Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke 'opties' mogen allemaal bij in leasecontract?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke 'opties' mogen allemaal bij in leasecontract?

Hey,

stel dat je de situatie hebt dat je een mooi leasebedrag krijgt van je bedrijf en je (realistische) droomwagen valt daar ruimschoots binnen.
    Dus je houdt nog 50 tot 100€ over per maand.
    Dit omzetten in loon gaat niet, ook creatief zijn met bonussen ligt ook moeilijk wegens fiscale controle.
    Bedrijf gaat je dus hiervoor danken, maar zelf zal je er weinig of niets van terugzien, maar ja: 100€ x 48 maanden is toch bijna 5.000€!
    Dus wil je dit bedrag opmaken, want uiteindelijk is het toch je loon.

Dus ga je buiten de catalogus van de autofabrikant shoppen naar andere dingen die je meer interesseren.
    GSM, tablet; mag dat wettelijk en gaat de leasemaatschappij dit goedkeuren?
    Zou je zelfs laptop op je offerte mogen zetten?

Uiteindelijk betaal je er zelf voor, maar als je wagen met lage CO2 kiest, dan is een laptop van 2000€ slechts 6€ per maand VAA meer. Dus slechts 300€ op 4 jaar; daar kan je het zelf niet van kopen.

euh, gewoon een optie bij aanvinken.
    De leasingmaatschappij gaat daar gene laptop, gsm, tablet of wat dan ook bij insteken hoor.

Voor al die andere dingen die je aanhaalt, kun je beter eens samenzitten met je baas/HR verantwoordelijke om te bekijken welke bijkomende zaken ze U kunnen geven.
    Er bestaan genoeg zaken zoals pc privé, internet betaald door werk, gsm van werk, tablet/laptop van werk, maaltijdcheques en dergelijke.

En neen, jij betaalt daar zelf niet voor. Jij krijgt gewoon een budget om een auto te kiezen, zelf draag je daar geen cent voor bij. Het is nog altijd eerst je werkgever die het totale bedrag moet ophoesten. Dat is jouw totale loonkost.

Comment

Alle mogelijke opties zijn aangevinkt (het is een Japanner, geen Duitse wagen met eindeloze nutteloze optielijst)
      Leasemaatschappij gaat er ook niets moeten bijsteken, garage moet dit doen.

Ik vraag offerte bij garage voor wagen + opties (wat dan ook), leasemaatschappij maakt een offerte voor leasing op basis van die offerte. (waarbij ze natuurlijk restwaarde voor die opties op 0 zetten)
      Na 4 jaar moet ik wagen + opties in goede staat terug inleveren.

Daar draag ik inderdaad geen geld aan bij, wel arbeid. De enige afspraak die ik met mijn werkgever heb gemaakt over mijn wagenbudget was een veel lager budget.
      In de jaren heeft de werkgever dit echter opgetrokken om maar niet teveel loonopslag te moeten geven.
      Nu heb ik een budget dat ik overdadig vind.
      Dit omzetten in een hoger loon wil men niet doen, dus moet ik dan maar dit budget laten liggen?
      Ik vind dit ook wat absurd, maar het lijkt mij wel het meest interessante.

Eigenlijk is dat naast de kwestie; is wat ik hierboven heb beschreven wettelijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Eigenlijk is dat naast de kwestie; is wat ik hierboven heb beschreven wettelijk?
        Wat denk je zelf? Ik denk in ieder geval van niet.
        Tenzij je het hebt over dakdragers, skibox, fietsendrager...
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Misschien, maar waarom niet?

Het is ook een slippery slope:
          Ingebouwde navigatie mag
          Achteraf geïnstalleerde TomTom mag ook. (ook als het niet op de factuur van de garage staat, via ARC bvb)
          BMW navigatie met internet toegang en Google Search mag ook
          iPad Mini met internet toegang en Google Search en TomTom app zou niet mogen?
          Is toch ook navigatie achteraf ingebouwd zoals TomTom?

Trouwens, ik betaal er toch netjes belastingen op, dus wie kan het wat schelen?
          Is de belastingsschaal voor pc privé anders dan die voor een leasewagen?

