Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autolening

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autolening

Wie kan me helpen ?
    Ik zit met een lening bij alfa romeo maar zou graag naar bmw gaan. Lukt dat zomaar ? Alvast bedankt

Kan het nog vager....?

Comment

Autolening

Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
      Kan het nog vager....?
      Ja zeker,

"Wie kan me helpen?
      Ik zit met een lening.
      Lukt dat zomaar? Alvast bedankt"
      Last edited by Brebelco; 28/10/2013, 23:25.
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

het is inderdaad wel wat vaag..
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

vaag en kort antwoord: Neen

(antwoord is gebaseerd op de vraag die je vermoedelijk stelt, afgaande van de vage informatie)

Comment

En waarom zou dat niet lukken niemand kan u verbieden om iets bij te kopen omdat u een lening hebt... maar waarschijnlijk was de vraag dus niet volledig en zal dit antwoord dus waarschijnlijk ook op niets slaan...
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik ga ervan uit dat je nu een Alfa Romeo bezit die je met een lening gekocht hebt en waarvan de lening nog niet is terugbetaald. Daarboven wil je de auto vervangen door een andere.

Welnu, ja dat kan. Daarvoor onderneem je volgende stappen:

1. Je betaalt het resterende deel van de autolening terug met je spaargeld. Dit kan niet geweigerd worden en is bovendien over het algemeen erg interessant, aangezien je dan ook geen rente meer hoeft te betalen voor het resterende deel schuld. Er zijn weinig beleggingen die zo veel rendement opleveren als het schuldenvrij maken van uzelf.

2. Je verkoopt de Alfa Romeo. Dit is al heel wat minder interessant. Je zult vaststellen dat de prijs die je voor die Alfa krijgt niet bepaalt hoog is. Het grootste deel van de afsachrijving is achter de rug en net nu ga je de auto verkopen: dat is een van de duurste manieren van autorijden.

3. Nu ga je een BMW kopen. Op zich is dit geen idiote keuze aangezien een BMW zijn waarde langer vasthoudt dan bvb Alfa Romeo. Daartegenover staat de hogere aanschafprijs, een hogere verzekeringskost en wellicht ook een hogere onderhoudsfactuur. Uiteraard koop je de auto gewoon met je spaargeld, je maakt niet opnieuw de fout om de auto te financieren met een dure lening. Spaargeld heb je zat want je verdient veel geld sinds je promotie, anders zou je nooit op het idee komen een BMW te kopen.

Comment

opgelet, geld lenen kost ook geld
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Opgelet, lenen bij mevrouw Leemans is lenen bij een vriendin Zeker niet doen!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                    Ik ga ervan uit dat je nu een Alfa Romeo bezit die je met een lening gekocht hebt en waarvan de lening nog niet is terugbetaald. Daarboven wil je de auto vervangen door een andere.

1. Je betaalt het resterende deel van de autolening terug met je spaargeld. Dit kan niet geweigerd worden en is bovendien over het algemeen erg interessant, aangezien je dan ook geen rente meer hoeft te betalen voor het resterende deel schuld. Er zijn weinig beleggingen die zo veel rendement opleveren als het schuldenvrij maken van uzelf.

2. Je verkoopt de Alfa Romeo. Dit is al heel wat minder interessant. Je zult vaststellen dat de prijs die je voor die Alfa krijgt niet bepaalt hoog is. Het grootste deel van de afsachrijving is achter de rug en net nu ga je de auto verkopen: dat is een van de duurste manieren van autorijden.

