Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met BIV te berekenen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen met BIV te berekenen

Beste lezer,

Ik ben van plan om binnenkort mijn eerste auto te kopen, ik ben nu aan het twijfelen tussen 3 auto's en denk dat de BIV de doorslag gaat geven. Ik heb nu een probleem op die simulatorsite van de overheid om de BIV te berekenen. Daar komt dan te staan "tijdelijk onbereikbaar". Het was om te vragen of iemand me kan helpen om achter komen hoeveel BIV ik moet betalen voor de volgende auto's.

Mercedes C220 cdi
    Brandstof: Diesel
    Bouwjaar: 2007
    Cilinder: 2148
    Emissieklasse: 4
    CO2: 173
    kW: 125

BMW 120dA
    Brandstof: Diesel
    Bouwjaar: 2005
    Cilinder: 1995
    Emissieklasse: 4
    CO2: 176
    kW: 120

Bij de audi A3 schijnt het te werken, daar komt het bedrag wel tevoorschijn maar bij de bovenste 2 niet.

Wie kan mij helpen?

De mercedes met roetfilter euro 4 11pk 125 kw eerste inschrijving 18/10/2007
    BIV: € 1050,98

De BMW met roetfilter euro 4 11pk 120kw eerste inschrijving 18/10/2005
    BIV: € 461,58

zonder roetfilter iets duurder (een paar euro's).
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Heel erg bedankt!

Mag ik weten hoe het te weten bent gekomen?

Comment

vreemd dat die C zoveel duurder is...

Comment

Vrij logisch, zit een klasse hoger in de oudere BIV-schaal wat nog steeds scheelt en 2j jonger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Vrij logisch, zit een klasse hoger in de oudere BIV-schaal wat nog steeds scheelt en 2j jonger.
            Ik dacht men nu vooral naar die CO2 uitstoot en euro norm keek (en ouderdom uiteraard, daar had ik overgekeken). Dus het (fiscaal) vermogen speelt nog steeds een rol?

Comment

op 2dehands wagens kijken ze het eerste jaar nog 2/3de naar het oude systeem. het de jaar 1/3de en het 3jaar volledig het nieuwe systeem.

Comment

Working...
              X