welke is de beste manier om gemakkelijk door de dieseltest te geraken met een diesel van 17j oud,vorig jaar stampte de keurder het gas een 8x goed in, al zwarte rook kwam eruit, gelukkig ging de wijzer naar beneden en mocht ik door, mijn vraag hoe kan ik tijdens het jaar best eens rijden om geen problemen te hebben?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
keuring oude diesel
Collapse
X
-
niks product
gewoon op de autosnelweg continu in 3de of 4de met wisselende snelheid steeds doortrekken. Als ge dat een minuut of 10 volhoudt dan is de uitlaatlijn goed proper.
Comment
-
ELKE tank eens 1 keer aan de lichten eens goed doortrekken. dus elke 1000km toch 1 keer doen.
ik ga dan tot 4000rpm in 1e, 4000 in 2de, 4000 in 3de en daar kan je halfgas een paar 100meter in blijven rijden. je zal zien dat er dan veeeeeeeeeeel zwarte rook uitkomt. als je dit elke 1000km eens herhaald zal je merken dat het na een tijd amper nog te zien is. doortrekken tot tegen de begrenzer is ook niet nodig.
bij de keuring kan je dan eventueel ook de regelvijs voor volgas eens wat dieper draaien zodat ze zodiep niet meer kunnen gasgeven. tel het aantal toeren dat je indraait en draai die na de keuring terug uit.
allemaal die producten zijn niet nodig. je kan ook eens 20ml aceton op een tank ingieten, dit reinigd de injectoren ook en zal daarna een iets zuiniger verbruik geven (van het reinigend effect, niet van op aceton rond te rijden)
Comment
Comment