3. Nu ga je een BMW kopen. Op zich is dit geen idiote keuze aangezien een BMW zijn waarde langer vasthoudt dan bvb Alfa Romeo. Daartegenover staat de hogere aanschafprijs, een hogere verzekeringskost en wellicht ook een hogere onderhoudsfactuur. Uiteraard koop je de auto gewoon met je spaargeld, je maakt niet opnieuw de fout om de auto te financieren met een dure lening. Spaargeld heb je zat want je verdient veel geld sinds je promotie, anders zou je nooit op het idee komen een BMW te kopen.
                    Ik moet dePAUL hier volledig bijtreden, enkel een zelfstandige doet er goed aan om te lenen (fiscale aftrekbaarheid van de lening) maar de werknemer die een lening aangaat om een wagen te kopen dan moet je je toch eens afvragen of je wel die wagen kan betalen in de eerste plaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                      Ik moet dePAUL hier volledig bijtreden, enkel een zelfstandige doet er goed aan om te lenen (fiscale aftrekbaarheid van de lening) maar de werknemer die een lening aangaat om een wagen te kopen dan moet je je toch eens afvragen of je wel die wagen kan betalen in de eerste plaats.
                      Ook niet altijd, je kan bv je eigen bvba geld lenen uit je prive, en dan krijg je een intrest op je prive die je bij de bank niet krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                        maar de werknemer die een lening aangaat om een wagen te kopen dan moet je je toch eens afvragen of je wel die wagen kan betalen in de eerste plaats.
                        Pas op, ik geef u gelijk hoor, maar...

(Heb het al enkele keren verteld hier) Als iedereen zo zou denken zouden er geen file's meer bestaan.
                        Laat iedereen gewoon lenen voor wat hij/zij wil, een ander moet zich daar niet mee bezig houden (en moet je het dus eigenlijk niet op een forum vragen), het is aan de persoon in kwestie om zijn gezond verstand te gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                          Pas op, ik geef u gelijk hoor, maar...

(Heb het al enkele keren verteld hier) Als iedereen zo zou denken zouden er geen file's meer bestaan.
                          Which is bad why?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
                          Laat iedereen gewoon lenen voor wat hij/zij wil, een ander moet zich daar niet mee bezig houden (en moet je het dus eigenlijk niet op een forum vragen), het is aan de persoon in kwestie om zijn gezond verstand te gebruiken.
                          Daar zit hem nu net het probleem. Je ziet mensen met een BMW rijden en dan denk je: "dat wil ik ook." Op dat moment houdt het gezond verstand op te bestaan. Een mens met gezond verstand zou immers redeneren: "wat een slechte investering! Dat wil ik niet". Als je geld zat hebt, bvb je spaart elke maand de helft van je netto inkomen, en je wilt echt met zo'n auto rijden, tja, waarom niet dan. Maar mensen die in dat geval zitten komen geen vragen stellen over leningen.

Ik moet nog altijd terugdenken aan mijn bezoek bij de BMW garage in wilrijk, Jorssen. Nadat de vlotte Antwerpse verkoper deed waar hij goed in was (complimenten geven en zwanzen), werd het tijd voor de offerte. In een adem begon hij over financieringen. Ik vertelde dat ik geen interesse had in financieringen. Hij begon tegen te argumenteren: "het kan zijn dat jij goede financieringsvoorwaarden hebt bij uw bank/makelaar, maar ik kan u NOG betere voorwaarden bieden". Ik heb hem letterlijk moeten zeggen dat ik de wagen zou aanschaffen met spaargeld. Toen had hij toch even de rugleuning van zijn bureaustoel nodig.

Laat u dus niet de ogen uitsteken door sukkelaars die zich elke maand krom moeten werken en niets kunnen sparen om toch maar met die BMW te kunnen rijden. Houd uw bestaande auto zolang hij niet versleten is, of koop een goede 2de handsauto. Ik zou geen meter rijplezier kunnen beleven als ik wist dat mijn auto of afbetaling gekocht was...

Ps.: Uiteindelijk heb ik de BMW zelfs niet gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten

Dit is hoe een mens met een klein greintje verstand in zijn bovenkamer zou moeten denken. Er zijn echter dagelijks voorbeelden van mensen die volledig tegenovergesteld handelen.

Comment

Ik ben er 100% niet mee akkoord. Ik heb mijn eerste nieuwe auto (Fiat) volledig geleend, ondertussen ook lang terugbetaald, en geen seconde spijt van gehad.

