Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een Porsche 928 V8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met een Porsche 928 V8?

    Heeft iemand op dit forum ervaring met porsche 928 modellen?
    Heb hier een staan van een kennis, een V8 automaat van 1978
    Er moet heel wat aangebeuren,
    Motor heeft uitgebreid onderhoud nodig + 1 gescheurde uitlaatcollector
    Automatische versnellingsbak doet raar, -->vbak hangt achteraan bij dit type, motor net achter de vooras,
    Iemand ervaring met dit type?
    BMW E10 1600ti 1967
    BMW E10 2002tii 1973
    BMW E30 325i sedan 1986
    BMW E36 318is cabrio 1995
    BMW E36 320i cabrio 1994
    BMW E91 318d touring 2006
    MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

  • #2
    Dat gaat duur worden. Zo een uitlaatcollector kost veel en versnellingsbak nog meer.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
      Heeft iemand op dit forum ervaring met porsche 928 modellen?
      Heb hier een staan van een kennis, een V8 automaat van 1978
      Er moet heel wat aangebeuren,
      Motor heeft uitgebreid onderhoud nodig + 1 gescheurde uitlaatcollector
      Automatische versnellingsbak doet raar, -->vbak hangt achteraan bij dit type, motor net achter de vooras,
      Iemand ervaring met dit type?
      Uitlaatcollector kan je eventueel laten maken door een specialist. De versnellingsbak moet je eens gaan opzoeken want, als ik het goed voorheb, hebben die autos een tijd bakken van Mercedes gebruikt.
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #4
        Ik dacht juist andersom . De 500E W124 had porsche versnellingsbak of ben ik mis.

        Comment


        • #5
          Wiki:

          Porsche utilized a
          transaxle in the 928 to help achieve 50/50 front/rear weight distribution, aiding the car's balance. Although it weighed more than the difficult-to-handle 911, its more neutral weight balance and higher power output gave it similar performance on the track. The 928 was regarded as the more relaxing car to drive at the time. It came with either a five-speed dog leg manual transmission, or a Mercedes-Benz-derived automatic transmission, originally with three speeds, with four-speed from 1983 in North America and 1984 in other markets. More than 80% had the automatic transmission. Exact percentage of manual gearbox cars for entire production run is not known but its believed to be between 15 and 20%.

          Comment


          • #6
            Ik zou dat project niet op mij nemen, tenzij ik een zeer dikke portemonee had
            Ook is de wagen ooit rijklaar gemaakt, dat zal je weten hoeveel dat ding zuipt, begin al te sparen ,-)

            Comment


            • #7
              Een 928 is de duurste "normale" Porsche om te onderhouden.
              Wisselstukken zijn echt duur, en als er iets erg gebeurd dan mag je rekenen op 'supercar' prijzen om die te herstellen.

              De automatiek is inderdaad GEBASEERD op een Mercedes, maar dat maakt ze nog niet gelijk of verwisselbaar... je moet wel Porsche stukken gebruiken.

              Die auto's zijn betaalbaar aan aankoop maar reken wel een goeie budget om ermee te rijden (belasting als niet old timer, benzine, verzekering als niet old timer, onderhoud, wisselstukken, enz).
              Het tegengesteld van een 911 bvb.
              2014 Porsche Boxster 981
              2015 BMW serie 2 Cab 220d

              Comment


              • #8
                Reken inderdaad maar op een dikke rekening. Vroeger ook nog een 928S4 gehad en telkens ik een probleem had wist ik waar ik voor ging werken. In vergelijking met een 911 was de 928 onbetaalbaar. En zuipen dat dat ding deed. Minste prul was toen direct +50.000BEF (1250 euro). En dan spreken we over meer dan 15 jaar geleden (dacht '96 - '97). En toen ik de wagen kocht had die amper 23000 km dus quasi nieuw. Ik heb ooit eens getwijfeld om een BMW 850 te kopen en daar kreeg ik identiek verhaal als bij de 928 te horen : poten afhouden of een enorm dik budget voorzien om dagelijks te kunnen en blijven rijden.

                Comment


                • #9
                  Het is niet voor mezelf, maar voor een kennis, ik heb de man ook al gezegd dat er serieuze kosten aan zijn, en dat het een bodemloze put is...
                  De auto is nog gekeurd en ingeschreven voor dagelijks gebruik, moet gewoon terug rijdbaar gemaakt worden...
                  Het verbruik is ronduit belachelijk inderdaad, met 20€ benzine kun je nog geen 25km rijden of het lampje brand al terug...
                  BMW E10 1600ti 1967
                  BMW E10 2002tii 1973
                  BMW E30 325i sedan 1986
                  BMW E36 318is cabrio 1995
                  BMW E36 320i cabrio 1994
                  BMW E91 318d touring 2006
                  MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
                    Het is niet voor mezelf, maar voor een kennis, ik heb de man ook al gezegd dat er serieuze kosten aan zijn, en dat het een bodemloze put is...
                    De auto is nog gekeurd en ingeschreven voor dagelijks gebruik, moet gewoon terug rijdbaar gemaakt worden...
                    Het verbruik is ronduit belachelijk inderdaad, met 20€ benzine kun je nog geen 25km rijden of het lampje brand al terug...
                    Hier in Gullegem zit er een garagist die aan veel oude Porsche's werkt ( en andere modellen ) misschien daar eens informeren ?
                    Kan niet direct op zijn naam komen maar misschien ken je hem wel ( niet ver voor het centrum Gullegem )
                    Indien interesse geef ik zijn nummer wel eens met het juiste adres

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                      Reken inderdaad maar op een dikke rekening. Vroeger ook nog een 928S4 gehad en telkens ik een probleem had wist ik waar ik voor ging werken. In vergelijking met een 911 was de 928 onbetaalbaar. En zuipen dat dat ding deed. Minste prul was toen direct +50.000BEF (1250 euro). En dan spreken we over meer dan 15 jaar geleden (dacht '96 - '97). En toen ik de wagen kocht had die amper 23000 km dus quasi nieuw. Ik heb ooit eens getwijfeld om een BMW 850 te kopen en daar kreeg ik identiek verhaal als bij de 928 te horen : poten afhouden of een enorm dik budget voorzien om dagelijks te kunnen en blijven rijden.
                      de 850 had wel een voordeel : je kon een ei bakken op je middenconsole ;-))
                      ook in de winter moest de airco draaien, en in de zomer was het dan met airco én ramen open
                      niet te houden van de warmte die de motor produceerde...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        de 850 had wel een voordeel : je kon een ei bakken op je middenconsole ;-))
                        ook in de winter moest de airco draaien, en in de zomer was het dan met airco én ramen open
                        niet te houden van de warmte die de motor produceerde...
                        Is dat niet wat overdreven .

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Is dat niet wat overdreven .
                          neen, zelf ervaren met de 850 van een goede kennis, de wagen heeft hij na één jaar afgezegd (was lease)
                          een andere kennis had het ook zij het in mindere mate met een 840, die heeft het drie jaren uitgehouden

                          Comment


                          • #14
                            Droomkar Porsche 928 S4 handbak, die gaan veel geld.
                            De "gewone" 928 is goedkoop in aankoop, t zijn idd de stukken, 10tal km hier vandaan zit er ook ene.
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                            Comment

                            Working...
                            X