Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Start/Stop - uitschakelen de eerste maanden bij nieuwe auto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik vind dat maar een belachelijk systeem.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Ik vind dat maar een belachelijk systeem.
      Alles voor europa als vriend te houden he,die leggen allemaal domme regels op.
      Tja ik heb er geen last van, ik heb bewust geen 1.4 T genomen desondanks die net wat meer power had.
      Reden daarvan hoofdzakelijk de turbo er op en ten 2de dus dat start en stop,allemaal niet nodig om een wagen degelijk te laten functioneren
      Ze zeggen wel dat de motor er op voorzien is en sterkere startmotor's oid,maar we zullen over een aantal jaar nog eens praten.
      Zullen er wel wat op terugkomen *denk* ik , enfin ik ben tevreden dat ik mijn astra j vorig jaar zonder dat gek systheem heb besteld.

      Comment


      • #23
        Als er zo'n start-stop systeem op je auto zit en je verkoopt die bvb na enkele jaren , dan vermoed ik dat ge blij zult zijn met de liters die ge hebt kunnen besparen ......en dan zijn de eventuele extra kosten toch voor de volgende eigenaar

        En zolang je auto goed start is er dus geen probleem......

        Comment


        • #24
          Grootste probleem is dat de wagen de kans niet krijgt om effe na te draaien . Van het moment je stilstaat duur het 2seconden voordat de wagen stilvalt. Kan toch niet gezond zijn.

          Comment


          • #25
            Ik druk de startknop in en dadelijk de knop om start/stop af te zetten. Is een automatisme geworden in mijn hoofd.
            Het is een belachelijk systeem.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              Als er zo'n start-stop systeem op je auto zit en je verkoopt die bvb na enkele jaren , dan vermoed ik dat ge blij zult zijn met de liters die ge hebt kunnen besparen ......en dan zijn de eventuele extra kosten toch voor de volgende eigenaar

              En zolang je auto goed start is er dus geen probleem......
              Zie ik niet naar hoor,en op een kleine cilinderinhoud zeker niet, een autorijden kost naar mijn mening nu eenmaal geld.
              En ik heb persoonlijk gewoon liefst een klassieke motor,zonder al teveel beperkingen.
              Oke door die groen mannen is er al veel teveel dat een motor belet 100% optimaal te lopen,maar als ik bepaalde systhemen kan vermijden zal ik dat ook doen.
              En zo heel veel liters besparen,goh hangt ook maar af van hoe en wat,aan een verkeerslicht waar je 10 sec je motor stationair laat draaien of afstaat.
              Mijne vebruikt terwijl hij stilstaat ja,s&s die gaat af ,maar die moet ook alweer opstarten (wat ook zoizo extra brandstof kost).
              Waar ik wel van overtuigt ben,is dat een langere tijd stil staan je beter een motor wel stil legt (als je WIL besparen) en dan kan er wel wat liters minder uit.
              Vb enorm lange file,trein dat moet paseren oid, en dan zou het kunnen dat ik de motor stil leg (al is het vaak eerder voor overhitting te vermijden).

              Ik snap dat bepaalde mensen niet anders meer willen,maar ik ben niet overtuigt van dit systheem.

              Comment


              • #27
                ik hou van start stop
                je staat aan de lichten als voetganger en die wagens brommen niet meer

                lijkt wel science fiction

                Comment


                • #28
                  bobo, ik ben blij dat we met twee zijn
                  Het went echt. Terug starten gaat vlotjes. Aan lichten nog nooit verkeer opgehouden.
                  Als auto's met zo een kleine toegeving als iets meer eco aanzien worden, of ze het echt zijn kan me weinig schelen, waarom dan niet?
                  Zoals ik al heb vermeld, ik vind het ondertussen logisch dat mijn motor op temperatuur afslaat als ik niet rijd.
                  Last edited by cooper s; 15/03/2013, 22:25.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                    Terug starten gaat vlotjes. Aan lichten nog nooit verkeer opgehouden.Zoals ik al heb vermeld, ik vind het ondertussen logisch dat mijn motor op temperatuur afslaat als ik niet rijd.
                    Ik denk dat ik mijn stop-start in de toekomst ook wel ga gebruiken , zeker als er niet constant wordt doorgereden . ( ik heb liever dat de motor enkele minuten doordraait/afkoelt bij langere ritten , daarom )

                    Ik heb al gemerkt dat de motor zeker niet op bedrijfstemperatuur moet zijn , voor het systeem aanslaat (afslaat eigenlijk )

                    Enkel als er nogal veel stroom wordt gebruikt (zetelverwarming vollen bak ) , slaat ie niet af .

                    Comment


                    • #30
                      Idd, systeem slaat al aan voor dat volledige bedrijfstemperatuur bereikt is. Ook voor de airco slaat de motor terug aan als het warm is. Dat doet veel vreemder aan dan een motor die uitvalt. Verschiet ik soms nog van

                      Comment


                      • #31
                        Ik gebruik het op mijn 125cc-scooter. Werkt zalig.

                        Soms sta ik met andere auto's aan het licht, en is het toch compleet stil. Een bijna surrealistische ervaring, maar wel leuk!

                        Ik zou ook geen enkele reden zien om het af te zetten, ook niet in een auto...
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • #32
                          Start/stop op een 125cc scooter? Dat moet een honda pcx zijn dan? Ik rij ook 125cc scooter. Zou er nog een scooter bij willen om redelijk wat km's te doen.
                          Pcx staat op het lijstje.

                          Ok, ik zie nu je lijstje voertuigen pas. PCX dus

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                            Start/stop op een 125cc scooter? Dat moet een honda pcx zijn dan? Ik rij ook 125cc scooter. Zou er nog een scooter bij willen om redelijk wat km's te doen.
                            Pcx staat op het lijstje.

                            Ok, ik zie nu je lijstje voertuigen pas. PCX dus
                            Yeps. Enorm content van.

                            Volgende week op 12.000 km-onderhoud (heb hem nog geen jaar), zit er zelfs al iets over. Gemiddeld verbruik 2,47 liter/100 km gemeten van nieuw tot nu.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                            Comment


                            • #34
                              Ik heb ook een start/stop systeem dat je niet kan afzetten. In de garage zeiden ze dat dit geen probleem is. Bij koud starten komt op de display "motor moet draaien". Na ongeveer een 5 kilometer gaat dat al weg en na pakweg 10 kilometer kan ik al op lagere snelheid < 70 kilometer/uur elektrisch rijden. Is dus een hybride. Ik vind het ook wel aangenaam dat de motor bij stilstand stopt. Dan is het rustiger. En bij vertrek is het elektrisch om dan zonder enige hapering op benzine over te schakelen. Op een gemiddelde rit slaagt de motor tientallen keren aan en uit. En het bespaart wel degelijk. Een kleine 7-8 liter/100 kilometer bij gewoon gebruik, en dit voor een 3.0 benzine en een wagen van bijna 2 ton. Uitersten tot nu toe zijn een goede 12 liter/100 kilometer bij sportknop en gaspedaal ingedrukt.

                              Comment

                              Working...
                              X