Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DAKKOFFERS van auto5, ervaringen en meningen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DAKKOFFERS van auto5, ervaringen en meningen

Hallo allemaal.

Kommer en kwel voor het vinden van een dakkoffer en dakdragers voor een Renault Megane break.
    Heb er eindelijk 1 gezien die budgettair haalbaar is, maar "zonder merk", de 1STE PRIJS van bij AUTO 5.
    Heeft iemand ervaring met deze koffers, goed of slecht?

Ik weet dat ik ze niet mag vergelijken met een Thule ofzo, maar qua volume en grootte zijn deze in verhouding beter (=minder geld voor groter formaat) dan de Bermudes van Norauto.
    Maar is het effectief een aankoop waar ik geen spijt van ga hebben??

Ik houd rekening met occassioneel gebruik, dus het hoeft niet de top van de top te zijn he.

Alle meningen hieromtrent welkom.

Dank je.
    Tinne

Toevallig heb ik net een dakkoffer op m'n auto gezet om binnenkort mee op reis te gaan..........

deze koffer is van mijn buren en is +- 12 jaar oud...merk : Hapro

Travelbox zou identiek zijn of uit dezelfde fabriek rollen...zal ik ff opzoeken anders.

Heb ze net "getest" en haal vlot 140km/uur

Mijn dakdragers zijn via deze site besteld en geleverd voor 94 €

Volgens mij kan je zulke koffers bij Halfords kopen en kijk je best ff op de Nederlandse site.........daar was onlangs een koffer van 269 € die eerst een pak meer kostte .
    Deze :

Dit is de koffer van m'n buur ( op mijn auto ) , ze is 2.3 meter lang , de liters weet ik niet maar vermoedelijk toch zeker 500 of meer liters....
    Ik mag deze btw gratis gebruiken...
    Last edited by ; 30/06/2013, 00:38. Reden: link vergeten , aangepast....

Comment

http://www.rameder.be hebet ge ook véél keus en niet al te duur.
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Die Rameder basic 320 is zeker een optie !! Is zowat dezelfde prijs als de goedkoopste bij auto5 die geen "merk" heeft...
        Van het merk Hapro heb ik bij Makro 1 gezien, maar daar hadden ze niet de juiste dragers voor op de dakrails.
        En ik koop liever koffer en dragers ineens zodat ik weet dat alles past he.

Ik ben een noob wat dakkoffers betreft, maar zoals ik vandaag bv heb voorgehad: een zogezegd "universele" dragerset die past op elke auto met dakrails, paste dus op onze megane NIET ! En dan heb je 75 km voor niks gereden natuurlijk...
        Ik kan er echt niet meer dan 250 euro aan geven, maar wil natuurlijk ook geen prul dat ergens halverwege de reis openvliegt ofzo he

Die van Rameder ga ik zowiezo eens nader bestuderen, dank je.

Comment

Cool, als je zo'n buren of vrienden hebt die je er zo eentje uitlenen !!
          Wij hebben ook wel iemand die een koffer "te leen" heeft, maar met dakdragers voor een auto zonder rails, dus daar zijn we niks mee ....

Comment

Als ge bij rameder moest bestellen dan moet ge inschrijven links onder op de pagina voor de nieuwsbrief en ontvangt ge nog eens 10€ korting. Ik heb mij trekhaak er besteld en die was er na 2 dagen, verzending was zéér netjes ingepakt!
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Ik heb de link erbij gezet in mijn # , 94 € en geen km voor moeten rijden.....en ze pasten hoor !

Ik heb wel m'n buur z'n auto volledig gewassen , gekleid en gewaxt als tegenprestatie om zijn koffer te mogen gebruiken

xtra :

Dakkoffers passen altijd op rails , ongeacht welk merk je hebt , je kan trouwens de bevestigingspunten in de koffer zelf verschuiven naargelang hoe ver je de rails uit elkaar kan zetten op je wagen.

Moest ik er zelf 1 kopen , dan zou ik in jouw plaats toch voor een maatje groter gaan.....anders kon je net zo goed wat minder meenemen op reis........
              ( 207 € voor enkele koffers die een pak groter zijn zie ik op die site van Rameder.....)

Knappe link trouwens ( van Bjorn ) , was ik nog niet op uitgekomen....
              Last edited by ; 30/06/2013, 00:50. Reden: xtra.....

Comment

Working...
              X