Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen Runflat banden BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgen Runflat banden BMW

Ik heb een bmw 320 E91 bj 01/2006. Daar zitten standaard runflat winterbanden op met bijhorende standaard bmw velgen 16'.
    Nu wil ik dringend mijn zomerbanden, eveneens runflat, er op steken maar ik zoek nog een setje velgen voor die zomerbanden.

Ga ik naar autosport Willy in Moeskroen waar ik heel wat velgen 16' zie. Volgens hen mag je op runflat banden enkel maar velgen steken die ook geschikt zijn voor runflat. Dat zijn er dan van bmw zelf... (veel duurder en minder keuze). Die velgen zouden namelijk een hoger randje hebben waardoor de runflat band bij het platvallen niet van de velg af zou rollen... Klopt dat??

Ik zie zoveel andere bmw's E90 of E91 rijden met allerhande velgen, rijden die dan allemaal op gewone banden ofzo? Lijkt me immers niet zo slim gezien deze auto's geen reserveband hebben.

Graag jullie advies.

Om een runflat veilig te monteren moet je inderdaad runflat velgen hebben. Omgekeerd mag wel, runflat velgen met gewone banden.
    Je kan tevens zo'n 12V compressor met dichtkit kopen om in noodgevallen toch jezelf te 'depanneren'.

Comment

Runflat is rommel en de meeste zwieren dat eraf en gelijk hebben ze.
      - Rijd niet comfortabel
      - Duurder
      - slijtage band

Comment

Voor mij ook geen runflats meer.
        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Ik denk dat er veel zijn die zonder runflat rondrijden en dan gewoon zo'n compressor kitje (dat uithardend schuim in de band spuit) in de wagen hebben liggen.
          Is ook zo bij de Ford van de madam.

In mijn BMW-1 heb ik gewoon een reserveband en krikje in de auto liggen voor mijn winterbanden (dat zijn ook geen runflats).... Ik heb mijn koffer niet echt nodig dus dan is dat geen prob...

Comment

Ik zou ook niet vasthouden aan die RFT's... Doen het comfort echt dood. Bovendien zijn ze, zoals hierboven al gezegd, een pak duurder, en zijn ze niet zo vlot te verkrijgen.
            Ik heb ooit de wielen en banden van de E46 en de 1reeks gewisseld (krak dezelfde maat). Op de 1reeks reed dat reed honderd keer comfortabeler. Dit ging niet ten koste van het weggedrag. De E46 daarentegen werd oncomfortabel hard (terwijl dit normaal een zalige cruiser is), en raakte zelfs niet meer door de ophangingstest op de keuring.
            De non-RFT: Michelin HP Primacy (versleten)
            De RFT: Bridgestone Potenza (bijna nieuw)

't Is maar dat het de lease-maatschappij de bandensoort - en merk bepaalde en betaalde, want mocht het aan mij lag, had ik voor de piste non-RFT + compressorkit gekozen (zoals op mijn Aklasse, en nu ook op mijn V60). Voor de uitzonderlijke keren dat je plat rijdt... Ik bel toch iedere keer mijn Assistance op, en dan slepen ze toch af naar een bandencentrale .
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Koop u een setje velgen dat je graag ziet en smijt er non-RFT op. Ik heb mij tweedehands een reservewiel en krik van een E46 gekocht en in die in de koffer gelegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                Ik denk dat er veel zijn die zonder runflat rondrijden en dan gewoon zo'n compressor kitje (dat uithardend schuim in de band spuit) in de wagen hebben liggen.
                Is ook zo bij de Ford van de madam.

In mijn BMW-1 heb ik gewoon een reserveband en krikje in de auto liggen voor mijn winterbanden (dat zijn ook geen runflats).... Ik heb mijn koffer niet echt nodig dus dan is dat geen prob...
                ik heb nu ook zo een set met een compressor in de wagen
                maar als je manual leest : als je schuim gebruikt :
                - moet je zo vlug mogelijk naar de bandencentrale, is maar een tijdelijke oplossing
                - moet de band integraal vervangen worden

- als gat groter is dan dat van een nagel dan lukt het niet met het schuim
                ...

meer nadelen dan voordelen volgens mij

Comment

hetzelfde gaat op voor die RFTs
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

heb 2 auto's zonder reservewiel en werk al 20 jaar in de haven van antwerpen waar de wegen echt wel vol brol liggen

heb nog nooit (hou hout vast) platgereden, 1 keer platten band, maar thuisgeraakt en vlg dag toen het me opviel vervangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      heb 2 auto's zonder reservewiel en werk al 20 jaar in de haven van antwerpen waar de wegen echt wel vol brol liggen

heb nog nooit (hou hout vast) platgereden, 1 keer platten band, maar thuisgeraakt en vlg dag toen het me opviel vervangen
                      dat geldt ook voor mij
                      laatste 15 jaar, één band met een nagel erin en gewoon traag naar de dichtsbijzijnde bandencentrale gereden, 10 km max, ik had mijn kostum aan en op weg naar vergadering, dus noodwieletje plaatsen was al evenveel moeite

eerste halte auto5 kon mij pas "bedienen" de volgende dag en ben dan maar verder gereden naar onafhankelijke "mannen" (buurt Gamma Dendermonde) en die waren super vriendelijk, direct eraan begonnen, ...

begin dit jaar uitlaat bijna verloren en toen ook in bandencentrale terecht gekomen op 2 km afstand, ook heel vriendelijk (viaduct Gentbrugge)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        hetzelfde gaat op voor die RFTs
                        dure bedoening!

dus als je na 1 tot 15000 km in een nagel rijdt : best geen schuim gebruiken?

Comment

Als je er schuim in spuit is hij niet meer te herstellen.
                          Beter een thuiskomertje kopen. Ik neem die ook enkel mee als ik verre verplaatsingen moet doen.
                          Runflats (stuiterbanden) moet ik niet meer hebben.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik kan me absoluut vinden in de opmerkingen over het rijgedrag van rft's hier. Ik kon vroeger ook niet snel genoeg van die dingen af. Nu rijd ik er al een paar maand wegens een nieuwe wagen terug met rft's. Deze keer zijn het Bridgestone Potenza S001's. Wel die vallen heel goed mee, ook in rft wordt er vooruitgang geboekt . Ik denk niet dat ik bij een wissel ze terug zou kopen (zijn niet echt goedkoop heb ik al gezien) maar ze hoeven niet meteen te verdwijnen

Comment

Working...
                            X