Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaringen met Touring verzekeringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ervaringen met Touring verzekeringen

door de lopende actie op internet heb ik eens een simulatie gemaakt voor mijn wagens en dit was opmerkelijk goedkoper dan bij Argenta (hier vlak om de hoek) waar ik nu zit maar waar ik een goed contact heb met de mensen + waar ik altijd al zeer goed en snel geholpen ben geweest.

Kever was 122 ipv 185 en Zafira Tourer was 1100 ipv 1800 voor een full omnium. Je krijgt momenteel 20% korting als je dit via internet regelt + krijg je ook korting als je fietsvergoeding krijgt van je werkgever.

Ik heb ook even op google gekeken en daar kan je wel merken dat, wanneer je een ongeluk hebt, je wel wat miserie kan hebben + ik vraag mij ook af of die 20% korting ook voor het volgende jaar blijft gelden..;

dus nu is mijn vraag wie er momenteel bij Touring zit, of wie er heeft gezeten en wat jullie ervaringen zijn want het te betalen bedrag is voor mij niet het allerbelangrijkste al is er (nu) wel een groot verschil op de Zafira natuurlijk...

niets is moeilijker dan verzekeringen de vergelijken
    niet alleen de prijs telt, je moet kijken naar de dekking, en vooral naar de kleine letters (uitsluitingen)
    het is gemakkelijk de helft goedkoper te zijn als je maar een kwart dekt ;-)
    ik koop mijn brood bij de bakker...

Comment

- Ik ben al jaren bij Touring voor 3 auto's en mijn woonpolis. Temeer daar Touring bij meerdere contracten tot 6% korting bovenop geeft (op alle aangegane polissen).
      - Wat de prijs betreft: toen ik de markt afging voor mijn voertuig(en) waren ze bij de goedkoopsten (zelfs tov maatschappijen die via mijn werkgever extra korting gaven).
      - Ze waren ook zeer soepel in het verzekeren van mijn kinderen, - 25 jaar, op mijn naam en bij opgave van de kinderen (zonder noemenswaardige meerprijs) begon hun BM jaarlijks al te dalen als ze in de toekomst een polis bij Touring willen afsluiten (zonder eigenlijk de verzekerde te zijn).
      - De laatste jaren zijn ze voor redelijk grote bedragen moeten tussenkomen (1x auto waar ik niet in fout was, dus BA, 1 x auto optie stormschade (hagelsschade over gans het koetswerk),
      2 x glasbreuk aan de woning en 1 x stormschade in de tuin en wateroverlast in de woning. Hierbij hebben ze nooit moeilijk gedaan, correct gehandeld, vlot uitbetaald en zelfs een vervangwagen mogen gebruiken, veel langer dan contractueel voorzien (3 weken bij de hagelschade omdat de expert en garage niet overeenkwamen over de wijze van herstelling). Dus daar zeker niet over te klagen.

Minpuntje: in hun communicatie via e-mail (lokale agenten hebben ze zeer weinig en geen in de nabijheid van mijn woonplaats) loopt het nogal eens stroef en krijg je geen of laattijdig antwoord.
      Anderzijds als je de tf neemt krijg je (eenmaal contact) wel vlot iemand aan de lijn die van wanten weet (of je doorschakelt naar iemand die wel op de hoogte is) en je klantvriendelijk en naar behoren verder helpt.

Wat betreft de internetkorting. Hier heb ik een beetje een dubbel gevoel bij. Eenmaal je polis aangegaan (met de internetkorting) stijgt deze idd de komende jaren (buiten de index of wettelijke aanpassingen) niet maar het is wel voordeliger om steeds je polis op te zeggen en 'nieuwe' klant te worden via internet dan bestaande klant te blijven (en daar financieel voor beloond te worden).
      Hoewel ik dit (van uit mijn standpunt) niet correct vind heb ik het nog niet toegepast (al die rompslomp).

Al bij al tot nu toe een overwegend positief gevoel, zeker bij schade is het onverdeeld positief (je kan niet alles hebben).
      Last edited by ivob2; 15/02/2013, 18:52.

Comment

directe verzekeraar: je moet als cliënt goed weten waar je aan begint. Bij schade zal het initiatief bij jou liggen, en niet bij de makelaar die bij de schadedienst achter de duiven gaat gaan zitten.
        Als je deze service echt belangrijk vindt: blijf of ga naar een makelaar.

Uit de branche zijnde, weet ik dat de schadedienst bij Argenta niet bij de beste van de klas behoort.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ik heb tot hiertoe al 2 schadegevallen gehad met Argenta, 1x stormschade, offerte van 1300 euro ingediend en 2 weken later geld op de rekening, zonder dat er iemand is naar komen kijken.

2de geval was iemand die achterwaarts tegen mijn kever was gereden, ik was in mijn recht maar tegenpartij deed moeilijk over de hoge prijs van de expertise. Zij waren van mening dat een spatbord voor een kever geen 1000euro kon kosten... Mede door het taxatierapport en de moeite van Argenta heb ik toch getrokken wat nodig was om de kever terug in oorspronkelijke staat te krijgen, en zo hoort het ook natuurlijk
          Kever stond bij een carrossier van mijn keuze en de experten zijn daar gaan kijken ook...

in beide gevallen heb ik 'niets' moeten doen en heeft Argenta alles voor mij geregeld..

maar heb nog wat rondgekeken op het net en het blijkt inderdaad niet zo simpel te zijn om die mannen van Touring te pakken te krijgen.
          Bij Argenta kan ik ook makkelijk mijn groen papier even binnensmijten voor 2 maanden zodat ik 2 maanden geen verzekering moet betalen enzo, ik kan daar makkelijk een andere auto gaan halen op de nummerplaat van mijn auto etc...
          Last edited by ; 15/02/2013, 19:16.

Comment

Hier ook enkele jaren een wagen bij Touring verzekerd: eerste jaar inderdaad goedkoop door hun lok-korting, de jaren daarna gingen de premies steeds in stijgende lijn.

Goede tip voor mensen die zich laten verzekeren door een direct verzekeraar: neem een aparte rechtsbijstandsverzekering zoals bvb DAS, kan je heel veel ellende mee uitsparen.

Comment

Inderdaad. Je zou eigenlijk elk jaar 3 maanden voor je vervaldag terug offertes moeten opvragen, je verzekering opzeggen en een nieuwe nemen (ev. zelfs terug bij je vorige verzekeraar).
              Maar wie doet dat effectief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Hier ook enkele jaren een wagen bij Touring verzekerd: eerste jaar inderdaad goedkoop door hun lok-korting, de jaren daarna gingen de premies steeds in stijgende lijn.
                Bij mij is er 20 euro af gegaan... zat thans al in de laagste bonus-malus graad.

Ik ben bij Touring, buiten de laagste prijs in zijn soort nog geen verdere ervaringen rijker

Comment

Working...
                X