Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog iemand met problemen Volvo v40?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog iemand met problemen Volvo v40?

Ik vraag mij af of er nog personen zijn die problemen hebben met hun Volvo v40. Ik heb mijn auto nu één jaar en sinds de start heb ik condens in mijn voorlichten als het regent en de lichten staan aan. Het zijn xenon-lampen en de eerste keer heb ik nieuwe gekregen. Nu, na een dik half jaar heb ik terug problemen. Bij Volvo zelf zeggen ze dat dit normaal is omdat mijn auto buiten staat in weer en wind en omdat ik zo weinig kilometers doe. Ze zeggen dat die condens automatisch weggaat moest ik meer kilometers rijden. Het probleem is dat ik die condens maar krijg als ik een kilometer of 12 gereden heb of als ik een paar kilometer gereden heb, dan even stop, een uurtje of zo, en dan terug een paar kilometer rij. Zou iedereen die een Volvo met xenon-lampen heeft en die buiten staat dan hetzelfde probleem hebben?
    Voorts ben ik vorige winter al eens met een platte batterij komen te staan, toen hij amper 2 maanden oud was! In de garage bleek dan ook dat mijn start/stop functie niet werkte. Ze hebben dat verholpen maar omdat ik zo weinig kilometers doe (4000 nu) werkt het terug niet meer. We hebben nu twee keer kort na elkaar een dikke 200 km gereden en nog steeds werkt het niet. Mijn batterij is wel terug opgeladen want er heeft een hele tijd de mededeling: accuspanning laag opgekomen als ik mijn auto stil legde en nu niet meer. Wat kan ik nog doen als ze bij Volvo zelf zeggen dat dit alles normaal is?

Ga ne keer naar een andere garage...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ga ne keer naar een andere garage...
      Het is Volvo zelf die dat zegt. In de garage willen ze mij wel helpen maar natuurlijk ook niet op hun eigen kosten!

Comment

Elke nieuwe wagen heeft 2 jaar garantie. Dus zie ik niet in waarom je dealer je niet kan helpen?
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik heb al nieuwe lampen gekregen van de garage. Van Volvo stuurden ze toen een brief dat deze condens normaal is dus de kans bestaat dat ze hun geld niet terug krijgen. En daarmee is het probleem nog niet opgelost.

Comment

Ze sturen een brief dat het bij hun nieuwe verkochte wagen normaal is dat de koplampen kunnen condenseren? Straf... Indien probleem opnieuw opduikt, hen dit keer op papier aanschrijven en formeel in gebreke stellen. Het kan niet dat elke Volvo dit heeft. Blijven eisen dat ze de dingen die stuk gaan of niet goed werken, dienen vervangen te worden.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
              Ze sturen een brief dat het bij hun nieuwe verkochte wagen normaal is dat de koplampen kunnen condenseren? Straf... Indien probleem opnieuw opduikt, hen dit keer op papier aanschrijven en formeel in gebreke stellen. Het kan niet dat elke Volvo dit heeft. Blijven eisen dat ze de dingen die stuk gaan of niet goed werken, dienen vervangen te worden.
              Yep inderdaad, ze hebben mij de brief laten lezen. Ik heb Volvo zelf ook al gecontacteerd en ze stuurden terug dat ik maar meer met de auto moet rijden en hem in een warme garage moet zetten!
              Ik ken ook iemand die bij Volvo Gent werkt en ook daar zeggen ze dat dit normaal is.

Comment

zijn de koplampen volledig dicht langs de motorruimte?
                ik had vroeger bij mijn seat ook af en toe condens in de koplampen maar dat kwam door een klein gaatje in de afdichtingsklep(langs waar je de lampjes kan wissselen)

Ik rij nu met een V60 met xenon en nog geen enkele condens gehad.
                wagen staat ook altijd buiten in weer en wind.
                De eerste week heb ik wel ook paar keer die melding lage batterijstand gekregen. Maar als je wat kilometers doet laad die vanzelf op. Nadien nooit meer melding gekregen.
                Staat je wagen in drive-e stand tijdens het rijden? Als dat afstaat dan kan je start stop niet werken ook.
                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                  zijn de koplampen volledig dicht langs de motorruimte?
                  ik had vroeger bij mijn seat ook af en toe condens in de koplampen maar dat kwam door een klein gaatje in de afdichtingsklep(langs waar je de lampjes kan wissselen)

Ik rij nu met een V60 met xenon en nog geen enkele condens gehad.
                  wagen staat ook altijd buiten in weer en wind.
                  De eerste week heb ik wel ook paar keer die melding lage batterijstand gekregen. Maar als je wat kilometers doet laad die vanzelf op. Nadien nooit meer melding gekregen.
                  Staat je wagen in drive-e stand tijdens het rijden? Als dat afstaat dan kan je start stop niet werken ook.
                  Mijn auto staat in ecodrive en mijn start stop is ingeschakeld. Als ik het via de middenconsole opzoek komt er steeds op: batterij wordt opgeladen.
                  Zeker weet ik het nooit of ze wel dicht zijn maar het is nu mijn tweede paar en het is langs beide kanten. Ik zal het nog eens laten nagaan. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Comment

Welke motor/transmissie?
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Welke motor/transmissie?
                      Het is een diesel, D2, 1600

Comment

manueel of PS?
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

manueel of PS?
                          Manueel

Comment

Normaal gezien is het probleem van de S/S niet gekend....de dealer zou dit dus moeten kunnen verhelpen gezien de wagen in garantie is! Ook het probleem van de condens heb ik nog niet tegengekomen op de V40

Comment

Normaal gezien is het probleem van de S/S niet gekend....de dealer zou dit dus moeten kunnen verhelpen gezien de wagen in garantie is! Ook het probleem van de condens heb ik nog niet tegengekomen op de V40
                              Moet ik nu blij zijn omdat ik de primeur heb? �� bedankt alvast voor de info, ik ga nog eens contact opnemen met mijn garage!

Comment

Moet ik nu blij zijn omdat ik de primeur heb? 😃 bedankt alvast voor de info, ik ga nog eens contact opnemen met mijn garage!

Comment

Working...
                                X