Ik vraag mij af of er nog personen zijn die problemen hebben met hun Volvo v40. Ik heb mijn auto nu één jaar en sinds de start heb ik condens in mijn voorlichten als het regent en de lichten staan aan. Het zijn xenon-lampen en de eerste keer heb ik nieuwe gekregen. Nu, na een dik half jaar heb ik terug problemen. Bij Volvo zelf zeggen ze dat dit normaal is omdat mijn auto buiten staat in weer en wind en omdat ik zo weinig kilometers doe. Ze zeggen dat die condens automatisch weggaat moest ik meer kilometers rijden. Het probleem is dat ik die condens maar krijg als ik een kilometer of 12 gereden heb of als ik een paar kilometer gereden heb, dan even stop, een uurtje of zo, en dan terug een paar kilometer rij. Zou iedereen die een Volvo met xenon-lampen heeft en die buiten staat dan hetzelfde probleem hebben?
Voorts ben ik vorige winter al eens met een platte batterij komen te staan, toen hij amper 2 maanden oud was! In de garage bleek dan ook dat mijn start/stop functie niet werkte. Ze hebben dat verholpen maar omdat ik zo weinig kilometers doe (4000 nu) werkt het terug niet meer. We hebben nu twee keer kort na elkaar een dikke 200 km gereden en nog steeds werkt het niet. Mijn batterij is wel terug opgeladen want er heeft een hele tijd de mededeling: accuspanning laag opgekomen als ik mijn auto stil legde en nu niet meer. Wat kan ik nog doen als ze bij Volvo zelf zeggen dat dit alles normaal is?
Voorts ben ik vorige winter al eens met een platte batterij komen te staan, toen hij amper 2 maanden oud was! In de garage bleek dan ook dat mijn start/stop functie niet werkte. Ze hebben dat verholpen maar omdat ik zo weinig kilometers doe (4000 nu) werkt het terug niet meer. We hebben nu twee keer kort na elkaar een dikke 200 km gereden en nog steeds werkt het niet. Mijn batterij is wel terug opgeladen want er heeft een hele tijd de mededeling: accuspanning laag opgekomen als ik mijn auto stil legde en nu niet meer. Wat kan ik nog doen als ze bij Volvo zelf zeggen dat dit alles normaal is?
Comment