Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb niets voorschot gegeven,gewoon het hele bedrag betaald bij afhaling,werdt me ook niet gevraagd een voorschot.
Heb wel niet met een financiering of dergelijke gewerkt,moest dat invloed hebben ?
Bij mijn occasie vorig jaar,heb ik wel vrije keus voorschot gegeven , 250 euro was dat denk ik.
Ik heb de laatste 15j geen voorschot meer betaald op een nieuwe wagen, ik zou ook niiet weten waarom? Als ge al uw handtekening plaatst met daarbij nog de ' gelezen en goedgekeurd ' dan hebben ze u altijd bij uw pietje als ge annuleerd hoor ( binnen de termijn wel te verstaan ) gewoonlijk is buiten de termijn +25% van de vooropgestelde levertermijn.
Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Mij kan het geen bal schelen dat ik een voorschot moet betaalen of niet, alles betalen zal je toch moeten doen als je het koopt hé !
Dat is voor alles zo.
Maar bij een nieuwe wagen betaal ik nooir iets, dat is ook niet gevraagd.
Bij een 2dehands is het absoluut normaal en dan is 10% logisch.
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Ik heb op 4 gekochte wagens nog maar 1 keer een voorschot moeten geven: dat was toen ik m'n eerste bedrijfswagen kocht en ik nog maar 3 maand zelfstandig was. Dat ze dan een beke zekerheid willen is normaal. Was toen een renting (niet echt 'kopen' dus) en heb 25% moeten vooraf betalen op een wagen van ±30.000...
En anders wordt dat normaal niet gevraagd, voor zover ik weet... Nog nooit van gehoord...
Meestal beginnen bedrijven met voorschotten (of sneller voorschot) te vragen, als ze met cashflow problemen zitten, naar mijn ervaring (ne keer voorgehad met de mannen van onze schrijnwerkerij...) ... oppassen zou ik zeggen, ziet dat ge uw geld niet kwijt zijt...
ofwel moet ge zo'n marginale indruk gemaakt hebben, dat ze denken dat er niks bij u te rapen valt (graptje he)
Dus ik wil een sportieve, weinig voorkomende wagen kopen bij een dealer waar ik gen klant ben. We hebben een prijs afgesproken en alle andere details zijn vrij duidelijk. Het is een merkengarage uit het officiele dealernet... Ik krijg deze mail van hun hoofd verkoop ivm het te betalen voorschot:
-------------------------------------
Goededag,
€7.500 is inderdaad een hoop geld, maar wij gaan geen Auto bestellen van een prijs +- €30.000-35.000 met maar €1500,- aanbetaling.
Wij hebben vier vestigingen en bestaan al meer dan 40 jaar. €5000,- is de minimale aanbetaling, anders zullen wij de transactie niet doen Sorry.
U moet voor ons ook begrijpen dat we niet iedere dag een ************ verkopen en dat gewoon moeilijke handel is zoals wij dat zeggen.
Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------
Het is weinig relevant wie de dealer is of over welke wagen het gaat. Jullie mening? Ik heb nooit nieuw gekocht maar 5000 euro is toch wel een smak geld of?
Dus ik wil een sportieve, weinig voorkomende wagen kopen bij een dealer waar ik gen klant ben. We hebben een prijs afgesproken en alle andere details zijn vrij duidelijk. Het is een merkengarage uit het officiele dealernet... Ik krijg deze mail van hun hoofd verkoop ivm het te betalen voorschot:
Goededag,
€7.500 is inderdaad een hoop geld, maar wij gaan geen Auto bestellen van een prijs +- €30.000-35.000 met maar €1500,- aanbetaling.
Wij hebben vier vestigingen en bestaan al meer dan 40 jaar. €5000,- is de minimale aanbetaling, anders zullen wij de transactie niet doen Sorry.
U moet voor ons ook begrijpen dat we niet iedere dag een ************ verkopen en dat gewoon moeilijke handel is zoals wij dat zeggen.
Met vriendelijke groet,
Het is weinig relevant wie de dealer is of over welke wagen het gaat. Jullie mening? Ik heb nooit nieuw gekocht maar 5000 euro is toch wel een smak geld of?
Die zouden van mij hun auto mogen steken waar het zonlicht niet schijnt ...
Goededag,
Met vriendelijke groet,
Tweedehands werk ik ook meestal met voorschot, omdat op het moment van verkopen de auto nog niet helemaal in orde is (keuring, nog extra onderhoud, etc.).
Vaak moet de koper ook nog het geld regelen met de bank. Als natuurlijk iemand het hele aankoopbedrag direct wil betalen, mag dat altijd !
Voorschot is ook vaak een manier om te zeggen ik heb het alvast gereserveerd maar betaal pas later het volledige bedrag.
Iets vastleggen zonder één cent vind ik vaak veel te riskant in deze tijden. Dat raad ik trouwens iedereen af.
Comment