En eerlijk gezegd: wat is het verschil met skibox?
          Ik kan je verzekeren dat die laptop meer in mijn auto gebruikt gaat worden dan die skibox

Comment

Misschien, maar waarom niet?

Het is ook een slippery slope:
            Ingebouwde navigatie mag
            Achteraf geïnstalleerde TomTom mag ook. (ook als het niet op de factuur van de garage staat, via ARC bvb)
            BMW navigatie met internet toegang en Google Search mag ook
            iPad Mini met internet toegang en Google Search en TomTom app zou niet mogen?
            Is toch ook navigatie achteraf ingebouwd zoals TomTom?

Trouwens, ik betaal er toch netjes belastingen op, dus wie kan het wat schelen?
            Is de belastingsschaal voor pc privé anders dan die voor een leasewagen?

En eerlijk gezegd: wat is het verschil met skibox?
            Ik kan je verzekeren dat die laptop meer in mijn auto gebruikt gaat worden dan die skibox
            Het is inderdaad een slippery slope.
            Het verschil tussen een TomTom en een iPad is echter dat die iPad voor heel wat meer dingen gebruikt kan worden.
            En als er al een ingebouwde GPS is dan krijg je dat ding gewoon als loon en niet omdat je het voor je werk nodig hebt.
            Daar zouden veel meer lasten op betaald moeten dan enkel VAA.
            VAA is voor persoonlijk gebruik van dingen die je door je werkgever ter beschikking gesteld worden om je job uit te voeren.
            Niet voor persoonlijk gebruik van dingen die je door je werkgever ter beschikking gesteld worden als compensatie voor loon.
            Als je op die manier zaken laat financieren die je énkel privé gebruikt dan betaal je niet "netjes" belastingen, zelfs al zou je VAA betalen.

Als je dan zulke zaken op het factuur van je wagen laat zetten, tja, dan wordt het vermoeden van fraude en geheime verloning enkel vergroot.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Alle mogelijke opties zijn aangevinkt (het is een Japanner, geen Duitse wagen met eindeloze nutteloze optielijst)
              Leasemaatschappij gaat er ook niets moeten bijsteken, garage moet dit doen.

Ik vraag offerte bij garage voor wagen + opties (wat dan ook), leasemaatschappij maakt een offerte voor leasing op basis van die offerte. (waarbij ze natuurlijk restwaarde voor die opties op 0 zetten)
              Na 4 jaar moet ik wagen + opties in goede staat terug inleveren.

Daar draag ik inderdaad geen geld aan bij, wel arbeid. De enige afspraak die ik met mijn werkgever heb gemaakt over mijn wagenbudget was een veel lager budget.
              In de jaren heeft de werkgever dit echter opgetrokken om maar niet teveel loonopslag te moeten geven.
              Nu heb ik een budget dat ik overdadig vind.
              Dit omzetten in een hoger loon wil men niet doen, dus moet ik dan maar dit budget laten liggen?
              Ik vind dit ook wat absurd, maar het lijkt mij wel het meest interessante.

winterbanden, GPS, CD-lader, trekhaak, dakkoffer en "parrot" inbegrepen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                winterbanden, GPS, CD-lader, trekhaak, dakkoffer en "parrot" inbegrepen?
                Ja, ja, nee (mp3, dus ik vraag USB schijf of iPod Classic bij), ja, nee (nog nooit nodig gehad, gaat alleen maar plaats in de garage innemen), ja (ingebouwd in navigatie)

Enige mogelijke optie is 19" velgen die de leaseprijs nodeloos opdrijven en het rijcomfort verlagen. Dus dat wil ik niet, zitten nu reeds 17" op.

Comment

Wat dacht je van kijken naar een andere wagen (iets duurder) zodat je niet moet zeveren dat je budget niet op is? Andere mogelijkheden zijn er niet direct om dat budget te gebruiken...

