Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke 'opties' mogen allemaal bij in leasecontract?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    @160: bedankt, da's tenminste een reactie waar ik iets mee kan! Plooifiets kan idd interessant zijn. Huidige wagen zit ook bij Alphabet.
    Heb je toegang tot hun 'Fleetagent' ?

Zo ja, bij de accessoires kun je deze aanduiden.

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
    BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
    Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ben jij de fleetmanager?

Indien niet, dan stel ik voor dat je die contacteert en desnoods vermeldt hetgeen A160 zegt.
      Waarom wil je echter zo'n gadgets in Uw contract opnemen? Misschien al bij stilgestaan dat Uw carpolicy dat gewoonweg niet toestaat? Vind het altijd straf wanneer werknemers zou zaken beginnen te stellen, persoonlijk kijk ik gewoon naar een andere auto dan. Een bedrijf streeft ook naar uniformiteit.

Trouwens als jij de puntjes op I zet, hoop ik dat je werkgever er niet aan denkt om de puntjes ook op de I te zetten. Ik denk dan aan wie betaalt eindecontractschade, wat indien je veel meer kilometers doet dan je initieel hebt doorgegeven (privé kilometers), vrijstellingen bij aanrijdingen/eigen schade. Ik neem aan dat je dat ook allemaal weet?

Met Alphabet persoonlijk geen al te beste ervaringen, trouwens BMW zou je daar bv vrij voordelig moeten kunnen krijgen omdat omdat ze daar indertijd aan verbonden waren, ze waren echter ook multimerkenleasemaatschappij.

Comment

In onze policy staat niets over deze dingen.
        Einde contractschade wordt gewoon door de leasemaatschappij opgemaakt en daar betaal ik voor (met franchise), net zoals bij aanrijdingen of eigen schade, dus daar stelt het bedrijf altijd al de puntjes op de i. Allee, niet om negatief te doen: er zijn gewoon duidelijke regels over en daar ga ik volledig mee akkoord.
        Het enige wat niet duidelijk geregeld is, wat als je je budget niet opdoet. Zit ik er 10€ onder, geen probleem, maar 100€ of meer?

Heb ik ook gisteren met fleetmanager besproken, die heeft er geen flauw idee over. Ze staat er in ieder geval niet negatief tegenover. Wat zou dit trouwens uitmaken voor het bedrijf?
        Ik krijg x € om te besteden, is deel van mijn loonpakket. Hoe ik dit opmaak, doet er toch niet toe zolang het binnen de regels is. Binnen het bedrijf zijn er geen regels over, ik vraag of er wettelijke regels zijn.

Het enige waar zij zich zorgen over maken is of de wagen nog doorgegeven kan worden als ik tussentijds zou weggaan. Dus geen knalgele of zo.

Geen toegang tot fleet care van Alphabet, maar ik zie in hun promoties dat er inderdaad gratis iPads en iPhones bij Citroën DS en Volvo V40 worden gegeven. En een trolley bij een Mini (dat kan ik nog wel gebruiken!) Een Google Search levert alleen bij Alphabet een match op voor "Gratis ipad Volvo V40", dus het zal vanuit Alphabet komen.
        Dus zulke dingen kunnen kennelijk wel.
        Dat dit allemaal binnengeleverd moet worden na 4j is geen probleem, dan heeft dat toch 4j dienst gedaan. Liever bvb een iPad en een trolley dan dikkere velg.

Comment

als die automerken die ipad bijgeven dan hoeft dit geen invloed uit te oefenen op Uw leasebudget, dat zijn immers teasers om U tot de aankoop van een voertuig over te halen. Denk zelfs niet dat je die zou moeten inleveren (ik zou dat indertijd niet gevraagd hebben, heb zelf een tijd een wagenbeheer gedaan).

Conclusie: al die "cadeau's" die je krijgt van het automerk hebben volgens mij geen invloed op Uw prijs. Dus je blijft met hetzelfde probleem zitten.

En nogmaals: waarom zou Uw bedrijf dat in godsnaam in Uw auto steken, daar bestaan reeds loonoptimalisatiepakketten voor net om fiscaal gunstiger pc/laptops/ipads/GSM/internet en dergelijke allemaal te geven.

Bij mij was het eenvoudig: budget niet op, dat is niet het probleem van het bedrijf, je kan altijd een andere auto nemen. Zijn de Mazda 6 dan trouwens tegenwoordig zo interessant geworden in leasing, ben verbaasd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
            Bij mij was het eenvoudig: budget niet op, dat is niet het probleem van het bedrijf
            Maar dit is toch ook geen probleem voor het bedrijf?
            Zij geven mij een wagenbudget dat ik wel of niet mag opmaken, ga ik erover, dan moet ik bijbetalen.
            Ik moet zorgen dat daarvoor een representatieve wagen is waarmee we niet in schande vallen bij de klanten.

Of ik nu dikkere velgen, een dakkoffer of een trolley of iPad neem. Wat maakt dat het bedrijf uit?!
            Wij mogen merk en versie kiezen die we willen, het moet enkel aanvaardbaar zijn. (echte terreinwagen zal dus niet mogen, net zoals een knalgele)
            Sommigen zeggen: neem een dakkoffer, wel, dan heeft een trolley nog meer waarde voor het bedrijf, want dat zal ik echt gebruiken voor het werk. Die dakkoffer enkel privé.
            iPad zal ook nog meer voor het werk gebruikt worden dan een dakkoffer; mijn eigen iPad gebruik ik al regelmatig voor het werk.

