Mededeling

Collapse
No announcement yet.

335i foutmelding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 335i foutmelding

Gisteren kreeg ik de foutmelding die je in de figuur kunt zien. Daarbij gepaard had ik significant vermogenverlies. De auto stilleggen en opnieuw starten deed het weggaan, maar ik vraag me toch af wat het kan zijn.

Via een forum las ik dat het een voorteken kan zijn een veel voorkomend probleem, namelijk de "high pressure fuel pump issue" (benzine pomp).

Andere mogelijkheid was een inlaatsensorprobleem.

Zijn er mensen die enige inbreng kunnen geven? Behalve "ga er mee naar de dealer", want dat ben ik zoiezo van plan. Ik had echter graag een heads up.

Thx!

Last edited by BoTJe; 04/01/2014, 18:20.

Ik heb gelijkaardige problemen gehad, eerst 2x geen vermogen meer maar loste zichzelf op na stop/start. Derde keer enkele weken later was het prijs, injector gaf foutmelding via OBD. Daeninck heeft toen de injector vervangen. Het probleem ging nog wel weg na stop/start maar bij elke kickdown kwam het probleem terug.

Comment

Injectoren en die pomp ja, tis een N54 motor veronderstel ik?
      Thuis ook problemen mee gehad.
      Laatst nog eens een sensor in de uitlaatgasklep of zoiets.

Al bij al niet de meest betrouwbare motor hoor dit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
        Injectoren en die pomp ja, tis een N54 motor veronderstel ik?
        Thuis ook problemen mee gehad.
        Laatst nog eens een sensor in de uitlaatgasklep of zoiets.

Al bij al niet de meest betrouwbare motor hoor dit.
        Ik veronderstel dat het de N54 motor is. Volgens verschillende online bronnen echter, gaat deze motor van 2007-2010. Aangezien er ook (oa de mijne) uitgebracht zijn vanaf 2006 vraag ik me af welke motor dit dan is?

Zou wel wat jammer zijn dat ik veel problemen krijg. Waarschijnlijk (en hopelijk) toch wel wat relativeren...

Comment

2006 is zeker nog een N54
          N55 was er pas vanaf maart 2010

Brandstofpomp is idd. een veel voorkomende kwaal, al zou het me verbazen dat die nu pas na > 7j. begint op te spelen.
          Ben je de eerste eigenaar? Indien niet heb je een goed zicht op de historiek? Hoeveel km?

Kapotte injectoren (1 of meerdere) zijn een mogelijkheid, kan ook gewoon een defecte lambda sensor zijn.
          Zeker nog niet beginnen panikeren man!
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
            2006 is zeker nog een N54
            N55 was er pas vanaf maart 2010

Brandstofpomp is idd. een veel voorkomende kwaal, al zou het me verbazen dat die nu pas na > 7j. begint op te spelen.
            Ben je de eerste eigenaar? Indien niet heb je een goed zicht op de historiek? Hoeveel km?

Kapotte injectoren (1 of meerdere) zijn een mogelijkheid, kan ook gewoon een defecte lambda sensor zijn.
            Zeker nog niet beginnen panikeren man!
            Ik ben tweede eigenaar. De historiek liet uitschijnen dat de pomp al eens vervangen is geweest. Ik veronderstel (en las) echter dat dit zoiezo nog kan voorkomen...

103 000km is de stand. Ik panikeer zeker niet, want ie is nog in garantie. Het is beter dat het nu voorkomt dan binnen een jaar .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoTJe Bekijk Berichten
              Ik veronderstel dat het de N54 motor is. Volgens verschillende online bronnen echter, gaat deze motor van 2007-2010. Aangezien er ook (oa de mijne) uitgebracht zijn vanaf 2006 vraag ik me af welke motor dit dan is?

Zou wel wat jammer zijn dat ik veel problemen krijg. Waarschijnlijk (en hopelijk) toch wel wat relativeren...
              Ik bedoelde dat ze vroeg of laat met deze kwalen te maken krijgen, bij de onze was het al na 10.000km prijs.
              Na de pomp en de injectoren vervangen te hebben was het dan ook opgelost. Ondertussen 5 jaar oud, en op een keer of twee na dat er een sensor vervangen is heeft de wagen voor de rest geen problemen gekend volgens mij.

Zou me dus niet teveel zorgen maken, schitterende motor he?

Comment

Komt het terug bij volbelasting van de motor?

Zoja, dan kan het ook zijn dat de wastegates RIP zijn.
                U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Injectoren kunnen het zijn, alsook de bobijnen de pomp.... of de inlaatkanalen die sterk vervuilt zijn, hebben er bij ons op het werk al 5 gehad waarvan de inlaatkanalen sterk vervuilt waren! Wel grote job om te doen, moet je tamelijk veel voor demonteren en dan inlaatkanaal per inlaatkanaal reinigen met een toestel dat er tegen redelijk hoge druk walnoten inblaast om zo de vuiligheid los te blazen! Maar aan jou km stand te zien gaat dat 9/10 nog niet het geval zijn...

Comment

Ik heb al het pompenprobleem gehad, was iets rond de 600 meen ik me te herinneren.

Comment

Vandaag 60tal km mee gedaan. Na opwarmen paar keer goed doorgetrokken, maar geen foutmelding meer.

Zouden jullie hiermee direct naar de garage gaan? Of toch wachten tot het nog eens voorkomt. Ik vraag het enkel, omdat ik niet wil dat ze zeggen "het zal ergens een kleine storing zijn die gewoon eens op je dashbord verscheen, niets van aantrekken" of me met een anders excuus sussen.

