Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schade vervangwagen wat te doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• schade vervangwagen wat te doen?

Vandaag belt garage op dat er schade is aan de gebruikte vervangwagen. Deze werd gisteren reeds door mezelf afgeleverd op de parking van de garage.
    Wat kan ik best doen?

Slechts enkele tientallen kilometers meegreden en niets van schade opgemerkt...

'k vermoed dat er een omnium op deze wagen zit doch meer dan waarschijnlijk met een franchise en deze zal wel aan mij voorgelegd worden.

Alvast dank voor jullie reactie.

Als jij de wagen hebt binnengebracht en de garagehouder was er , dan moest ie maar gezien hebben dat er schade aan was zou ik zeggen ...
    en kan ie niks aan jou vragen....

Volgens jouw schrijven , heb je er zelf geen schade mee veroorzaakt , ik denk toch wel dat je dan zo eerlijk zou geweest zijn indien dit wel het geval was...

Het kan (ik zeg kan) ook zijn dat de garage wist dat er schade aan de wagen was en deze zo mee heeft gegeven om dit nu (later dus) op jou te verhalen....

Misschien is er wel schade toegebracht zonder jouw medeweten ...

(Er kan ook na het afzetten , schade zijn toegebracht aan de wagen ...)

Blijf iig rustig en laat je niks wijsmaken ivm deze schade : misschien hebben ze het zelf wel gedaan en ben jij toevallig het "slachtoffer"

Je hebt de wagen toch niet toevallig meegekregen in de regen : dan zie je amper schade aan een voertuig namelijk !

andere .....

veel suc6 !

Comment

Heb je bij het in ontvangst nemen van de vervangwagen een formulier moeten ondertekenen waarop de staat van de vervangwagen beschreven wordt. Dat moet gepaard gaan met een visuele controle voor je de wagen in ontvangst neemt. Indien de garage dit nagelaten heeft te doen, dan zijn zij in fout en kunnen ze inderdaad beweren wat ze willen i.v.m. schade aan de wagen. Veel garages laten echter na dit te doen.

Comment

Men heeft de vervangwagen met takeldienst afgeleverd. En inderdaad 'k heb documenten moeten tekenen.

Visuele controle ... bij regen moeilijk hé. Wat ken ik van auto's

Ook bij het terug brengen geen visuele controle uitgevoerd. Enkel de volgende dag een telefoon van de afdeling carroserie "hebt U een mail adres dan stuur ik u foto's en zijn ze zo vriendelijk om een bestek mee te sturen wat dat gaat kosten ....

Franchise van de verzekering garage bedraagt uiteraard 750 euro, zodat de client voor kleine schade gevallen wat hier zo is putje in achterdeur (400,- euro excl BTW) steeds opdraait voor de kosten.

En nee ik heb geen weet hoe dat daar is kunnen komen!

Comment

400 euro excl. BTW voor een putje in een achterdeur lijkt me toch ook goed doorgerekend...
          2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
          2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
          2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
          1999 Volvo V70 classic 2.5d
          1967 Volvo 123 GT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
            400 euro excl. BTW voor een putje in een achterdeur lijkt me toch ook goed doorgerekend...
            Deur moet volledig opnieuw gespoten worden ... 65,- euro per uur.

kwesteie van eigen werk te creëren

Comment

Zou dit niet zomaar aanvaarden!

Zoals eerder beschreven dient de wagen onderworpen te worden aan een visuele inspectie bij terugbrengst. Voor zover ik kan nagaan, is dit niet gebeurd.Bijgevolg heeft de garage ,in mijn opinie, geen poot om op te staan.

Als je het mij vraagt, heeft die garage een lucratief handeltje in omloop...
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Plots is het stil geworden betreffende mijn schade geval...

Misschien is er ook een reden voor ... mijn perfect gerepareede wagen (Mercedes) staat terug in de garage

Na geen 300km stelt zich voor de zesde maal op enkle maanden tijd een probleem (lees ander item)

Comment

Heb je ook een tip ivm waar we jouw andere post kunnen lezen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    Heb je ook een tip ivm waar we jouw andere post kunnen lezen ?

Mercedes S212 gaat in noodloop

Comment

Ja lap ze zijn daar weer onze "vrienden" van Mercedes uit Brugge.

Mijn auto waar ik zes maanden miserie mee heb (lees topic noodloop) is goed en wel 10 dagen afgeleverd en men durft terug te beginnen over een putje in de carrosserie van de wagen.
                      Waar ondergetekende nooit een bewijs van heeft gekregen dat het bij afleveren van de wagen is gebeurd....

Nu plots kan ik zoals gevraagd gaan kijken naar de schade aan deze wagen. Dit per mail.

Welke praktijken zijn dat eigenlijk. Dat is toch niet meer normaal

Comment

Deze praktijken komen ook zéér vaak voor bij verhuurbedrijven. Vermits ze de wagen niet gecontroleerd hebben bij teruggave hebben ze wsl geen been om op te staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Deze praktijken komen ook zéér vaak voor bij verhuurbedrijven. Vermits ze de wagen niet gecontroleerd hebben bij teruggave hebben ze wsl geen been om op te staan.
                          Als ik een huurwagen terug breng laat ik altijd onmiddellijk aftekenen dat er geen extra schade is.

Comment

idd. heb hopen leasewagens gekregen.

als je een lease of vervangwagen krijgt, ff op de papieren krijgen welke schade is aangeduid en ff snel rond de auto kijken of je deuken/krassen of andere ziet.
                            als de auto teruggebracht worden, dan moeten zijn ONMIDDELIJK diezelfde controle uitvoeren en op dat papier dan aanduiden welke schade/ extra schade er is bijgekomen. immers moeten ze ook de km stand bij terugbrengst noteren op de papieren.

doen zij dit niet en aanvaarden ze de auto zo terug, dan is dit afgehandeld. moeten ze de dag later niet beginnen zagen dat er schade is bijgekomen. kan de garage evengoed hebben gedaan toen ze de vervangwagen van de parkeerplaats buiten naar binnen in de garage hebben gereden. zeker als ze fotos hebben genomen, zullen ze de auto hebben verzet.

gewoon niet aanvaarden als ze kosten op u proberen verhalen. dat zij dan op papier maar eens aantonen waar jij hebt afgetekent bij teruggave dat er extra schade is toegebracht. die papieren is al een mes dat langs 2kanten snijd. het beschermt hen, maar ook u tegen zulke praktijken. vullen zij die papieren niet deftig in, of doen ze geen controle, is dat in hun nadeel. net als het in u nadeel is als je de auto niet bekijkt als je die krijgt.

Comment

Working...
                            X