Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horloge lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb hier zelf geen ervaring mee.
    http://style.oversubstance.net/2012/...-watch-review/ in deze revieuw staat dat verzending naar Nederland 10 Euro kostte, dus ik veronderstel dat dat allemaal geen probleem mag vormen. Anders eens een mailtje naar ginder sturen.

Comment

• Afgelopen week mijn eigen een cadeautje gedaan voor mijn verjaardag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
        Afgelopen week mijn eigen een cadeautje gedaan voor mijn verjaardag
        apart! Gelijkt beetje op Breitling Flying B

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
          apart! Gelijkt beetje op Breitling Flying B
          Nu je het zegt ja,alleen wel een aardig prijs verschil hha.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Mooi! Van waar die keuze eigenlijk? Steinhart biedt ongeveer hetzelfde aan, safierglas voor- en achteraan, ETA-binnenwerk. Je betaalt daar een kleine 400 € voor.
            Zijn die Ticino's goedkoper?
            Ik had eerst gekeken naar Steinhart. Heel interessant merk maar ik wou op dit moment een goedkoper horloge kopen.
            Via Watchuseek.com dan terecht gekomen bij Ticino, wat review opgezocht en dan besteld via het forum.
            Het horloge zal normaal deze week aankomen, ik ben benieuwd ;-)

Ik ga waarschijnlijk wel het bandje veranderen als dat niet zou meevallen (ik heb gelezen dat de kwaliteit van het bandje niet super is).
            Een glazen doorkijk bodem had ik graag gehad, misschien dat ik die apart wel eens koop als ik dat ergens kan vinden, iemand tips daarvoor?

De Ticino kostte me 180 dollar inclusief verzending vanuit Amerika, dat kwam neer op ongeveer 140 euro ;-)

Comment

• Dit weekend nog achter kerstcadeautjes gegaan. 2 horloges de oude festina was aan vervanging toe.

Eentje voor in de week:

En eentje voor in het weekend:

Serieuze afslag gekregen voor de eerste horloge.

Comment

• Mooie aanwinsten!
                Al zou ik ze gewoon afwisselend dragen, niet de ene in de week en de andere in het weekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                  Mooie aanwinsten!
                  Al zou ik ze gewoon afwisselend dragen, niet de ene in de week en de andere in het weekend.
                  Thanks, ja ik zal ze waarschijnlijk de eerste weken afwisselend dragen week/weekend & daarna zal vaker afwisselen, maar die met het rood was duurder, en ziet er toch duurder uit, daarmee dat ik die wat meer in ere wil houden, maar de bovenste heeft meer klasse, dus die wil ik dan ook in ere houden

Ik had gelezen dat Lotus ook Racing horloges had, maar die waren echt niet mijn smaak, daarom heb ik voor de chronographs gekozen, de andere merken staken mij wat tegen. Alles moet precies zo groot zijn tegenwoordig. Ik heb ook eens naar DIESEL gekeken, dat zou nooit rond mijn pols passen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                    Thanks, ja ik zal ze waarschijnlijk de eerste weken afwisselend dragen week/weekend & daarna zal vaker afwisselen, maar die met het rood was duurder, en ziet er toch duurder uit, daarmee dat ik die wat meer in ere wil houden, maar de bovenste heeft meer klasse, dus die wil ik dan ook in ere houden

Ik had gelezen dat Lotus ook Racing horloges had, maar die waren echt niet mijn smaak, daarom heb ik voor de chronographs gekozen, de andere merken staken mij wat tegen. Alles moet precies zo groot zijn tegenwoordig. Ik heb ook eens naar DIESEL gekeken, dat zou nooit rond mijn pols passen.
                    Ik begrijp compleet wat je bedoelt. Ik ben als de dood voor krasjes. Mijn horloge is nu 6 maand, ik draag ze dag in en dag uit, en ik moet zeggen dat ze er nog heel goed uit ziet. Gewoon wat opletten wat je met je arm doet en dat komt wel in orde. Aan fjne krasjes kan je natuurlijk weinig aan doen.

Ik was deze zomer in New York en ik heb daar Diesel's gezien van 6 cm. Dat kan je toch gewoon niet comfortabel dragen?

Comment

• Wat denken jullie trouwens van deze horloge?

Mijn pols is smal, een 16 cm maar. Length / Width / Thickness Length 38mm / Width 38mm / Thickness 7.4mm.

Welke (online)shops zijn er eigenlijk aan te raden? Zullen er genoeg gaatjes in het bandje zitten voor mijn pols?

