Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselprijs boven 1 Euro

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
    als dat voor die nieuwe motoren al slecht is, wat moet dat dan geven voor oude wagens? of zijn die daar beter tegen opgewassen?
    Ik weet wel dat oude MB-diesels op slaolie van de aldi ook draaien, maar echt gezond zal dat wel niet zijn vrees ik...
    Oudere diesels zijn daar vanzelfsprekend tegen opgewassen. Zoals ik nogal gezegd heb, nieuw is daarom niet beter of sterker. De oude VAG-dieselblokjes, de atmosferische diesels dus, draaien op 100% sla-olie. Bij een motor van de nieuwe generatie gaat het electronisch motormanagement flippen.

In principe zou het kleine percentage geen problemen mogen geven. Trouwens, al wie in Frankrijk tankt heeft (onwetend?) 2.5% biodiesel in z'n tankje gegooid. Daar doen ze het al 2 jaar dacht ik.

Grtz

Comment

als dat voor die nieuwe motoren al slecht is, wat moet dat dan geven voor oude wagens? of zijn die daar beter tegen opgewassen?
      Ik weet wel dat oude MB-diesels op slaolie van de aldi ook draaien, maar echt gezond zal dat wel niet zijn vrees ik...
      In die oude kan je alles inkappen zolang het maar niet te stroperig wordt.

I know cause I tried

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
        In die oude kan je alles inkappen zolang het maar niet te stroperig wordt.

I know cause I tried
        Ahja idd, de Jup heeft ooit 30% (correct?) slaolie in zenne platte gekapt
        Als het zo doorgaat gaat hij binnenkort nog het goedkoopste af zijn me zennen oude diesel en laat ie alle commonrail fuckers in de kou staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          Oudere diesels zijn daar vanzelfsprekend tegen opgewassen. Zoals ik nogal gezegd heb, nieuw is daarom niet beter of sterker. De oude VAG-dieselblokjes, de atmosferische diesels dus, draaien op 100% sla-olie. Bij een motor van de nieuwe generatie gaat het electronisch motormanagement flippen.

In principe zou het kleine percentage geen problemen mogen geven. Trouwens, al wie in Frankrijk tankt heeft (onwetend?) 2.5% biodiesel in z'n tankje gegooid. Daar doen ze het al 2 jaar dacht ik.

Grtz
          Bij 100% moet je wel een systeem hebben om voor te verwarmen als het kouder wordt anders wordt de olie te dik en draai je je pomp en injectors in de soep. Als ie op temp is is er geen probleem

Comment

Bij 100% moet je wel een systeem hebben om voor te verwarmen als het kouder wordt anders wordt de olie te dik en draai je je pomp en injectors in de soep. Als ie op temp is is er geen probleem
            Des zomers is dit geen probleem, in de winter is het inderdaad het beste dat je voorverwarmt. Ofwel door een filtervoorverwarming, die de olie in de filter opwarmt en alszo door de brandstofpomp jaagt, ofwel door een weerstand in de tank, die de olie vanuit de tank onmiddellijk op temperatuur brengt. Die setjes kosten trouwens niet zoveel (€ 150) voor de doe-het-zelvers.

Comment

Ahja idd, de Jup heeft ooit 30% (correct?) slaolie in zenne platte gekapt
              Als het zo doorgaat gaat hij binnenkort nog het goedkoopste af zijn me zennen oude diesel en laat ie alle commonrail fuckers in de kou staan
              Jup en dat ging heel goed.

Tis alleen zo'n gedoe voor dat beetje goedkoper al die flesjes te gaan kopen, 1 voor 1 in die tank te gieten en dan nog moeten betalen om ze af te voeren.
              en dat alles voor 30% van je tank (of pakweg tot 50 ) 0.25 euro minder te betalen per liter.

Moest ik ergens grotere vaatjes (20l of zo) tegen een nog goedkopere prijs vinden zou ik het wel meer doen denk ik.

Comment

Jup en dat ging heel goed.

Tis alleen zo'n gedoe voor dat beetje goedkoper al die flesjes te gaan kopen, 1 voor 1 in die tank te gieten en dan nog moeten betalen om ze af te voeren.
                en dat alles voor 30% van je tank (of pakweg tot 50 ) 0.25 euro minder te betalen per liter.

Moest ik ergens grotere vaatjes (20l of zo) tegen een nog goedkopere prijs vinden zou ik het wel meer doen denk ik.
                Er bestaat een duitse firma die je tank (niet van je auto dus, maar een grotere opslagtank) komt vullen. Tegenwoordig komen ze zelfs tot in Antwerpen.

Bel es naar mr Devos of mr Lemmens

Comment

• Oh, dan zullen wij lachen met onze espace als we al die nieuwe common rails langs de kant zien staan

Comment

Oh, dan zullen wij lachen met onze espace als we al die nieuwe common rails langs de kant zien staan
                    Al die bimmers die mij vroegen voorbijscheurden steek ik nu voorbij
                    Alhoewel, zo'n vaart zalt wel ni lopen...Spijtig

Comment

Er bestaat een duitse firma die je tank (niet van je auto dus, maar een grotere opslagtank) komt vullen. Tegenwoordig komen ze zelfs tot in Antwerpen.

Bel es naar mr Devos of mr Lemmens
                      Weet je daar prijzen van?

Comment

Weet je daar prijzen van?
                        Niet echt, heb der nu ff geen tijd voor maar straks zoek ik wel wat wepsaaits bij mekaar die je wat info geven, heb er ooit wat bij mekaar gezocht.

Comment

• Die nieuwe common rails kunnen wel iets verdragen hoor denk ik. tot 10% veronderstel ik niet dat het een probleem gaat geven.

