Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto invoeren duitsland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto invoeren duitsland

Ik wil zaterdag naar Duitsland rijden om een auto voor mijn vriendin te kopen. Nu is daar op zaterdag het kantoor voor transitplaten gesloten en de verkoopster zegt mij, als zij deze reeds op voorhand wil regelen ze mijn vriendin haar identiteitskaart nodig heeft.

Kan ik reeds op voorhand, eventueel in Belgie, zelf al duitse transitplaten regelen voor deze wagen? Of met gegevens zoals het chassisnr op een ander kantoor dat wel op zaterdag open is?

Mijn verzekering doet niet moeilijk om mijn nummerplaten op deze wagen tijdelijk te verzekeren, ze geven dan zelfs een groen kaart mee. Maar ik heb al gelezen dat je dan voor de duitse wet niet helemaal in orde ben.
    En transitplaten zouden ook handig zijn omdat je er hier met naar de keuring kan, niet? Anders moet je nog eens Z-platen huren van een garagist.

Moet je trouwens altijd met nummerplaten naar de keuring? Wat als je de wagen met een aanhangwagen brengt en zonder nummerplaten de keuring binnenrijd?

Alvast bedankt,
    Roel

Dit heb ik ook al gelezen. Maar kan je hier in belgie reeds transitplaten kopen? Is er een site waar ik kan op zoeken waar er een kantoor is in de buurt van bv de verkoper enof het open is op zaterdag? Kan ik bv naar Essen rijden en daar platen kopen en dan verder rijden om de wagen te kopen, met enkel de gegevens van de wagen en geen papieren?

Comment

Ben je er zeker van dat de douanekantoren gesloten zijn op zaterdag. Aan de automarkt in essen (bottrop) worden zaterdag nochthans transitplaten uitgegeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soes Bekijk Berichten
        Ben je er zeker van dat de douanekantoren gesloten zijn op zaterdag. Aan de automarkt in essen (bottrop) worden zaterdag nochthans transitplaten uitgegeven
        De kantoren daar in de buurt waren gesloten. Die in Essen zijn enkel open omdat er op zaterdag een automarkt is en aangezien je de papieren van de wagen nodig hebt, was dit geen optie. Ik heb bij mijn verzekering de chassisnr doorgegeven en zij hebben voor één dag een groen formulier meegegeven. Niet helemaal in orde voor de wet, maar toch gelukt met mijn eigen platen. Met inschrijvingsbewijs duitsland 1 en 2 + aankoopbewijs naar de douane, 0.50cent betaald en "705" formulier meegekregen. Dan met deze papieren en Z plaat keuring, zonder COC (deden wel wat moeilijk) goedgekeurd. En nadien met de klever van de verzekering op roos formulier 705, duits inschrijvingsbewijs 1 en 2, aankoopbewijs, (zonder COC) en met "klever uitschrijving platen duitsland" naar de DIV + douane Alken (enkel maandag, woensdag, vrijdag tot 12u). Volgende dag platen in de bus...

Comment

En welke auto ben je gaan halen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk Berichten
            En nadien met de klever van de verzekering op roos formulier 705, duits inschrijvingsbewijs 1 en 2, aankoopbewijs, (zonder COC) en met "klever uitschrijving platen duitsland" naar de DIV + douane Alken (enkel maandag, woensdag, vrijdag tot 12u). Volgende dag platen in de bus...
            Is het nodig om terug naar Duitsland terug te gaan nadat je hier de keuring hebt doorlopen? Wordt je auto niet in Duitsland uitgeschreven voor je ermee naar Belgie vertrekt?

Comment

BMW 1 cabrio 2009 ingevoerd.

Nee wij zijn niet terug naar Duitsland moeten gaan, na de keuring. De klever van het binnen doen van Duitse nummerplaten hebben de vorige eigenaars reeds gedaan, de dag voor wij hem kochten.
              Maar deze klever heb je wel nodig bij de div.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel W Bekijk Berichten
                Nee wij zijn niet terug naar Duitsland moeten gaan, na de keuring. De klever van het binnen doen van Duitse nummerplaten hebben de vorige eigenaars reeds gedaan, de dag voor wij hem kochten.
                Maar deze klever heb je wel nodig bij de div.
                ok , zie nu waar de verwarring vandaan komt: had Alken als Aken gelezen ...

Comment

Working...
                X