Comment

Tja, ik kan een Duitse 'premium' wagen kiezen en minder opties hebben, met minder vermogen, minder ruimte en een pak meer betalen.
                    Maar klein probleem: ik meet de lengte van mijn penis niet aan het premium zijn van mijn wagen, dus...

Comment

Tja, ik kan een Duitse 'premium' wagen kiezen en minder opties hebben, met minder vermogen, minder ruimte en een pak meer betalen.
                      Maar klein probleem: ik meet de lengte van mijn penis niet aan het premium zijn van mijn wagen, dus...
                      Maar blijkbaar wel aan de grootte van je gsm.

Comment

Amai tof ge kunt uw realistische droomwagen bestellen in full option, da's toch geweldig!

Over welke Japanse auto heb je het eigenlijk?

En tussen welke andere merken kan je nog kiezen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                          Maar blijkbaar wel aan de grootte van je gsm.
                          Echt niet, als ik het zelf moet betalen vind ik 100€ al meer dan genoeg voor een GSM.

Wagen is Mazda 6, leaseprijs weet ik nog niet (), maar ik verwacht wel dat hij goedkoop zal zijn. CX-5 lag 130€ per maand onder mijn budget met alle opties die ik wilde. Misschien is de restwaarde van een SUV iets beter, maar zal ook geen 50€ per maand verschillen.

Comment

Is dit een aanval richting mij? Ik heb toch nergens gezegd dat je voor een Duitse wagen moet gaan... Keuze's genoeg.
                            Renault, Peugeot , Citroën , Fiat , Dacia , ​volvo etc...

Comment

Wat hebben de afmetingen van uw lid nu met uw voertuig te maken?

Comment

Bedrijf gaat je dus hiervoor danken, maar zelf zal je er weinig of niets van terugzien, maar ja: 100€ x 48 maanden is toch bijna 5.000€!
                                Dus wil je dit bedrag opmaken, want uiteindelijk is het toch je loon.
                                Zeg mij eens, wie is er de domste in dit hele verhaal? De werknemer die halstarrig blijft vasthouden aan zijn Mazda 6 full option en zijn werkgever zodoende € 1.200/jaarbasis cadeau doet of de werkgever die het gulle cadeau (onder de vorm van een uiterst voordelig lease-contract) van de werknemer met beide handen aanneemt?

Ik weet het antwoord, jij ook?

Comment

Alphabet voorziet dat je (plooi)fietsen, iPad's, iPhone's,... binnen je leasecontract kunt nemen. De car-policy van je werkgever moet dit echter ook toelaten.

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
                                  BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
                                  Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

@160: bedankt, da's tenminste een reactie waar ik iets mee kan! Plooifiets kan idd interessant zijn. Huidige wagen zit ook bij Alphabet, dus ik zal hen eens contacteren.

@sommige anderen: ik weet niet waarom ik slimmer zou zijn als ik een wagen zou nemen waar ik minder graag mee zou rijden, maar waar ik wel mijn budget mee vol krijg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                      Zeg mij eens, wie is er de domste in dit hele verhaal? De werknemer die halstarrig blijft vasthouden aan zijn Mazda 6 full option en zijn werkgever zodoende € 1.200/jaarbasis cadeau doet of de werkgever die het gulle cadeau (onder de vorm van een uiterst voordelig lease-contract) van de werknemer met beide handen aanneemt?

Ik weet het antwoord, jij ook?
                                      mmh,

ik zou mezelf niet kloten met een lege audi- of BMW-doos ipv een full option mazda 6 omdat ik persé mijn werkegever 100 euro per maand armer wil maken.

Maar @ chris 147, ik zou er niet te veel op hopen dat een fully loaded mazda 6 een even groot budget in palmt als een standaard duitser. Premium badges hebben een intrinsieke leasewaarde, en bij een merk als bv Subaru ga je extra moeten betalen voor de ongeliefde badge. Restwaarde; of beter gezegd, populariteit na het leasecontract maakt een groot verschil. Uit eigen ondervinding wel.

Comment

Chris, 1 bedenking, alles wat in je contract zit, moet in principe op het einde ook ingeleverd worden...

Comment

Working...
                                        X