Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 firmawagens, dan ook 2 x VAA ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2 firmawagens, dan ook 2 x VAA ?

Na 18 jaar voor een Belgisch bedrijf in Duitsland te hebben gewerkt, zal ik vanaf september het Pruisische grondgebied verlaten en me toeleggen op UK en Ierland.

nu, om tijdens het reizen niet al te veel tijd te verliezen wil het bedrijf waarvoor ik werk m'n wekelijkse verplaatsing naar Engeland of Ierland met het vliegtuig laten doen,
    maar in Engeland zelf zal ik wel een groot aantal kms met de wagen onderweg zijn.

daarom dien ik tegen juni een voorstel af te geven voor mijn verplaatsingen.
    1ste mogelijkheid :een jaarcontract afsluiten met hertz, National, ... En telkens met andere wagens rijden. Wat interessant kan zijn omdat ik niet elke week naar dezelfde luchthaven dien te vliegen. Maar ongemakkelijker omdat ik dan nooit dezelfde wagen heb. Ook telkens aan de balie de wagen aanvragen etc etc... En terug uitchecken...lijkt me op de duur enerverend.

2. Een tweede firmawagen laten aankopen/leasen die dan in de weekends aan een vlieghaven in de Uk blijft staan.

3. M'n huidige firmawagen naar Engeland brengen, en hier in België een extra wagen leasen/huren.

weet er iemand of ik met een tweede firmawagen ook een tweede keer VAA dien te betalen ? Volgens m'n verzekeringsagent kan je als bediende maar 1x VAA betalen, maar was hier ook niet zeker van..

dus mochten er iemand hiervan iets meer weten hoor ik het graag

Aneen é, dienen die int buitenland blijft, die gebruik je niet om mee naar huis te rijden of int weekend mee rond te crossen met de kinderen. Daar heb je geen voordeel in natura aan, dus dat moet je dan ook niet betalen.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      Aneen é, dienen die int buitenland blijft, die gebruik je niet om mee naar huis te rijden of int weekend mee rond te crossen met de kinderen. Daar heb je geen voordeel in natura aan, dus dat moet je dan ook niet betalen.
      ok, dank je.
      in theorie zou ik dus de meest 'voordelige' VAA wagen als woon-werk-prive kunnen opgeven, en de duurdere VAA als UK voertuig. Denk niet dat in de praktijk dit ooit gecontroleerd gaat worden...

Comment

Tip : je neemt een Fiatje, max een 500, en daarop laat je de VAA berekenen... Dan neem je een Bentley als tweede wagen, je betaalt er toch geen VAA op... Denk je dat de fiskus je gaat volgen ?? ;-))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Tip : je neemt een Fiatje, max een 500, en daarop laat je de VAA berekenen... Dan neem je een Bentley als tweede wagen, je betaalt er toch geen VAA op... Denk je dat de fiskus je gaat volgen ?? ;-))
          haha, tzal eerder in de trant van bmw 3 (huidig) zijn, en een vw golf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
            1ste mogelijkheid :een jaarcontract afsluiten met hertz, National, ... En telkens met andere wagens rijden. Wat interessant kan zijn omdat ik niet elke week naar dezelfde luchthaven dien te vliegen. Maar ongemakkelijker omdat ik dan nooit dezelfde wagen heb. Ook telkens aan de balie de wagen aanvragen etc etc... En terug uitchecken...lijkt me op de duur enerverend.

2. Een tweede firmawagen laten aankopen/leasen die dan in de weekends aan een vlieghaven in de Uk blijft staan.

3. M'n huidige firmawagen naar Engeland brengen, en hier in België een extra wagen leasen/huren.

dus mochten er iemand hiervan iets meer weten hoor ik het graag
            Ik zou de eerste mogelijkheid kiezen. Het gemak om telkens een propere wagen te hebben die volgetankt is en waar je geen zorgen aan hebt zou bij mij primeren.
            Parkeergeld op luchthaven is ook een niet te onderschatten kost..

Comment

Op mijn bvba staan 2 wagens ingeschreven en ik moet toch op alletwee vaa betalen hoor...