Comment

Ik begrijp compleet wat je bedoelt. Ik ben als de dood voor krasjes. Mijn horloge is nu 6 maand, ik draag ze dag in en dag uit, en ik moet zeggen dat ze er nog heel goed uit ziet. Gewoon wat opletten wat je met je arm doet en dat komt wel in orde. Aan fjne krasjes kan je natuurlijk weinig aan doen.

Ik was deze zomer in New York en ik heb daar Diesel's gezien van 6 cm. Dat kan je toch gewoon niet comfortabel dragen?
                        Ik heb mijn festina nu 8 jaar & die ziet er op de band na (heb 2x dezelfde band) nog steeds piekfijn uit. Het glas of dergelijke heeft geen enkel krasje. Maar op de band kan je dat moeilijk vermijden, ik was toen ook nog jong & dan val je wel nog eens toen ik hem net had, maar ik heb er altijd wel zorg voor gedragen. Ik vind het nog steeds heel fijn dat ik die al zo lang heb & dag in, dag uit heb mogen dragen. Maar nu is ze aan vervanging toe, maar dat wil niet zeggen dat ik ze nooit meer ga aandoen. Misschien dat ik er nu de reserve band opsteek dat die er terug als nieuw uitziet.

Deze van diesel kunnen inderdaad niet echt comfortabel zitten of je hebt een zeer dikke arm nodig. Wat ik absoluut niet heb. http://store.dieseltimeframes.com/st...agePath=DZ7193

De collectie van Tag Heuer enzo vond ik wel wat tegenvallen vond ik. Ze waren iets te klassiek. Natuurlijk blijft het een droom om ooit eens een breitling ofzo te kopen. Maar Lotus heeft volgens mij een zeer hoge kwaliteit voor een degelijke prijs.

Comment

Ik heb mijn festina nu 8 jaar & die ziet er op de band na (heb 2x dezelfde band) nog steeds piekfijn uit. Het glas of dergelijke heeft geen enkel krasje. Maar op de band kan je dat moeilijk vermijden, ik was toen ook nog jong & dan val je wel nog eens toen ik hem net had, maar ik heb er altijd wel zorg voor gedragen. Ik vind het nog steeds heel fijn dat ik die al zo lang heb & dag in, dag uit heb mogen dragen. Maar nu is ze aan vervanging toe, maar dat wil niet zeggen dat ik ze nooit meer ga aandoen. Misschien dat ik er nu de reserve band opsteek dat die er terug als nieuw uitziet.

Deze van diesel kunnen inderdaad niet echt comfortabel zitten of je hebt een zeer dikke arm nodig. Wat ik absoluut niet heb. http://store.dieseltimeframes.com/st...agePath=DZ7193

De collectie van Tag Heuer enzo vond ik wel wat tegenvallen vond ik. Ze waren iets te klassiek. Natuurlijk blijft het een droom om ooit eens een breitling ofzo te kopen. Maar Lotus heeft volgens mij een zeer hoge kwaliteit voor een degelijke prijs.
                          Ik herken mezelf in u. Ik draag ook zo veel zorg voor mijn gerief, niet enkel mijn horloge, maar ook voor andere zaken. Mijn horloge heeft enkele heel fijne krasjes op de kast (die je zelf maar in een bepaalde hoek ziet) maar die zijn gewoon onvermijdbaar, helaas.

Tag Heuer's vind ik prachtige horloges, zeker de Carrera. Breitling is minder mijn ding, iets te druk. Voor dat geld liever een IWC of Panerai. Maar eerst wil ik voor die Mido gaan die ik hierboven gepost heb. Om meer dan 5K aan een horloge uit te geven, heb ik nog tijd genoeg.

En idd, Lotus horloges zijn prijs kwaliteit zeer goed!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KBBL Bekijk Berichten
                            Wat denken jullie trouwens van deze horloge?

Mijn pols is smal, een 16 cm maar. Length / Width / Thickness Length 38mm / Width 38mm / Thickness 7.4mm.

Welke (online)shops zijn er eigenlijk aan te raden? Zullen er genoeg gaatjes in het bandje zitten voor mijn pols?
                            Over smaak valt niet te twisten. Dus als je het een knap horloge vind zo ik er voor gaan want Tissot's zijn prijs kwaliteit wel goed.

Comment

Die van Diesel heb ik ook gepast maar ik vond het zonde om het horloge te kopen omdat ik wist dat ik het te zelden zou aandoen wegens te opvallend.
                              Qua comfort ging het op zich nog wel (mijn polsen zijn wel iets dikker, een 17-18cm geloof ik).

De Lotus horloges vind ik prijs kwaliteit ook dik in orde, een beetje hetzelfde verhaal als bij Fossil (hoewel ik denk dat Fossil nog iets goedkoper is).

