Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steenmarter verjagen met hoogfrequent ziekmakend geluid?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Steenmarter verjagen met hoogfrequent ziekmakend geluid?

Met hoogfrequent geluid steenmarters verjagen bij je auto? Dat kan door een piepkastje te laten installeren. Maar het verjaagd niet alleen dieren maar ook met name kinderen. Ik kreeg te horen dat een kind last kreeg van oorsuizingen door dit hoogfrequente geluid. Niet iedereen kan deze pieptoon horen. Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben opgedaan? Het is een verschrikkelijk geluid wat ik ook nog wel kan horen. Zijn er nog alternatieven om steenmarters te verjagen van je auto?
    Bijgevoegde Bestanden

Je hebt ook spraybussen die een geur afgeven waar marters niets van moeten hebben maar dan moet je het motorcompartiment om de zoveel tijd behandelen of het heeft geen effect.
    Nog nooit gehoord dat iemand echt gehoorlast van die marterverjagers heeft, ik hoor het piepgeluid ook maar het heeft geen ver bereik dus een paar meter van de wagen verwijderd valt er niets waar te nemen.

Comment

Maar of het werkt is een ander verhaal. Ik had zo'n systeempje voor mijn kat omdat die altijd op het stoffen dak van de cabrio sliep. Maar de kat trok er zich niets van aan... Leek wel of ze het totaal niet hoorde. Vermoed dat dit voor andere dieren ook zo kan zijn.

Comment

Het geluid lijkt op het geluid van een Mosquito (Rhine Group) waarmee hangjongeren worden weggejaagd.

Comment

Brol! Mijn buren hebben zo'n spel hangen gericht naar de straatkant.
          Zijn horen natuurlijk niets (wegens al wat ouder te zijn) maar iedere keer ik te voet passeer hoor ik een enorme hoge pieptoon...
          Echt pijn doet het niet maar het is wel wreed ambetant!
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
            Brol! Mijn buren hebben zo'n spel hangen gericht naar de straatkant.
            Zijn horen natuurlijk niets (wegens al wat ouder te zijn) maar iedere keer ik te voet passeer hoor ik een enorme hoge pieptoon...
            Echt pijn doet het niet maar het is wel wreed ambetant!
            Dan zijn het slechte apparaten. Het mag normaal gezien niet hoorbaar zijn voor mensen. Ik heb er drie in mijn magazijn liggen en daar heb ik geen last van.

Comment

Dat het niet hoorbaar is wil niet zeggen dat het geluid ook niet schadelijk is. Hoe ouder je wordt hoe minder hoge tonen je kunt waarnemen en is per mens weer verschillend. Volgens theorieboeken kunnen mensen horen tot en met 20 kilohertz maar dat kan ook hoger zijn. Elk mens is weer uniek. Het proces dat je steeds minder hoge tonen kunt horen noemen we presbyacusis.

Ultrasoon geluid:

Last edited by ; 26/01/2014, 13:33. Reden: aanvulling

Comment

Kinderen horen veel hogere geluiden dan wij als volwassenen. Ik had zo'n app op de iPhone om muggen weg te houden (werkte voor geen meter, maar soit): mijn dochters kwamen er gek van, ik hoorde niks
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                X