Mededeling

Collapse
No announcement yet.

betrouwbaarheid van A5 met 3.0 tdi motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• betrouwbaarheid van A5 met 3.0 tdi motor

Beste forum leden,

Momenteel ben ik op zoek naar nieuwe auto. Eén van de auto’s op mijn wenslijst is Audi A5 3.0 TDI quattro.
    Daarom wil ik meer informatie over betrouwbaarheid van deze model.

Hoe betrouwbaar is 3.0 tdi motor van A5?
    Zijn er elektronische problemen in model van BJ 2007-2011?

Zij er aandacht puntjes waar op ik absoluut moet letten bij aankoop van gebruikte A5?

Alvast bedankt,

Wij hebben op het werk deze motor in een A6 gehad.
    Volgense dingen zijn hersteld :
    - wervekleppen welke sowieso vastroeten en regelmotortjes ontregelen. Dit gebeurt ergens tussen 50000 en 130000 kms
    - vlotter in dieseltank bij de A6 3 liter die aan het soldeersel loskomt. Weet niet of ook bij A5 voorvalt
    Voor de rest is dit een fantastisch blok. Altijd power en niet al te veel verbruik.

Comment

eerste bouwjaren moet je opletten voor kostelijke injectoren en kettingspanners/geleiders... De nieuwere motoren zijn erg sterk
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        eerste bouwjaren moet je opletten voor kostelijke injectoren en kettingspanners/geleiders... De nieuwere motoren zijn erg sterk
        Hoi, over welke update heb je het precies? Vanaf welk bouwjaar?
        Ik dacht dat de allereerste A5 al meteen met dat sterker blok kwam (240pk).
        Heb enkel weet van een update, nog maar recent, de 245pk versie.
        Daarbij zouden ze gewerkt hebben op de efficiëntie en het lichter maken van dat blok, kettingspanners/geleiders zouden nu lichter zijn uitgevoerd.
        Ik weet het, lichter wil daarom niet zeggen dat het minder sterk is, maar heb m'n twijfels.

Heb een eerste generatie, te hopen voor mij dat je je vergist.
        If not, enlighten me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterie Bekijk Berichten
          Beste forum leden,
          Hoe betrouwbaar is 3.0 tdi motor van A5?
          Zijn er elektronische problemen in model van BJ 2007-2011?
          Zij er aandacht puntjes waar op ik absoluut moet letten bij aankoop van gebruikte A5?
          Ik heb -voor dat blok- nog niet zoveel KM's gereden, net onder de 100.000km.
          Wervelklep heeft een jaartje geleden de geest gegeven, dat is iets wat ze allemaal relatief vroeg hebben, lees je ook op A5oc.com.
          Valt trouwens nog wel mee qua kost vermits Audi nog voor een deel tussenbeide komt (ze erkennen dat probleem).

Voor de rest kan ik niks melden, noch elektrisch noch mechanisch.
          Alhoewel, op mechanisch vlak heb ik wel wat detail kritiek.
          Al van de eerste dag voelde de koppeling niet zo intuïtief en consistent aan (is misschien exemplarisch?).
          Heb echt geen idee waarom dat zo aanvoelt en helaas ben ik daarmee blijven zitten, bij de garage zijn ze niet zo fijngevoelig en hebben ze dat steeds gecatalogeerd als zijnde normaal.
          Ik lees op A5oc.com dat dat een 2 massavliegwiel probleem zou kunnen zijn... toch vrij frequent aanwezig als ik dat zo lees, maar dat zorgt op zich niet voor problemen denk ik.

Gewoon opletten dat de auto (vooral in het begin) bij een officiële dealer op onderhoud is geweest, er zijn namelijk wel een aantal acties uitgevoerd sinds 2007.
          In mijn koffer (bij het reservewiel) heeft de dealer telkens een sticker geplakt voor elke aanpassing wat nadien nog werd uitgevoerd.

Comment

Bedankt voor jullie reactie,

Morgen ga ik testrit maken met een Audi A5 3.0 TDI bij de Audi garage.
            Vrijdag ga ik naar Duitsland om een testrit te maken met een 330d (245pk).

Comment

Working...
            X