Mijn Ticino is ondertussen aangekomen, ik heb wel 45 euro aan de douane mogen betalen maar zelfs dan vind ik het horloge zijn geld nog dik waard.
                              Heerlijk simplistisch, een echt pilotenhorloge maar dan op hedendaags draagbaar formaat.
                              Na verloop van tijd ga ik wel op zoek naar een mooier bandje, maar voorlopig is het dik in orde ;-)

Ik heb trouwens ook een Festina gekocht, zo'n 8 jaar geleden (http://static.chrono24.com/images/uh...s7/2140741.jpg). Altijd gedragen en dat zie je er ook wel een beetje aan. Ik overweeg eventueel een nieuw glaasje te laten plaatsen, voorlopig zal ik hem zo echter gewoon verder dragen ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joris818 Bekijk Berichten
                                Die van Diesel heb ik ook gepast maar ik vond het zonde om het horloge te kopen omdat ik wist dat ik het te zelden zou aandoen wegens te opvallend.
                                Qua comfort ging het op zich nog wel (mijn polsen zijn wel iets dikker, een 17-18cm geloof ik).

De Lotus horloges vind ik prijs kwaliteit ook dik in orde, een beetje hetzelfde verhaal als bij Fossil (hoewel ik denk dat Fossil nog iets goedkoper is).

Mijn Ticino is ondertussen aangekomen, ik heb wel 45 euro aan de douane mogen betalen maar zelfs dan vind ik het horloge zijn geld nog dik waard.
                                Heerlijk simplistisch, een echt pilotenhorloge maar dan op hedendaags draagbaar formaat.
                                Na verloop van tijd ga ik wel op zoek naar een mooier bandje, maar voorlopig is het dik in orde ;-)

Ik heb trouwens ook een Festina gekocht, zo'n 8 jaar geleden (http://static.chrono24.com/images/uh...s7/2140741.jpg). Altijd gedragen en dat zie je er ook wel een beetje aan. Ik overweeg eventueel een nieuw glaasje te laten plaatsen, voorlopig zal ik hem zo echter gewoon verder dragen ;-)
                                Nu ja ik heb die Diesel's niet geprobeerd, maar ik zou het ook niet mooi vinden als een horloge veel breder is dan mijn pols. Maar jouw Ticino ziet er wel zeer mooi uit. Ik heb even het topic doorlopen Wat is eigelijk het verschil met gewoon glas & saffierglas? Ik heb denk ik op de nieuwe lotussen 1 met saffierglas.

Ik heb eindelijk een foto gevonden van mijn huidige festina (heeft lang geduurd, want ik wist niet welk model het was). Op de foto lijkt het ietwat een vrouwenhorloge.

Comment

Nu ja ik heb die Diesel's niet geprobeerd, maar ik zou het ook niet mooi vinden als een horloge veel breder is dan mijn pols. Maar jouw Ticino ziet er wel zeer mooi uit. Ik heb even het topic doorlopen Wat is eigelijk het verschil met gewoon glas & saffierglas? Ik heb denk ik op de nieuwe lotussen 1 met saffierglas.

Ik heb eindelijk een foto gevonden van mijn huidige festina (heeft lang geduurd, want ik wist niet welk model het was). Op de foto lijkt het ietwat een vrouwenhorloge.

Bedankt, ik ben zelf ook heel blij het met Ticino horloge. Het ziet er eigenlijk duurder uit dan het is.
                                  In het begin wist ik niet of ik het wel echt knap vond maar als ik het wat langer droeg begon ik het mooier en mooier te vinden ;-)

Saffierglas is veel harder dan gewoon glas, er komen dus veel minder snel krassen op.

Leuke Festina ook, kan je bij alles aan doen. Mijn blauwe is al iets moeilijker te combineren ;-)

Comment

• Lectuur voor de liefhebber : Het Watch jaarboek 2013 !

Comment

Ik heb ook nog ergens een oude Festina liggen. Typebenaming staat gewoon op de achterkant hoor.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Over smaak valt niet te twisten. Dus als je het een knap horloge vind zo ik er voor gaan want Tissot's zijn prijs kwaliteit wel goed.
                                        En met mijn pols zal dat gaan? Welke onlineshops zijn trouwens aan te raden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KBBL Bekijk Berichten
                                          En met mijn pols zal dat gaan? Welke onlineshops zijn trouwens aan te raden?
                                          Ik heb ook 16cm en ik draag een Steinhart van 44mm en dat past. Groter moet het wel niet meer zijn maar een pilotenhorloge zoals die Steinhart mag wat body hebben.

Het hangt af van persoon tot persoon maar die 38mm zal zeker niet te groot zijn. Onlineshops heb ik geen idee van, ik heb mijn Steinhart bij de fabrikant besteld.

Comment

Working...
                                          X