Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Citroën Berlingo versus Renault Kangoo
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk BerichtenWaarom geen VW Caddy? Afwerking en betrouwbaarheid top, miss iets meer betalen maar je krijgt er veel voor terug..
en op de site te zien zeker even betaalbaar in vergelijking met Citroen Berlingo.
Alvast bedankt allemaal van de talrijke reacties!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renzolini Bekijk BerichtenVandaag dan toch gekozen voor Renault Kangoo nadat ik voor de 2de keer in 2 verschillende citroengarages een slechte ervaring achter de rug heb (zie ander topic)
Goede keuze lelijk mens .
Comment
-
Ben wat laat met mijn reactie, maar ik ken verschillende mensen die een Kangoo gehad hebben, en na heel veel problemen het uiteindelijk zo beu waren dat ze voor een Berlingo gegaan zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik moest stilaan mijn 16j oude Berlingo open air met 300.000km op de klok aan de kant gaan zetten en dus keek ik uit naar een andere Berlingo van de laatste generatie, echter moest er wel wat opties op zitten en een xtr uitvoering kon me wel bekoren.
Ik heb er dan ook naar verschillende gaan kijken en er was altijd wat mis, of ze waren gewoon afgeleefd en niet verzorgd ( komen ook vaak uit de Walen ) ik dacht van aan een Berlingo xtr toch maar een max van €9.000 uit te geven maar bij vele handelaars kom je dan echt niet aan je trekken.
Een van de voornaamste opties en voorwaarden was dat er een modutop ( glasdak ) in moest zitten en het mocht van buitenkleur gene zwarte zijn ( opeens lijken alle Berlingo's zwart )
Op een moment had ik mijn prijs al zo opgetrokken dat ik maar naar een nieuwe was gaan horen, maar om het werk te doen van wat ik doe vondt ik dit er dan weer wat over.
Tot op een avond vorige week op Kapaza er een tevoorschijn kwam in de kleur die ik wel kon pruimen en vooral ' full-option ' weliswaar 130.000km op de klok maar dat is er echt niet aan te zien, horen en voelen.
Ik heb hem nu een week en bol er voor mijn dagelijkse job mee en door de week ook s'avonds mee naar huis ( zo voorkom ik dat mijn Multivan op enkele jaren teveel km heeft )
Zelf vindt ik het een super koop die ik heb gedaan, bij een garage in Aartselaar met 1j garantie ( wat dat ook mag betekenen ) en aan een prijs waar je bij een particulier deze wagen niet zal vinden.
Alles erop en deraan tot zelfs licht metalen velgen
Dit is mijn 16j oude Berlingo met 300.000km
Last edited by daniell; 28/09/2013, 20:04.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
-
daniel,
uw oude, was dat niet de generatie met de 1.9D blok in van 69-75pk? heb ik altijd als firmawagens gehad. waarom die vervangen?
ziet er van carosserie nog in orde uit, blok kan zeker meer dan 300 000aan en zeker als je er altijd zelf mee gereden hebt.
heb vandaag +260km aan één stuk gereden met men ouwe diesel, gewoon voor 2 taarten op te halen. niks zo betrouwbaar als een oude platte diesel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendaniel,
uw oude, was dat niet de generatie met de 1.9D blok in van 69-75pk? heb ik altijd als firmawagens gehad. waarom die vervangen?
ziet er van carosserie nog in orde uit, blok kan zeker meer dan 300 000aan en zeker als je er altijd zelf mee gereden hebt.
heb vandaag +260km aan één stuk gereden met men ouwe diesel, gewoon voor 2 taarten op te halen. niks zo betrouwbaar als een oude platte diesel
Ik dus naar mijn vertrouwde citroen garage en daar wist men mij te melden dat ik rekenign moest houden met een 7 à 800 euro kosten. Nu niet dat ik deze kosten niet wilde maken maar ik hou er niet van om niets bij de hand te hebben wanneer mijn oude Berlingo even buiten gebruik is.
Nu hebben we in ons bedrijf nog enkele andere LV maar dit zijn meer grote busjes zoals Peugeot Boxer en met zulke bus reed mijn oudste zoon die ook in het bedrijf werkt elke dag mee naar zijn huis in Merksem, daar moet deze bus steeds voor de deur staan en 3 weken geleden is deze bus ook open gebroken en voor circa 5.000 euro aan handgereedschap gestolen.
Nu hebben we het opgelost dat ik met de nieuwste Berlingo rijdt en mijn zoon kan met de oude Berlingo naar huis kan rijden en voor z'n deur plaatsen zodat de grotere bus in ons magzijn staat bij niet gebruik.
Heel even had ik overwogen om de oude Berlingo toch maar van de hand te doen, maar ik kan er max maar 1500 euro van krijgen en ondertussen heb ik weer een groene kaart na wat kosten zoals een masterpomp voor de remmen en delen van de stuurinrichting vervangen. Gelukkig heb ik een goede garagist die nog enkele oude Berlingo's op de koer heeft staan ( onder meer enkele van Travhydro stellingbouw ) waar dan stukken voor op mijn berlingo kunnen dienen.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBen wat laat met mijn reactie, maar ik ken verschillende mensen die een Kangoo gehad hebben, en na heel veel problemen het uiteindelijk zo beu waren dat ze voor een Berlingo gegaan zijn.
Comment
-
Bij sommige van die mensen wel ja, maar zeker niet bij allemaal.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment