Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe fabrieks-LPG Duster uit Duitsland naar België waar Dacia geen LPG levert?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe fabrieks-LPG Duster uit Duitsland naar België waar Dacia geen LPG levert?

We denken erover om in Duitsland bij een officiële Renault/Dacia dealer een nieuwe Duster Ice (basic met airco) te bestellen omdat ze daar af fabriek geleverd kunnen worden met LPG en dit quasi voor de prijs van de gewone benzine hier. Bij ons moet je achteraf nog eens de ganse installatie laten inbouwen én verlies je de waarborg van Dacia. Begrijpen wie kan.

Maar gaat dit eigenlijk? M.a.w. de wagen komt met COC maar gaat Dacia hier zich aan de waarborgen moeten houden? En wordt de wagen met gasinstallatie vanaf de fabriek hier ook technisch goedgekeurd, of moeten wij hier de hele gasinstallatie opnieuw laten homologeren?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
    We denken erover om in Duitsland bij een officiële Renault/Dacia dealer een nieuwe Duster Ice (basic met airco) te bestellen omdat ze daar af fabriek geleverd kunnen worden met LPG en dit quasi voor de prijs van de gewone benzine hier. Bij ons moet je achteraf nog eens de ganse installatie laten inbouwen én verlies je de waarborg van Dacia. Begrijpen wie kan.

Maar gaat dit eigenlijk? M.a.w. de wagen komt met COC maar gaat Dacia hier zich aan de waarborgen moeten houden? En wordt de wagen met gasinstallatie vanaf de fabriek hier ook technisch goedgekeurd, of moeten wij hier de hele gasinstallatie opnieuw laten homologeren?

interessant idee, bieden ze meerdere modellen standaard met LPG aan?

wat is de prijs van een basisduster met LPG inclusief BTW, puur uit interesse?

Comment

En dat terwijl je in Duitsland op veel minder plaatsen LPG vind dan in belgenlandje, in belgenland hebben ze niet graag LPG want daar kunnen ze niet genoeg op verdienen, mijn gedacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
        En dat terwijl je in Duitsland op veel minder plaatsen LPG vind dan in belgenlandje, in belgenland hebben ze niet graag LPG want daar kunnen ze niet genoeg op verdienen, mijn gedacht.
        lijkt me persoonlijk rare redenering..

als 'de staat' (veronderstel dat je dat bedoelt) daar te weinig op verdient, waarom heb je het hier dan op meer plaatsen? de staat kan echt de verkoop van lpg voertuigen standaard af fabriek niet verbieden hoor enkel voor zo reden.
        er moet een andere economische reden voor zijn waarom dacia dat niet doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          interessant idee, bieden ze meerdere modellen standaard met LPG aan?

wat is de prijs van een basisduster met LPG inclusief BTW, puur uit interesse?
          Je kan in Duitsland inderdaad zowat elke Renault en Dacia af fabriek met LPG kopen bij de officiële dealers.

De Dacia Duster Ice 1.6 16V LPG 4x2 kost 13090 EUR. Meestal komt daar nog een Überfurungskost bij van een paar 100€ maar die is onderhandelbaar en hangt af van de dealer.
          (ongeveer vergelijkbaar hier met versie Ambiance + airco)

Comment

garantie is europees. Dus als je het voertuig in Duitsland aankoopt vervalt de garantie niet in België.
            www.peugeotforum.be

Comment

Ik denk dat je de LPG apart moet laten keuren. Bel anders naar de mensen van de keuring en naar Dacia Belgie.
              Onze wetgeving is toch zo ingewikkeld voor de gewone mens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                garantie is europees. Dus als je het voertuig in Duitsland aankoopt vervalt de garantie niet in België.

Dat is inderdaad zo. Anderzijds kan je een Renault/Dacia dealer niet verplichten om garantie te geven op een niet bij hem gekochte auto. Als er dan een ernstig probleem is met je wagen die onder garantie hersteld moet worden dan mag je teruggaan naar Duitsland waar je hem gekocht hebt.