Mazda CX-5 was in januari serieus goedkoop! 130€ goedkoper dan gelijkwaardig uitgeruste A4, Insignia, DS5.
            6 heeft misschien lagere restwaarde dan een SUV, maar zal toch ook geen duizenden euros verschillen.
            Leasemaatschappij moet nog altijd een prijsberekening maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
              Wat hebben de afmetingen van uw lid nu met uw voertuig te maken?
              Omdat hij voor een Japanner gekozen heeft en Japanners zijn nu eenmaal niet zo groot geschapen.

PS: Mazda 6 > zeer mooi. Als dieselrijder zit je met deze wagen nog een tijdje op rozen, mits de i-ELOOP.

Over lengte gesproken, deze Mazda 6 is maar 1 mm korter dan de Mercedes E-klasse en zelfs een stuk langer dan de Skoda Superb. Ik vind hem ook nog eens des te knapper.

Chris_147 voor de Mazda gaan, ik vind het een dijk van een wagen.
              Last edited by ; 13/12/2012, 13:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                Over lengte gesproken, deze Mazda 6 is maar 1 mm korter dan de Mercedes E-klasse en zelfs een stuk langer dan de Skoda Superb.
                mazda 6 break 4785
                skoda superb combi 4838

Comment

Bedrijf maakt dat geen jota uit: maar je snapt het punt blijkbaar niet.

Jij kiest een auto waarbij je blijkbaar nog budget gaat overhouden (hoewel de leasingmaatschappij nog steeds een voorstel moet uitwerken) en je kan dus niet aanvaarden dat er nog over is, want dan maken ze winst op U. Waarom vraag je trouwens een ipad. Als je maandelijks 100 € zou over hebben, waarom geen LED TV 60 inch of dergelijke van 4000 € of iets anders in Uw huis.

Of dit allemaal zomaar kan voor de fiscus dat is iets anders, want uiteindelijk kan iedereen zo gaan braderen dan.

Weet je wat: start in bijberoep iets en faktureer 1 keer per jaar voor 1000 € excl. BTW aan Uw bedrijf. Zorg dan wel dat je een dienst doet die ze kunnen inbrengen in onkosten. Dan doe je er helemaal mee wat je wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                    Bedrijf maakt dat geen jota uit: maar je snapt het punt blijkbaar niet.
                    ...
                    Of dit allemaal zomaar kan voor de fiscus dat is iets anders, want uiteindelijk kan iedereen zo gaan braderen dan.
                    Is dat dan het punt?
                    Want dat is net de vraag die ik in de 1e post gesteld heb!

De ene vind een GMS/iPad erover, een andere zegt dat dit bij Alphabet gewoon bijbesteld kan worden...
                    @A160: worden die iPhones/iPads/... dan door Alphabet geleverd of door de autodealer?

Enfin, merci voor de reacties, ik weet genoeg.

@Kaze: Mazda break is korter dan Mazda sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaze Bekijk Berichten
                      mazda 6 break 4785
                      skoda superb combi 4838
                      De break is inderdaad 6 cm korter dan de sedan die een lengte van 4.865 heeft. Dan is de sedan toch langer dan de superb. Ik had toch een beetje gelijk
                      Last edited by ; 13/12/2012, 17:11.

Comment

Hierbij een printscreen van de fleet-agent, voor degenen die het moeilijk kunnen geloven:Schermafbeelding 2012-12-13 om 18.24.51.jpg

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147;
                        De ene vind een GMS/iPad erover, een andere zegt dat dit bij Alphabet gewoon bijbesteld kan worden...
                        @A160: worden die iPhones/iPads/... dan door Alphabet geleverd of door de garage.
                        Geen idee wie wat levert. Bij ons is het immers uitdrukkelijk verboden in de carpolicy. Enige speciale wat de kunnen bijnemen is een abonnement openbaar vervoer.

Vroeger was een mobilofoon gewoonweg vast gemonteerd in je wagen, waarom zou een gsm er dan over zijn.

Alphabet heeft trouwens ing car lease overgekocht. De fleetagent komt daarvandaan.

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
                        BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
                        Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Last edited by A160; 13/12/2012, 18:27.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

OK, probleem is van de baan: we werken niet meer met Alphabet lease en Leaseplan kan/wil dit niet doen.

Comment

Uiteindelijk wordt je toch min of meer geript door je werkgever :

-moest hij je iets goedkopere leasewagen geven en wat meer brutoloon , zou je bij ziekte of invaliditeit en misschien ook werkloosheid hogere uitkering trekken en hoger brutoloon levert je later ook hoger pensioen op (als dat tegen dan nog bestaat )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                              Uiteindelijk wordt je toch min of meer geript door je werkgever :

-moest hij je iets goedkopere leasewagen geven en wat meer brutoloon , zou je bij ziekte of invaliditeit en misschien ook werkloosheid hogere uitkering trekken en hoger brutoloon levert je later ook hoger pensioen op (als dat tegen dan nog bestaat )
                              Ja en nee natuurlijk hangt ook wat af van je inkomen
                              Maximum bedragen loon voor de berekening van:
                              Voor werkloosheid zo'n € 2.400 per maand.
                              Voor ziekteverzekering zo'n € 3.500 per maand
                              Voor pensioen zo'n € 50.000 per jaar. (Dus ongeveer € 3700 per maand + 13e maand + vakantiegeld, of een andere berekening tot die € 50.000)

Dus inderdaad afhankelijk van je (bruto) loon zou je in bepaalde situaties beter af zijn met meer loon in andere situaties niet (betreffende vervangingsinkomens dus).

PS deze bedragen zijn dus bruto bedragen voor afhouding RSZ en belastingen.
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                              X