16' rijdt veel beter voor minder geld.
vertel nu eens, waarom zou 20" meer verbruiken of meer geluid maken dan 19" ?
zoals Guyugy hierboven vermeld, banden zal meer verschil maken
Comment
Comment