Comment

Kan je zo maar elk merk in Duitsland kopen zonder problemen te hebben in Belgie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                    Kan je zo maar elk merk in Duitsland kopen zonder problemen te hebben in Belgie
                    normaal wel, garantie is nu Europees afgesproken voor alle "consumer goods"

het gaat nog verder, B ligt zwaar onder druk van EU ivm keuring van wagens
                    als het van EU afhangt zou je een 2e handse wagen gekeurd in D, NL, ... kunnen gebruiken in B zonder dat deze terug gekeurd moet worden !
                    Last edited by Stef69; 08/04/2013, 19:25.

Comment

Wij hebben zo al een paar gevallen van Lada tegengekomen, in Frankrijk verkoopt men de Niva met LPG.
                      Als die in Belgie na pech via vrachtwagen bij de dealers aankomen zijn ze meestal niet happig om daar aan te werken = kennis LPG nihil dus ik vermoed dat het bij Dacia hetzelfde zal zijn.
                      Database error.
                      The database has encountered a problem.

Comment

de dacia + lpg garantie kan niet van tel zijn in be
                        be dealers hebben nooit opleiding gekregen over die materie, als dacia-klant dat wil, bely hij maar met dacia eerst om eventueel naar duitsland te takelen

Comment

Dacia sleept naar dichtstbijzijnde garage en that's it.
                          Database error.

Comment

Ik heb van Dacia dit antwoord gekregen:

"Indien de Dacia Duster LPG afgeleverd wordt met een Dacia fabrieksgarantie (waarbij u dient na te gaan of de fabrieksgarantie ook geldt op de LPG) dan valt deze onder de Europese garantievoorwaarden en zal deze ook in Belgie onder deze garantievoorwaarden hersteld worden.Indien u nog vragen heeft, kan u ons steeds bereiken op het nummer xxxxxxxxxxxxxxxxxx"

Vervolgens heb ik ook de Duitse documenten gezien en de fabrieksgarantie loopt wel degelijk over het hele voertuig, dus inclusief de LPG installatie.

Uiteindelijk is de deal niet doorgegaan en hebben we een Up! gekocht als tweede wagen. Al kriebelt het eerlijk gezegd nog een beetje om onze Kangoo Dynamique dci 110pk te vervangen door een Duster 4x4. Maar 't is eigenlijk zot van het geld (ik vind een zilveren Duster in basisafwerking met airco en 4x4 echt mooi) want onze Kangoo is meer dan OK en heeft nog maar 40000km.

Comment

knap van europa, dat brengt ons dan toch wat bij

Comment

Is de Dacia duster 4x4?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Is de Dacia duster 4x4?
                                  de nieuwe blijkbaar wel. ik blijf het een echte draak vinden waar low budget van af druipt maar soit die vervelende reclame zal mijn haat voor die wagen wel veroorzaakt hebben
                                  lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    de nieuwe blijkbaar wel. ik blijf het een echte draak vinden waar low budget van af druipt maar soit die vervelende reclame zal mijn haat voor die wagen wel veroorzaakt hebben
                                    Wat is er mis met low budget? En haat voor een auto, wat een bullshit!
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Wat is er mis met low budget? En haat voor een auto, wat een bullshit!
                                      low budget... een grote auto willen voor de prijs van een kleintje... koop dan beter een kleintje nee?
                                      en ja reclames hebben niet altijd het geliefkoosde effect blijkbaar
                                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        low budget... een grote auto willen voor de prijs van een kleintje... koop dan beter een kleintje nee?

Waarom zou men geen Dacia mogen kopen?
                                        Ik vind de Duster eigenlijk nog een knappe wagen, en zou er me niet om schamen om daarmee rond te rijden.
                                        Ge komt er overal mee, echter de status dat de prestige wagens met zich meebrengen hebben ze niet. Maar sommige mensen hebben dat ook niet nodig.
                                        Database error.

Comment

Working...
                                        X