Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dieselprijs boven 1 Euro
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboomdat de diesel boven 1 euro zat heb ik leren mijn bad te laten staan en daarmee mijn gemak door te sjassen
niet omdat ik groen ben, maar omdat ik veel leef
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnumDe 100 dollar voor een vat is perfekt haalbaar in 2007, dus waarom geen 150 dollar tegen 2010?!Het huidige peil is slecht voor ons. Reden? 't Is nog niet duur genoeg opdat de wetenschap in een recordtempo naar alternatieven zou beginnen zoeken, nu is't nog steeds "at ease". Bij 150 dollar per vat is de vraag naar alternatieven zooooo groot, dat er zowiezo snel een oplossing zal komen. Onafhankelijkheid van olie zou een onafhankelijkheid van het midden-oosten betekenen. Dat is niet goed voor hen (zowel politiek als financieel gezien), wel voor ons.
Dus ofwel is de olieprijs tegen dan inderdaad tot dat niveau gestegen en daar zullen we de vruchten van plukken. Ofwel ziet het midden-oosten in dat ze de prijs omwille van die reden niet te snel mogen laten stijgen... en da's ook goed voor ons, want dan blijft het betaalbaar met de huidige, evoluerende technologie die efficiënter omgaat met eenzelfde hoeveelheid brandstof.
Persoonlijk denk ik dat de 2de optie waarheid zal worden. De prijs zal stijgen én dalen, misschien nog tot 100 dollar per vat, maar weinig hoger. En dan wordt dat vaatje nog gerust een jaar of 20 letterlijk uitgemolken.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Hier komt 'ie:
De organisatie van olie producerende en exporterende landen (OPEC) wil een spoedvergadering beleggen. Daarop zal beslist worden of de olieproductie naar beneden moet om de olieprijzen opnieuw de hoogte in te krijgen. Dat heeft de voorzitter van de OPEC, Edmond Daukorou, donderdag aangekondigd.
De olieprijs in Londen gaat terug boven de 60,50 dollar per vat en veegt zo het verlies van de laatste dagen weg. Vrijdag kondigden Nigeria en Venezuela aan dat ze de productie van ruwe olie zouden verminderen met 170.000 vaten per dag om te proberen de prijzen opnieuw de hoogte in te krijgen. OPEC benadrukte dat het om individuele beslissingen ging.
Comment
-
LONDEN 06/10 (AFP) = De olieprijzen zakten vrijdag op de internationale markten opnieuw onder de 60 dollar. De markt is sceptisch over de plannen van de OPEC, de organisatie van olie producerende en exporterende landen, om een crisisvergadering te organiseren over de productie.
In New York ging een vat 'light sweet crude' voor levering in november vrijdagochtend 21 cent lager tot 59,82 dollar. En in Londen werd een vat olie van de Noordzeesoort Brent 23 cent goedkoper tot 59,77 dollar.
De voorzitter van de Organisatie van Olie Uitvoerende Landen (OPEC) liet donderdag verstaan dat er weldra een spoedvergadering van het kartel zou kunnen worden georganiseerd. Het Algerijnse persagentschap APS -Algerije maakt deel uit van het kartel- sprak zelfs van een vergadering op 18 en 19 oktober. De OPEC ontkende dat echter.
Analisten zijn sceptisch over de mogelijke plannen van de OPEC. Enerzijds lijken er discussies bezig over een productievermindering -om zo de prijs te doen stijgen- anderzijds lijken het maar geruchten, aldus analisten.
BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusHéhé, de OPEC zal 't graag horen. Hopen op een prijsstijging door wat berichtjes over productiehoeveelheid te verkleinen de wereld in te sturen & er een daling mee bereikenA Twist of the Wrist
Comment
-
Verhaaltjes als 'olie in 2010' doet al de ronde van begin 2004... ze schatten o.a. dat olie in 2006 meer dan 100 dollar ging kosten.Ik blijf 'peak oil' zien als iets wat enkele panikeurs in het leven hebben geropen na de plotse prijsstijging van olie enkele jaren geleden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NightfoxVerhaaltjes als 'olie in 2010' doet al de ronde van begin 2004... ze schatten o.a. dat olie in 2006 meer dan 100 dollar ging kosten.Ik blijf 'peak oil' zien als iets wat enkele panikeurs in het leven hebben geropen na de plotse prijsstijging van olie enkele jaren geleden.
Beste voorbeeld is "The Limits to growth: a global challenge" van Dennis Meadows (30 jaar oud) of "Essays on the principles of population" van Thomas Maltus.
Altijd dezelfde doemdenkerij van over x-aantal jaar is de olie of die of dat metaal op en stijgt de prijs...
... en als dat moment er dan is dan wordt het tegendeel bewezen. bvb de weddenschap tussen simon en ehrlich. of de club van Rome.
Een aanrader is het boek "Öko-Optimismus" van Dirk Maxeiner en Michael Miersch,A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo"The Limits to growth: a global challenge" van Dennis Meadows (30 jaar oud) of "Essays on the principles of population" van Thomas Maltus.
Een aanrader is het boek "Öko-Optimismus" van Dirk Maxeiner en Michael Miersch,
Tenminste toch niet zolang ik Das Kapital aan 't lezen ben.
Comment
-
'k Las dit weekend in de Plaza, een bijlage van Het Nieuwsblad, dat ook Fiat een model gaat uitbrengen op aardgas. Aardgas is amper duurder dan benzine maar verbruikt tot 30% minder, althans in een VW Caddy. Bijkomend is de aanschafprijs van een model met aardgas praktisch 't zelfde als eentje op benzine. In NL lopen er proefprojecten.
Comment
Comment