Maar wat ik net aan het denken was. Dat artikel spreekt over duurdere additieven.

Is dat echt zo, in de winkel is olie toch goedkoper? Daar gaan natuurlijk wel geen accijnzen bij en zo. Weet er iemand de bruto prijs van mazout en olie toevallig?

Comment

Die zijn daar beter tegen opgewassen, maar 't is ook niet allemaal rozegeur en maneschijn. Veel oude MB-diesels draaien tegenwoordig op koolzaadolie en aanverwanten. Als je de (eerlijke) PPO-fora wat leest, dan zie je dat 25 % van de gebruikers na amper 25.000 km problemen krijgt met de dieselpomp of met leidingen. Na een experimentele periode zijn er veel die terug overschakelen op gewone diesel van de pomp.
                            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                              Die zijn daar beter tegen opgewassen, maar 't is ook niet allemaal rozegeur en maneschijn. Veel oude MB-diesels draaien tegenwoordig op koolzaadolie en aanverwanten. Als je de (eerlijke) PPO-fora wat leest, dan zie je dat 25 % van de gebruikers na amper 25.000 km problemen krijgt met de dieselpomp of met leidingen. Na een experimentele periode zijn er veel die terug overschakelen op gewone diesel van de pomp.
                              Is dat dan met mensen die op 100% rijden of ook met minder?

En ... zou je dat zowieso niet hebben voorgehad met een bvb 15 jaar oude benz?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                                Indien je op 100% rijdt is het de bedoeling dat je je leidingen (vaak diam 8 ) aanpast naar diam 10. De visceuze olie verstopt de leidingen dan niet. Ook worden, zoals vermeld voorverwarmingsinstallaties geplaatst.

Comment

Weet er iemand de bruto prijs van mazout en olie toevallig?
                                  http://www.petrolfed.be/dutch/docs/s...andstoffen.xls
                                  BMW E46 318d '05

Comment

Die nieuwe common rails kunnen wel iets verdragen hoor denk ik. tot 10% veronderstel ik niet dat het een probleem gaat geven.

Maar wat ik net aan het denken was. Dat artikel spreekt over duurdere additieven.

Is dat echt zo, in de winkel is olie toch goedkoper? Daar gaan natuurlijk wel geen accijnzen bij en zo. Weet er iemand de bruto prijs van mazout en olie toevallig?
                                    Ik dacht dat diesolie aan de pomp 55 tot 60% goedkoper is, belastingsvrij dan.

Comment

Is dat dan met mensen die op 100% rijden of ook met minder?

En ... zou je dat zowieso niet hebben voorgehad met een bvb 15 jaar oude benz?
                                      100 % in de zomer, in de winter vaak maar 50/50.

Tja, dat van die 15 jaar oude benz.... dat is koffiedik kijken, omdat je altijd met een oude motor zit. Maar 't is toch opmerkelijk dat ze eerst 400.000 km bollen op gewone diesel zonder problemen en dan 25.000 km op koolzaadolie... staat gelijk aan problemen.

De waarheid zal wel ergens tussenin liggen zeker.
                                      BMW E46 318d '05

Comment

• Ben ff aan het tellen geweest.

Prijs diesel 1.061 /L
                                        -2.5% komt op 1.034

Voor pakweg 0.70/l voor olie in de winkel (heb de taks er af getrokken en waarschijnlijk is de prijs ook wel lager in grotere hoeveelheden maar kom voor ff)
                                        Daar heb ik geen accijnsen bijgeteld maar wel taksen en dan kom ik daarvoor op 0.99 /l
                                        Ik denk dat ik hiermee de olie zeker duur hgenoeg heb ingeschat, werkelijk zal dat wel wat lager liggen.

Hier 2.5% van bij onze diesel en dan kom ik op een totaalprijs van 1.059/l wat dus goedkoper is dan de originele prijs, en dit is slechts voor 2.5%

Ik snap niet hoe ze dan bij een duurdere prijs uitkomen

Comment

Ben ff aan het tellen geweest.

Prijs diesel 1.061 /L
                                          -2.5% komt op 1.034

Voor pakweg 0.70/l voor olie in de winkel (heb de taks er af getrokken en waarschijnlijk is de prijs ook wel lager in grotere hoeveelheden maar kom voor ff)
                                          Daar heb ik geen accijnsen bijgeteld maar wel taksen en dan kom ik daarvoor op 0.99 /l
                                          Ik denk dat ik hiermee de olie zeker duur hgenoeg heb ingeschat, werkelijk zal dat wel wat lager liggen.

Hier 2.5% van bij onze diesel en dan kom ik op een totaalprijs van 1.059/l wat dus goedkoper is dan de originele prijs, en dit is slechts voor 2.5%

Ik snap niet hoe ze dan bij een duurdere prijs uitkomen
                                          Er is helemaal geen 'duurdere prijs'. Integendeel, door biodiesel te gaan aanbieden ontstaat er een win-win situatie. Éénn we gaan allemaal (een beetje) milieuvriendelijker rijden, ten tweede halen zij alsnog de norm en moet er geen boete betaald worden. Meneer Reynders (weeral is van de VLD) heeft het luminueus idee om daar een win-win-win situatie van te maken en het percentage diesel in biodiesel 'een beetje' zwaarder te gaan belasten. De reden? Pnbekend, de diesel in biodiesel is niet duurder, vervuilender of wat dan ook tov de huidige diesel... De kas moet gevuld worden he...Khoop dat ze bij de volgende verkiezingen regeringspartij-af zijn. Ze hebben ons nog niet veel voordeel opgeleverd!

Tevens wist de lieve juffrouw op VTM deze middag te vertellen dat diesel het afgelopen jaar 30% duurder is geworden.

Grtz

Comment

Working...
                                          X