Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maximumprijs gasolie wegvervoer stijgt vanaf woensdag (Belga) Vanaf woensdag kost gasolie wegvervoer 1,0780 euro/liter, een stijging met 0,0170 euro/liter.
De prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (lim)
We stevenen stillaan weer af op de recordprijs van deze zomer, een recordprijs voor een liter diesel in het algemeen in België, de magische grens van € 1.11/liter.
Benieuwd of Premier Verhofstad, na het uiteraard eerst beloofd te hebben, weer verzinsels gaat bovenhalen deze keer, om ze dan op het moment zelf niet te willen uitvoeren om redenene van 'verlof'...
EDIT: heb gisteren onze eindafrekening voor de brandstofkosten in handen gekregen. Ten opzichte van vorig jaar is onze kostenpost 'brandstoffen' -voor mijn afdeling- (vrachtwagens, auto' en materiaal dat werkt op diesel of benzine) met 32.4% omhoog gegaan. Een compensatie voor zit er niet in, doorrekenen aan de klant is moeilijk als de concurentie niet volgt...
wo 25/01/06 - De bank KBC schrapt de aandelen van het olieconcern Total uit haar duurzame beleggingen. Volgens KBC heeft Total te nauwe banden met het militaire regime van het Zuid-Aziatische land Myanmar, het vroegere Birma.
Het olieconcern Total zou betrokken zijn bij schendingen van de mensenrechten in het Zuid-Aziatische land Myanmar. Total ontkent elke betrokkenheid.
De afdeling Duurzame Beleggingen van de KBC-bank wil ook bij andere bedrijven uit haar aandelenkorf nagaan of zij ook banden hebben met dergelijke regimes.
"Oliesector draagt mogelijk toch bij"
do 26/01/06 - VLD-voorzitter Bart Somers sluit niet uit dat de oliesector toch een bijdrage betaalt aan de korting op de stookolie. Daarmee schaart Somers zich achter minister van Begroting Freya Van den Bossche (SP.A).
Van den Bossche wil dat de sector ook bijdraagt aan de stookoliekorting die de regering aan de consumenten heeft gegeven. Ze zal daarover met de sector onderhandelen.
Freya Van den Bossche
(foto Belga)
De oliesector zelf vindt niet dat ze een bijdrage moet leveren aan de stookoliekorting en wil dan ook dat de regering het geleende bedrag volledig terugbetaalt zoals in het onderhandelde contract staat.
Somers acht het net als Van den Bossche mogelijk dat de oliesector toch nog over de brug zal komen.
Enige bedenking die Somers maakt is dat de bedrijven de factuur dan niet zullen doorsturen naar de klanten.
Vanmiddag zal de Kamer debatteren over de omstreden stookoliekorting en de lening die de regering van de sector heeft gekregen.
Effe wat beangstigend nieuws, een Engelstalig economist voorspelde eind 2005 dat de prijs van ruwe olie in 2006 zodanig zuu stijgen dat een litertje diesel (omgerekend) in België om en bij €0.50 duurder zou zijn tegen eind 2006. Ruw gerekend betekent dit dat een liter diesel €1.578 gaat kosten.Dit werd dan nog niet vermeerderd met het stijgingspercentage die onze lieve ministers gaan toepassen op de invoering van de biodiesel...
Shell heeft bekendgemaakt dat het in 2005 zo'n 23 miljard dollar winst heeft gemaakt. Zelfs ik als liberaal en verdediger van de vrije-markteconomie, vind dit niet kunnen.
Shell heeft bekendgemaakt dat het in 2005 zo'n 23 miljard dollar winst heeft gemaakt. Zelfs ik als liberaal en voorstander van de vrije-markteconomie, vind dit niet kunnen.
'k Had daar ook iets van gehoord. 't Is inderdaad iets teveel van het goede. En we moeten nu niet verwachten dat die winst volgend jaar allemaal geïnvesteerd zal worden in R&D.
Shell heeft bekendgemaakt dat het in 2005 zo'n 23 miljard dollar winst heeft gemaakt. Zelfs ik als liberaal en verdediger van de vrije-markteconomie, vind dit niet kunnen.
Voor Exxon zal het zelfs nog wel iets meer zijn. Zij zaten vorig jaar al aan 24 miljard dollar.
'k Had daar ook iets van gehoord. 't Is inderdaad iets teveel van het goede. En we moeten nu niet verwachten dat die winst volgend jaar allemaal geïnvesteerd zal worden in R&D.
Ze zullen het waarschijnlijk wel weer gebruiken voor dividenden en terugkopen van eigen aandelen.
Maar dit wil dus ook zeggen dat een onderneming als Shell in principe in staat is Arcelor over te nemen met de winst van 1 jaartje werken
Effe wat beangstigend nieuws, een Engelstalig economist voorspelde eind 2005 dat de prijs van ruwe olie in 2006 zodanig zuu stijgen dat een litertje diesel (omgerekend) in België om en bij €0.50 duurder zou zijn tegen eind 2006. Ruw gerekend betekent dit dat een liter diesel €1.578 gaat kosten.Dit werd dan nog niet vermeerderd met het stijgingspercentage die onze lieve ministers gaan toepassen op de invoering van de biodiesel...
Grtz
bron 'de Telegraaf' 27/12
Heb je een link van dat artikel? Ik vind het nergens terug.
Thx
Comment