Comment

Ik zou vragen om die 2e wagen in de UK te leasen op UK platen. Een rechtsgestuurde wagen is daar toch handiger. Dan is er geen VAA
                Plus, een wagen waar je privé niet mee rijdt (bv een bestelwagen van UPS waarmee de UPS transporteur niet naar huis rijdt), is geen voordeel voor die transporteur, dus geen VAA
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

telkens overstappen van links gestuurd naar rechts gestuurd is lastiger dan in UK op de verkeerde plaats te zitten in het verkeer

Comment

Dat vind ik niet. Als je dat gewoon bent ben je daar binnen de 5 min mee weg.
                    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      Dat vind ik niet. Als je dat gewoon bent ben je daar binnen de 5 min mee weg.
                      tot je plots moet reageren... dan komen onvermijdelijk de oude reflexen terug naar boven
                      idem met automaat/manueel...
                      het zit in onze hersenen !

Comment

Ben do en vrij in Birmingham.
                        Zal eens informeren naar lease/verhuurcontracten ed.

Gezien de te kleine omzet die we momenteel in de UK hebben, wordt er sowieso geen kantoor en app voor me gehuurd, maar dien ik eerste 3-5 jaar in hotels te leven.
                        Daarom is het niet te onderschatten voordeel van verhuring dat ik niet telkens naar dezelfde vlieghaven dien terug te vliegen, waar ik de week ervoor m'n leasewagen heb achtergelaten.

Comment

Dus waarschijnlijk optie 1.
                          Heeft dan het voordeel dat je met veel verschillende auto's kan rijden.
                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

In uw geval vind ik dat verhuur nog de beste oplossing is : totale vrijheid, die wel gepaard gaat met het ongemak telkens een andere auto te gebruiken
                            dit valt denk ik te regelen met de huurfirma, om steeds een zelfde model te bekomen, dan liefst met automaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                              ok, dank je.
                              in theorie zou ik dus de meest 'voordelige' VAA wagen als woon-werk-prive kunnen opgeven, en de duurdere VAA als UK voertuig. Denk niet dat in de praktijk dit ooit gecontroleerd gaat worden...
                              Dan ken je de fiscus nog niet goed. Bij mij zijn ze gewoon voor een controle even langs mij thuis gereden om te zien welke auto's er stonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                Op mijn bvba staan 2 wagens ingeschreven en ik moet toch op alletwee vaa betalen hoor...
                                Als ze alle twee op uw oprit staan, ja dan moet je twee keer betalen. Als je kan aantonen dat je er niet mee naar huis rijdt en de wagen enkel voor werk gebruikt wordt, dan moet je dat niet. Gezien in dit voorbeeld de wagen in de UK blijft - waar enkel gewerkt wordt, is dat wel erg makkelijk aan te tonen en zal dat geen probleem geven.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

blijft gevaarlijk. dan mag hij de tijd dat hij daar zit nergens naartoe gaan om te gaan eten of zelfs niet stoppen bij de bakker. controle erop is moeilijk maar ze kunnen toch moeilijk doen als ze willen.
                                  wimoptiek.be op

Comment

hertz verhuring lijkt momenteel de meest aantrekkelijke aanbieding te hebben.
                                    Met jaarcontract van 3 x een wagen per maand te huren (minimaal 24 uur) krijg ik voor een L-band wagen de prijs van een E-band >> wat erop neer komt dat ik een c-klasse, 3-serie voor de prijs van een octavia, ... krijg. Ook de check in ed wordt aanzienlijk vergemakkelijkt met een true-customer kaart systeem.
                                    Daarbovenop 15% korting in prijs, de hertz gold plus rewards (spaarpuntensysteem), en de frequent flyer punten met gelieerde vliegmaatschappijen.

Bottom line is National wel goedkoper in prijs, maar dan zonder de punten&reward extra's. En omdat m'n baas de hele zwik betaald opteer ik toch voor hertz... Kunnen dan op vakantie gebruik maken vd opgespaarde punten om zo gratis rond te toeren

nu, volgende week nog het verhaal "eventjes verkopen" op kantoor.....en dan hoop ik dat het hertz wordt.

Comment

Working...
                                    X