Comment

Ik kon die foutmelding triggeren door "lang" aan een constante snelheid te rijden rond een bepaald toerental. (ik denk 2700-2800)

Comment

N54 is helaas niet de meest betrouwbare motor en kosten kunnen snel oplopen (tot enkele duizenden als het bv. wastegates/turbo's zijn). Ik zou zeker bij de garage passeren gezien je toch garantie hebt.

Comment

Vandaag 60tal km mee gedaan. Na opwarmen paar keer goed doorgetrokken, maar geen foutmelding meer.

Zouden jullie hiermee direct naar de garage gaan? Of toch wachten tot het nog eens voorkomt. Ik vraag het enkel, omdat ik niet wil dat ze zeggen "het zal ergens een kleine storing zijn die gewoon eens op je dashbord verscheen, niets van aantrekken" of me met een anders excuus sussen.
                            Sowieso laten uitlezen, dan zien ze wat de noodloop heeft veroorzaakt.
                            Dan heb je tenminste een poot om op te staan als ze het probleem minimaliseren en het daarna toch blijft terugkomen.

Comment

Morgen naar de dealer lijkt me een strak plan!
                              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Vandaag naar Leterme geweest ...

Na een drie kwartier diagnose wisten ze me te vertellen dat de foutmelding betrekking had op een te lage turbodruk op een bepaald moment. Verder zei ie dat ze wel niet alle tests konden uitvoeren omdat de motor te warm had. Moest ik de foutmelding nog krijgen, dan moet ik hem binnenbrengen voor een 2tal dagen.

Toen ik specifiek vroeg over welke foutcode het ging, wist ie dat niet vanbuiten. Na nog eens aan te dringen ging ie gaan kijken naar de garage. 10min later kwam ie naar buiten met het verhaal dat ze geen foutcodes mogen meegeven aan klanten.

Ik vond dat heel vreemd, omdat ik dat je bij een i-drive gewoon de foutcode krijgt op je display (denk/dacht ik). Ie vertelde me echter dat het geen waar was.

Niet tegenstaande dat de persoon heel vriendelijk was, vond ik dat maar een raar verhaal.

Comment

Na een drie kwartier diagnose wisten ze me te vertellen dat de foutmelding betrekking had op een te lage turbodruk op een bepaald moment. Verder zei ie dat ze wel niet alle tests konden uitvoeren omdat de motor te warm had. Moest ik de foutmelding nog krijgen, dan moet ik hem binnenbrengen voor een 2tal dagen.

Toen ik specifiek vroeg over welke foutcode het ging, wist ie dat niet vanbuiten. Na nog eens aan te dringen ging ie gaan kijken naar de garage. 10min later kwam ie naar buiten met het verhaal dat ze geen foutcodes mogen meegeven aan klanten.

Ik vond dat heel vreemd, omdat ik dat je bij een i-drive gewoon de foutcode krijgt op je display (denk/dacht ik). Ie vertelde me echter dat het geen waar was.

Niet tegenstaande dat de persoon heel vriendelijk was, vond ik dat maar een raar verhaal.
                                  Zoiets zou den ze tegen mij niet moeten zeggen...
                                  BMW M2 Coupé
                                  Audi S5
                                  Nobody is Perfect!

Comment

Laten uitlezen. En kijken welke foutcodes.
                                    Ik heb recent ook noodloopmeldingen gehad. Ik kreeg het na stevig door trekken. Bij normaal rijden kreeg ik het niet.
                                    Bij mij waren het de vanos solenoids, zowel in als uitlaatzijde. Deze kosten niet zo heel veel. Ong 80 euro per stuk. Zijn ook zeer makkelijk bereikbaar. Ze wisselen kost Max een uur werk.
                                    Hpfp en injectoren of bobijnen lijken me niet de oorzaak omdat dat meestal gepaard gaat met onregelmatige loop en misfires .

Als de enigste foutcode boost pressure low is (3100 geloof ik) dan zijn ofwel u vacuüm solenoids stuk , deze kosten 50 euro stuk en zijn ook makkelijk bereikbaar. Of je zit met een lek in u vacuüm systeem.

Ik weet niet vanwaar je bent, maar garage Declercq in Erondeghem of PSG in geel lezen u foutcodes uit terwijl je er naast staat.. al de rest is zever...

Sent from my HTC One using Tapatalk

Comment

Met mijn 335i ook voorgehad (rond 5000 km, was nog nieuw): plots bij het "goed" optrekken hield hij zich nogal brusk in en 'k had met manier van spreken precies nog 30 pk over. Motor afgezet en opnieuwe gestart en alles was terug OK. Diezelfde dag naar de garage gegaan en ze konden een foutcode uitlezen maar daar op dat moment niet veel mee doen. Ze hebben alles op nul gezet (foutcode gewist) en vroegen me ook om terug te komen als ik het nog eens voorhad. 'k Heb het nooit meer voorgehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                                        Met mijn 335i ook voorgehad (rond 5000 km, was nog nieuw): plots bij het "goed" optrekken hield hij zich nogal brusk in en 'k had met manier van spreken precies nog 30 pk over. Motor afgezet en opnieuwe gestart en alles was terug OK. Diezelfde dag naar de garage gegaan en ze konden een foutcode uitlezen maar daar op dat moment niet veel mee doen. Ze hebben alles op nul gezet (foutcode gewist) en vroegen me ook om terug te komen als ik het nog eens voorhad. 'k Heb het nooit meer voorgehad.
                                        Laat ons hopen dat het daar ook bij blijft. Ik heb echter het vage vermoeden dat er iets meer is dan ze willen zeggen. Ik zou namelijk totaal niet weten waarom ze die specifieke foutcode achter de hand willen houden ...

Comment

Working...
                                        X