Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dezelfde auto opnieuw inschrijven met andere nummerplaat = geen tweede keer BIV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dezelfde auto opnieuw inschrijven met andere nummerplaat = geen tweede keer BIV?

Ik heb een auto die in 2013 een wat hoger BIV gaat hebben dan dit jaar, dus ik ben van plan om het morgen in te schrijven. Scheelt wel 1000 euro.

Mijn gepersonaliseerd nummerplaat staat nog op een auto die nog niet verkocht is. Wat ik nu afvraag is of ik opnieuw BIV zal moeten betalen, of het verschil in BIV tussen nu en 2013 zal moeten betalen, als ik de in 2013 ingeschreven auto op de gepersonaliseerde plaat ga zetten in 2013.

Volgens de volgende bron niet, maar is het nog up to date? De berekening van de BIV voor 2e hands autos is aan het veranderen.

De Vlaamse Belastingdienst zorgt voor de inning van de Vlaamse belastingen en de fiscale controle erop.

Een uitzondering op dit principe wordt gemaakt voor:

- de herinschrijving van eenzelfde voertuig door dezelfde belastingplichtige (bv: bij een wijziging van een nummerplaat omdat er bv meer dan 2 adreswijzigingen op het inschrijvingsbewijs vermeld staan).

Ge moet het verschil in BIV niet bijbetalen, BIV betalen is éénmalig.
    Ook al verander je naar een gepersonaliseerde plaat.

Comment

BIV is pas opnieuw te betalen als de wagen veranderd van fysiek persoon. Als deze op de firma ingeschreven wordt en hij stond op de privé, dan moet je bij nieuwe inschrijving opnieuw BIV betalen (volgens de ouderdom v/d wagen)

Als de wagen gewoon veranderd van nr plaat en hij blijft op zelfde naam, dan niet.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
      X