Ondertussen kan ik wel sparen voor een nieuwe auto binnen x aantal jaren wat ik ook doe, maar als die moment aanbreekt, koop ik hem gewoon weer 100% op krediet.

Ik leen aan 1.85% (rente van vandaag) en kan bovendien mijn kapitaal vrijhouden voor andere dingen (stel dat ik wat pech heb en een dure herstelling moet doen aan mijn woning van een paar 1000 Euro, als je DAAR moet voor gaan lenen, zal het je héél wat meer kosten).

Ik versta echt niet waarom mensen zo tegen lenen zijn. Het enige wat gevaarlijk is (en wat je zelf in de hand hebt), is te veel lenen naargelang je terugbetalingscapaciteiten.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

De TS kan natuurlijk ook 2leningen afbetalen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Ik ben er 100% niet mee akkoord. Ik heb mijn eerste nieuwe auto (Fiat) volledig geleend, ondertussen ook lang terugbetaald, en geen seconde spijt van gehad.

Ondertussen kan ik wel sparen voor een nieuwe auto binnen x aantal jaren wat ik ook doe, maar als die moment aanbreekt, koop ik hem gewoon weer 100% op krediet.

Ik leen aan 1.85% (rente van vandaag) en kan bovendien mijn kapitaal vrijhouden voor andere dingen (stel dat ik wat pech heb en een dure herstelling moet doen aan mijn woning van een paar 1000 Euro, als je DAAR moet voor gaan lenen, zal het je héél wat meer kosten).
                                  Er is niks op tegen om een lening te nemen wanneer je de lening feitelijk niet nodig hebt. Echter de meeste mensen die een lening willen zijn mensen die geen geld hebben.
                                  Ik versta echt niet waarom mensen zo tegen lenen zijn. Het enige wat gevaarlijk is (en wat je zelf in de hand hebt), is te veel lenen naargelang je terugbetalingscapaciteiten.
                                  Je moet niet alleen naar je terugbetalingscapaciteiten kijken, die kunnen immers veranderen. Je kan zonder werk vallen, ziek worden, vader worden,... Je moet naar je algemene financiele situatie kijken. Mensen hanteren een zeer vreemde definitie van "zich iets kunnen permiteren". Stel, je spaart per maand 350 EUR. Dan vind ik niet dat je je een autolening van 250 EUR per maand kunt permitteren. Wat als je eens tegenslag hebt?

Kijk, we zijn allemaal autoliefhebbers en BMWs zijn leuke auto's. Maar daarom hoef je je nog niet in de schulden te steken. Ik kocht mijn eerste auto, een E36 berline met mijn spaarcenten, uiteraard 2de hands. Het was niet het nieuwste model, en niet de mooiste auto in de straat (alhoewel -- ik vond van wel). Maar elke km die ik ermee gereden heb, was de auto van mij, en van mij alleen. Bakken rijplezier heeft die auto mij verschaft! Ik vertelde met trots dat het een 2de handswagen was en hoeveel km hij reeds op de teller had. Ik heb toen vaak aan leasingrijders moeten uitleggen wat er zo bijzonder was aan de wagen: "Die auto is van MIJ".
                                  Last edited by dePAUL; 29/10/2013, 13:46.

Comment

Ik zou nooit lenen voor iets dat in waarde zakt, om te beginnen. Plus het feit dat ik er enkele ken die nog steeds hun wagen afbetalen die ze maanden tot jaren geleden total loss reden... Nu moet ieder dat in eigen overtuiging zelf beslissen natuurlijk, het heeft telkens z'n overtuigde mede- en tegenstanders. Het antwoord heeft dePaul reeds gegeven, de rest is gezond verstand.
                                    Een topic over autoleningen bestaat trouwens al veelvuldig.

Comment

Eeuwige discussie, maar met wat hierboven staat ben ik akkoord.
                                      Lenen voor iets waar je toch op verliest kan in mijn ogen niet.
                                      Zeker niet voor een bmw
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Moet je dan geen volledige omnium nemen op je auto ?Waar leen jij aan 1,85 % voor een auto ?

Comment

Working...
                                        X